2021-11-19, 22:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag ifrågasätter inte domen men jag ifrågasätter alla nötter som hyllar honom som hjälte. Händelsen kan bara betraktas som sorglig. Det var inte nåt jävla hjältedåd.

Jag är helt med dig.

Och allra sämst är argumentet att han är en hjälte för att de personerna som han dödade var dömda för diverse brott. Men Kyle hade ingen aning om detta. Om jag går ut på stan och skjuter någon slumpvis (vilket jag inte påstår är vad Kyle gjorde) och det sen i efterhand visar sig att personen jag sköt var dömd för något trist brott så skulle det fan fortfarande göra mig till en livsfarlig galning, inte någon slags hjälte.
2021-11-19, 22:39
Medlem
Citat:
OK ett semi-automatiskt vapen. Det handlar inte om nåt jaktvapen.

Jag har inte ifrågasatt hans rätt att vara på plats eller hans rätt att försvara sig. Jag tycker bara det är trams att hylla någon som dödat två personer helt i onödan.

Det var inte i onödan, han försvarade sitt eget liv.

Den mest grundläggande rättigheten en människa har är rätten till att försvara sig själv och sin egendom.

Bara kommunister anser annorlunda.
2021-11-19, 22:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Alla fria män har rätten att röra sig fritt i samhället som man själv behagar. Alla har rätt att försvara sig själv, sin egendom och andras.

Du ser det som onödigt? Vad i helvete har du för värderingar egentligen? Tycker synd om upprorsmakare, pedofiler och skurkar.

Det onödiga är att dessa skurkar slog sönder och brände staden och sen attackerade Kyle i en jävla mobb.

Att skydda sin egen egendom och sitt liv köper jag fullt ut. Men nu stod inte Kyle på sin egen tomt och skyddade sin egendom eller hur?
2021-11-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Miliserna är så klart också farliga på sitt sätt, men såna där som gör vansinnesdåd tenderar att vara ensamma. Man uppfattade Kyle om en potentiell sådan, det hade man inte gjort om han varit obeväpnad.

Det är kanske möjligt att det hade blivit lite tjafs, kanske. Men det är väl ändå helt självklart att man ser en person som går runt med ett gevär som ett mycket större hot än någon som inte gör det?

Försök att hänga med i vad jag skrev.
Se på fan. Vi har ett vidrigt kommunistäckel som moderator. Sug min kuk och dra åt helvete din nolla.
2021-11-19, 22:40
Medlem
Biden har nu ändrat sig gällande domen:

Citat:
"I stand by what the jury has concluded. The jury system works and we have to abide by it," Biden said to press gathered on the White House lawn Friday.

Biden followed up with a written statement saying that he and many other Americans are "angry and concerned" about the verdict
, but urged unity and calm.
https://www.businessinsider.com/biden-responds-to-rittenhouse-verdict-the-jury-system-works-2021-11?r=US&IR=T
2021-11-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag är helt med dig.

Och allra sämst är argumentet att han är en hjälte för att de personerna som han dödade var dömda för diverse brott. Men Kyle hade ingen aning om detta. Om jag går ut på stan och skjuter någon slumpvis (vilket jag inte påstår är vad Kyle gjorde) och det sen i efterhand visar sig att personen jag sköt var dömd för något trist brott så skulle det fan fortfarande göra mig till en livsfarlig galning, inte någon slags hjälte.

Om du hade försvarat dig i en liknande situation och handlat lika mycket "by the book" some Rittenhouse gjorde hade du också setts som hjälte.

Han är inte en hjälte för att han sköt avskyvärda personer utan just för att han gjorde allt rätt.
2021-11-19, 22:41
Medlem
Citat:
Att skydda sin egen egendom och sitt liv köper jag fullt ut. Men nu stod inte Kyle på sin egen tomt och skyddade sin egendom eller hur?

Man har även rät att skydda andras liv och egendom. Har du problem med det?

Sen när han blev attackerades så valde han att skydda sitt eget liv. Har du problem med det?
2021-11-19, 22:42
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter inte domen men jag ifrågasätter alla nötter som hyllar honom som hjälte. Händelsen kan bara betraktas som sorglig. Det var inte nåt jävla hjältedåd.
Kyle är en av dom största hjältarna i Amerikansk historia och en av dom modigaste.
Han gjorde vad massor med Amerikaner borde göra. Beväpna sig och skjuta ihjäl varenda litet äckligt kommunistäckel som förstör, plundrar, bränner ned etc...

Staten har ju uppenbarligen övergivit medborgarna och dom stackare som har företag och annat i allt som bränts ned.
2021-11-19, 22:44
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Kyle är en av dom största hjältarna i Amerikansk historia och en av dom modigaste.
Han gjorde vad massor med Amerikaner borde göra. Beväpna sig och skjuta ihjäl varenda litet äckligt kommunistäckel som förstör, plundrar, bränner ned etc...

Staten har ju uppenbarligen övergivit medborgarna och dom stackare som har företag och annat i allt som bränts ned.

Precis så. Tack.
2021-11-19, 22:45
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Biden har nu ändrat sig gällande domen:

https://www.businessinsider.com/biden-responds-to-rittenhouse-verdict-the-jury-system-works-2021-11?r=US&IR=T

Hoppas Kyle och hans advokater stämmer skiten ur den senila gubbstrutten.
2021-11-19, 22:46
Medlem
Citat:
Han hade inget där att göra. Hans val att åka till demonstrationen med ett automatvapen för att ”skydda egendom” slutade med att två människor dog. Det är en sorglig historia för alla inblandade och inget som bör hyllas.
KYLE VAR DEN ENDA SOM HADE DÄR ATT GÖRA.
BLM, Antifa och annat vidrigt samhällsförstörande avskräde hade absolut INGENTING där att göra.
Kyle stod upp för frihet och demokrati när han bestämde sig för att gå ut den kvällen och försvara Kenosha mot avskummen som ville bränna ned staden. Så ta du och kör upp dina IQ-befriade fantasier så långt det går.
2021-11-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Helt sjukt att han frias. Men det är ju USA så då är det ju inte så konstigt kanske

Varför tycker du det om jag får fråga? Har du läst om fallet, annat än Aftonbladet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in