Citat:
Ursprungligen postat av
Svenssondotter
Tycker också det är märkligt att ingen fångat upp E och hur hon mådde. Alla vittnar om att hon var glad men....
Att dricka mycket och ofta KAN vara ett tecken på att hon inte mådde bra. Att promenera i timmar även på natten tycker jag också är en signal.
Tror tyvärr inte att hon mådde så bra som hon gav sken av. Glad, rolig och social kan dölja mycket.
Likaså PG, han har verkligen trillat förbi all hjälp som faktiskt finns I samhället. Han borde fått stöd och hjälp, men vad jag förstår har väl föräldrarna inte tyckt att han behövt det. Bara det här att hela tiden säga att han är 27 år, vi frågar inte så mycket!?!? Hur gamla de än är så är det våra barn, söner och döttrar, och kärlek och omtanke slutar väl inte för att barnet blir vuxet? Eller?
E verkar ju även trillat ur, eller själv undvikit sina egna kompisar, jag tänker ungefär på de "bilburna", E var ju tydligen själv mycket bilintresserad. Och P säger i något förhör att han inte alls gillar det där "Epa-folket". Jag undrar om P isolerade/drog E undan från dem., eller om hon gjorde det själv.
Det är svårt att hjälpa sitt 27-åriga barn (så fort de fyller 18 år, faktiskt) med det mesta, men specifikt sjuk/socialvård om de inte vill. Då hänvisas det till sekretess, nämligen, och att barnet är myndigt......
Sen vet jag inte om Ps föräldrar ens försökt, deras egna förhållande till myndigheter överhuvudtaget verkar ju inte vara det bästa.