Citat:
Ursprungligen postat av
Tigerkisen
Jag förstår inte varför man blandar in politisk åskådning, eller sexuell läggning i detta. Det är ett fruktansvärt brott begånget och flera människors liv blir förstörda. Det måste väl vara brottet i sig som är avgörande, inte om jag åkallar gudar eller är bög som avgör brottets dignitet.
Sedan måste jag få säga vad som gnagt i mig länge. Jag är absolut ingen SD-anhängare, absolut inte men jag vill leva i en demokrati och om det ska hållas på att utesluta ett parti (som av valberättigat folk valts=demokrati) då har vi tyvärr ingen demokrati!
Att det trots allt är så många som röstat på det partiet indikerar ju ändå på att något är fel, och det är kanske det våra politiker skulle fokusera på istället för att ge SD mer fokus...
tack för ordet
Om det är ett lustmord så kan sexuell läggning vara intressant. Men jag tror att det rör sig om en transport/dölja styckning.
Sen kan även till ex kombon sexuell läggning och politisk åskådning spela roll om motivet skulle vara att dölja sin sexuella läggning för sina politiska medarbetare - Det tror inte jag.
Det kan faktiskt vara att ett bråk (olycka) har gått över styr och han i panik gör som han gör. Men jag tror han kommer erkänna. Dessutom har de funnit huvudet så de har stor möjlighet att klura ut vad som hände.
SD kan ju komma fokus då deras politiker verkar vara överrepresenterade i brottslighet.