2021-11-19, 21:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jury: VIT

Mördaren: VIT

Domare: VIT

Chans till att bli frikänd?

Offren: VIT

Klart han blir friad.

VIT + VIT = 2
2021-11-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Skulle Kyle ha blivit skjuten då när han misshandlade en ung kvinna med flera knytnävesslag mot hennes huvud och rygg när hon hade ryggen vänd?
Kvinnan som attackerat hans syster och som han försökte få bort från systern?

Du kanske är en sådan som aldrig skulle hjälpt en nära släkting och som skulle gjort som reklamen på tunnelbanan sa för något år sedan, tittat bort?

Jag föraktar alla sådana som du, som låter kriminella få härja fritt.
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Nu vill vi bara höra vad president Biden har att säga till sitt försvar. Att han skulle be om ursäkt Det tror jag inte för det ligger inte i vänstermänniskors natur att kunna erkänna när de har fel.

Nej att varken Biden eller Main stream media skulle be om ursäkt för de lögner och falsarier de farit med det tror jag inte finns på kartan.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Korkade upp ett glas vin. Dags att göra god mat.

Att kommunister hotar folk som är beväpnade är som att försöka piska 10 björnar med en kvist.

Som min pappa alltid säger: Är huvudet dumt så får kroppen lida
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
folk dödar bara varandra
"81% of white victims were killed by whites and 91% of black or African-American victims were killed by blacks or African-Americans."
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States

Så är det ett problem med dödade vita så är det vita som ligger bakom det

Du får nog skriva om din mening , till svenska.

Problemet är att svarta dödar så långt mycket fler än vita. Har att göra med deras kultur och brist på diciplin från frånvarande farsor.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Det var en pinsam rättegång från början, men den slutade bra. [/b]

Det var en pinsam rättegång från början och den slutade mer pinsam..

2021-11-19, 21:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Videoklipp från domslutet:
https://www.youtube.com/watch?v=sLgyyixa9gQ

Domen läses upp 10:25 in i klippet. Man ser att Kyle är enormt lättad.

Tack för länken. Tänk att jag, en medelålders man på en annan kontinent rörs till tårar när jag ser detta. Vi har enorma och likartade spänningar i våra samhällen i väst, på båda sidor Atlanten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Härligt! Det här visar att det juridiska systemet i USA fortfarande fungerar och att landet är en rättsstat.

Många amerikanska media står däremot med byxorna nere när de hängt ut en oskyldig man som mördare och rasist när han bara försvarade sitt liv.

Detta kommer att få efterverkningar!

Hoppas familjen Rittenhouse stämmer skiten ur MSM.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo det som slog mig mest när det här inträffade och de första filmerna började dyka upp på nätet dagen efter var den extremt goda vapenhanteringen och riskanalysen gentemot omgivningen.

Svårt för tom en tränad polis att göra de avvägningarna i ett sådant läge så det var beundransvärt att en 17 åring utan någon direkt vapenträning kunde göra det.

Samma här. Utbildad inom FM. Hanterar vapen mer eller mindre varje vecka. Djupt imponerad över hans vapendisciplin i en extremt stressfylld situation. Han har som jag förstått det när han hamnade på marken och attackerades av vänsterextrema pedofiler och kvinnomisshandlare redan dödat en person. Trots det är han disciplinerad och lugn och gör tamejfan allting by the book. Vilken stjärna. Applåderar och bugar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Ja vi får hoppas att detta blir ett framtida prejudikat. Attackerar du någon likt en bindgalen apa så får du räkna med att bli bemött i självförsvar. Härligt att se att det fortfarande finns en gnutta sans och rättvisa kvar i landet i väst.

Utgår från att det kommer överklagas, men skönt för Rittenhouse så långt.
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
folk dödar bara varandra
"81% of white victims were killed by whites and 91% of black or African-American victims were killed by blacks or African-Americans."
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States

Så är det ett problem med dödade vita så är det vita som ligger bakom det

Du ville ha en källa till hans påstående, du fick en källa.
Medlem
shotacats avatar
Citat:
TJA EN BLACK LIVES MATTER demo?

Vet att det är svårt att att koppla ihop saker för nassar..

Citat:
Ursprungligen postat av Koule
De vita gärningsmännen var BLM-demonstranter. Trög much?

Vad spelar det för roll om de var pro-blm? Ni vet absolut ingenting om juryns politiska åsikter, när det kommer till kritan så håller jag med om att Kyles handlingar var moraliskt felaktiga men sett ur det amerikanska systemet så handlande han i självförsvar och gjorde därför inget lagligt fel.
Medlem
Citat:
Kanske det, men hade han blivit frikänd, det är frågan

Kanske inte, kommer inte säga att jag vet svaret på den frågan. Men jag hade varit lika passionerad över att han skulle bli friad. Om du ville Kyle skulle bli dömd hade du velat hans svarta motsvarighet skulle bli dömd också? För om INTE gör du skillnad på folk och folk. Kan inte snacka för alla men ja det är säkert någon här som hade velat Kyle skulle bli dömd om han var svart.
2021-11-19, 21:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Offren: VIT

Klart han blir friad.

VIT + VIT = 2

Jupp då offren demonstrerade för svarta!

Du gillas bara så länge..

2021-11-19, 21:09
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Så du tycker att som Kyle gjorde, att mörda demonstranterna, var rätt?

Det var inte mord.
Det var självförsvar och det hade han rätt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in