2021-11-19, 20:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rep0904
Jo mot Brentford din dräng
Jo, det stämmer faktiskt. Men det är ju inte direkt ovanligt att nya spelare gör en sleepy debut för deras nya klubb.

Dock så har White varit en kugge i försvaret under våra 10 senaste matcher.
Citera
2021-11-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jo, det stämmer faktiskt. Men det är ju inte direkt ovanligt att nya spelare gör en sleepy debut för deras nya klubb.

Pga att Gabriel håller hans hand
Citera
2021-11-19, 21:38
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Sant, sant.

Men fakta är att vi har inte förlorat en enda match med Ben White i elvan.

COYG

Citat:
Jo mot Brentford din dräng

Citat:

Så jävla härligt när folk kommer med fakta, du är ju framförallt känd för det.
Citera
2021-11-19, 21:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Pga att Gabriel håller hans hand
Du har bra koll😂
Citera
2021-11-19, 21:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så jävla härligt när folk kommer med fakta, du är ju framförallt känd för det.
Jag sköt mig själv i foten där. Hade glömt bort att White spelade för oss i matchen mot Brentford, och han var ju högst delaktig i Brentford’s 2-0 mål.
Citera
2021-11-19, 21:52
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag sköt mig själv i foten där. Hade glömt bort att White spelade för oss i matchen mot Brentford, och han var ju högst delaktig i Brentford’s 2-0 mål.

Haha, oavsett så om det är fakta eller inte så har både White och Ramsdale varit bra värvningar för Arsenal.

Men har varit ett bra schema för Arsenal nu, blir att få se hur de klarar av ett svårare schema nu.
Citera
2021-11-19, 22:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha, oavsett så om det är fakta eller inte så har både White och Ramsdale varit bra värvningar för Arsenal.

Men har varit ett bra schema för Arsenal nu, blir att få se hur de klarar av ett svårare schema nu.
Ja, både White och Ramsdale har visat sig att vara två kanonvärvningar för oss. Dock så var det inte många sk ”experter” som trodde det för 3 månader sedan.

Tja, vet inte riktigt. I mina ögon så är det inga matcher i EPL som är lätta, men givetvis så blir det intressant att se oss mot de övriga topplagen när vi har våran 11:a tillgänglig.
Citera
2021-11-19, 22:23
Medlem
KorvkastarNs avatar
Mitt spurs hjärta tror på vinst mot leeds men min hjärna tror inte conte har fått nog med tid. Man skulle verkligen behöva rensa i truppen.. skulle sålt kane och värvat en ny striker kosta vad det kosta vill. Vlahovic i fiorentina hade varit dunder sen en riktig playmaker som vi har saknat sen eriksen lämna.

Saknar även dembelé vilken jävla pansarvagn han var på mitten, inte många som kunde ta bollen av han i sin prime
Citera
2021-11-19, 23:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Mitt spurs hjärta tror på vinst mot leeds men min hjärna tror inte conte har fått nog med tid. Man skulle verkligen behöva rensa i truppen.. skulle sålt kane och värvat en ny striker kosta vad det kosta vill. Vlahovic i fiorentina hade varit dunder sen en riktig playmaker som vi har saknat sen eriksen lämna.

Saknar även dembelé vilken jävla pansarvagn han var på mitten, inte många som kunde ta bollen av han i sin prime

Essien i Chelsea mycket underskattad precis som Dembele. Få kunde avfyra raketer från distans som han, hamnade lite i skuggan då Lampard förstås var kungen på mittfältet.
Citera
2021-11-20, 09:03
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ja, både White och Ramsdale har visat sig att vara två kanonvärvningar för oss. Dock så var det inte många sk ”experter” som trodde det för 3 månader sedan.

Tja, vet inte riktigt. I mina ögon så är det inga matcher i EPL som är lätta, men givetvis så blir det intressant att se oss mot de övriga topplagen när vi har våran 11:a tillgänglig.

Jag tycker dock benämningen kanononvärvningar får vänta lite. De har varit bra, ibland riktigt bra, men de har enbart spelat 10 talet matcher.
Precis på samma sätt som man inte ska sätta floskelvarning på spelare efter så kort tid så får du nog vänta någon säsong eller så med den stora trumman.
Citera
2021-11-20, 09:29
Medlem
Citat:

Ingen här inne är expert på skit på fotboll förutom i våra egna hjärnor.
Vi bara hoppades de skulle skita sig för Arsenal,White,ramsdale .. tyvärr hade vi fel verkar de som
Citera
2021-11-20, 11:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Äntligen gameday igen! Som alltid är känslan att "klart Chelsea/United/City kommer vinna", men på papper är det ju inga svinlätta matcher de har. Vore bra för LFCs del med några poängtapp. West Ham tror jag kommer komma ner på jorden snart, Ogbonna borta säsongen ut väl.

Gällande LFC känns det lite som att det inte finns något att vinna idag, allt att förlora. 3p är förväntningen, även om det självklart inte kommer bli lätt givet skadeläget.

Vinner man har man gjort det som förväntas.
Kryss är inte bra nog om man vill hänga med i toppen.
Förlust - vilket är långt ifrån någon omöjlighet mot ett Arselal i momentum - och helt plötsligt är man utanför topp 4 och gått från obesegrade till två förluster i rad. Frågor kommer börja ställas.

Önskat scenario vore om man visar att man är ett och två nummer större än dagens Arsenal, stabil vinst 3-0 och inga konstigheter. Tvingar Arsenal ner på marken igen, hoppar in i vinnarspåret igen. Det känns dock som önsketänkande. Det kommer bli tufft idag.

Lite proaktivitet också: Ingen har sagt följande:

"Liverpool kommer vinna lätt idag"
"Det finns ingen chans att Arsenal tar poäng idag"
"Arsenal är sämst i världen och det är 0% chans till vinst idag"

Inte för att det kommer förändra vissa människors verklighetsuppfattning, men hoppet är det sista som överger en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in