2021-11-19, 11:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssondotter
Tycker också det är märkligt att ingen fångat upp E och hur hon mådde. Alla vittnar om att hon var glad men....
Att dricka mycket och ofta KAN vara ett tecken på att hon inte mådde bra. Att promenera i timmar även på natten tycker jag också är en signal.
Tror tyvärr inte att hon mådde så bra som hon gav sken av. Glad, rolig och social kan dölja mycket.

Likaså PG, han har verkligen trillat förbi all hjälp som faktiskt finns I samhället. Han borde fått stöd och hjälp, men vad jag förstår har väl föräldrarna inte tyckt att han behövt det. Bara det här att hela tiden säga att han är 27 år, vi frågar inte så mycket!?!? Hur gamla de än är så är det våra barn, söner och döttrar, och kärlek och omtanke slutar väl inte för att barnet blir vuxet? Eller?

E verkar ju även trillat ur, eller själv undvikit sina egna kompisar, jag tänker ungefär på de "bilburna", E var ju tydligen själv mycket bilintresserad. Och P säger i något förhör att han inte alls gillar det där "Epa-folket". Jag undrar om P isolerade/drog E undan från dem., eller om hon gjorde det själv.

Det är svårt att hjälpa sitt 27-åriga barn (så fort de fyller 18 år, faktiskt) med det mesta, men specifikt sjuk/socialvård om de inte vill. Då hänvisas det till sekretess, nämligen, och att barnet är myndigt......

Sen vet jag inte om Ps föräldrar ens försökt, deras egna förhållande till myndigheter överhuvudtaget verkar ju inte vara det bästa.
Citera
2021-11-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Känsloyttringar är ej fakta min vän. Inte superlativ heller.

I vilken verklighet lever du? Googla Höör och behandlingshem så får du den fakta du behöver. Dessutom kan superlativ visst vara fakta. Se dig omkring!
Citera
2021-11-19, 13:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, det kan du ju tro men du saknar nog en del insikter om när och framför allt varför RPV utdöms.

Att åklagare begär en psykutredning är väldigt vanligt. Nästan lite rutinartat. Ibland är det försvararen sin vill få sin klient klassad.

I Karlskronafallet med Mikael P där två uppenbart störda personer inte får rättsvård är ett sådant fall. (att HD ska säga sitt är bara en formalitet. Det tillhör spelet.)

PG är under snittet i begåvning, ständigt mobbad och uppväxt i ett lite udda hem men absolut ingen med ständiga psykoser eller andra psykiska åkommer. I alla, fall har inget sådant framkommit i FUP. Hans försvarare har inte valt den vägen heller. Försvararen har valt grovt vållande... Ett klokt beslut, anser jag.

Han gör en större undersökning eftersom den första visade att han kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.
Citera
2021-11-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Han gör en större undersökning eftersom den första visade att han kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.

Jag vet inte vilken gång i ordningen som samma mönster sker och slutar på samma sätt. Ingen allvarlig psykiskt störning. Detta är bara juridisk rutin.

Om PG får sluten vård ska jag äta upp min favorithatt. Efter att ha gjort en god sötsur sås att ha till.
Citera
2021-11-19, 14:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag vet inte vilken gång i ordningen som samma mönster sker och slutar på samma sätt. Ingen allvarlig psykiskt störning. Detta är bara juridisk rutin.

Om PG får sluten vård ska jag äta upp min favorithatt. Efter att ha gjort en god sötsur sås att ha till.

Du skrev:
men absolut ingen med ständiga psykoser eller andra psykiska åkommer. I alla, fall har inget sådant framkommit i FUP.

Och jag svarade på var det har framkommit att han kan lida av en allvarlig psykisk störning, nämligen i paragraf 7-undersökningen.
Citera
2021-11-19, 15:46
Medlem
Någon av Ps anhöriga eller vänner ifrågasatte ju deras säkerhet efter att allmänheten fått reda på att det var P som var gärningsmannen.
Kan tänka mig det finns många arga som vill på familjen, hur ska de få lugn och ro ?
De lär ju knappast vilja/kunna bo kvar när hela kvarteret att ett lik varit nergrävt i deras trädgård?
Citera
2021-11-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du skrev:
men absolut ingen med ständiga psykoser eller andra psykiska åkommer. I alla, fall har inget sådant framkommit i FUP.

Och jag svarade på var det har framkommit att han kan lida av en allvarlig psykisk störning, nämligen i paragraf 7-undersökningen.

Jaja... Det har varit så i många fall som ändå leder den stora undersökningen till ingenting. Fan, börjar bli lite trött på alla dessa psykutredningar som bara verkar vara för syn skull. En juridisk liturgi.

PG har sina tillkortakommanden men psyksjuk är han inte.

Till det krävs psykoser, schizofreni eller djupa långvariga perioder av totalt utanförskap. Det har han aldrig uppvisat.
Citera
2021-11-19, 17:36
Medlem
Någon som kan informera om det senaste från tingsrätten??
Citera
2021-11-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ja, det kan du ju tro men du saknar nog en del insikter om när och framför allt varför RPV utdöms.

Att åklagare begär en psykutredning är väldigt vanligt. Nästan lite rutinartat. Ibland är det försvararen sin vill få sin klient klassad.

I Karlskronafallet med Mikael P där två uppenbart störda personer inte får rättsvård är ett sådant fall. (att HD ska säga sitt är bara en formalitet. Det tillhör spelet.)

PG är under snittet i begåvning, ständigt mobbad och uppväxt i ett lite udda hem men absolut ingen med ständiga psykoser eller andra psykiska åkommer. I alla, fall har inget sådant framkommit i FUP. Hans försvarare har inte valt den vägen heller. Försvararen har valt grovt vållande... Ett klokt beslut, anser jag.

I och med att man mördar en person är man väl inte riktigt frisk. Och detta var dessutom på ett bestualiskt sätt!
Citera
2021-11-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Höör är en lugn liten by som är väldigt populär och bo i och här finns ett par behandlingshem och det är för närheten till naturen , men att Höör skulle ha fler psykfall än någon annan ort köper jag inte , bor i Höör själv och är uppvuxen där .

Man kan bli psykisk sjuk av droger också precis så som man kan bli av alkohol.
Citera
2021-11-19, 21:37
Medlem
Citat:
Jaja... Det har varit så i många fall som ändå leder den stora undersökningen till ingenting. Fan, börjar bli lite trött på alla dessa psykutredningar som bara verkar vara för syn skull. En juridisk liturgi.

PG har sina tillkortakommanden men psyksjuk är han inte.

Till det krävs psykoser, schizofreni eller djupa långvariga perioder av totalt utanförskap. Det har han aldrig uppvisat.

Varför har han bara arbetat en månad i hela sitt liv då?
Citera
2021-11-20, 16:50
Medlem
Han hade tydligt avsikt att döda enligt de beskrivningar vi fått höra om händelseförloppet - att han slog tills hon var död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in