Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Videoklipp från domslutet:
https://www.youtube.com/watch?v=sLgyyixa9gQ
Domen läses upp 10:25 in i klippet. Man ser att Kyle är enormt lättad.
Tack för länken. Tänk att jag, en medelålders man på en annan kontinent rörs till tårar när jag ser detta. Vi har enorma och likartade spänningar i våra samhällen i väst, på båda sidor Atlanten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rasseltass
Härligt! Det här visar att det juridiska systemet i USA fortfarande fungerar och att landet är en rättsstat.
Många amerikanska media står däremot med byxorna nere när de hängt ut en oskyldig man som mördare och rasist när han bara försvarade sitt liv.
Detta kommer att få efterverkningar!
Hoppas familjen Rittenhouse
stämmer skiten ur MSM.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Jo det som slog mig mest när det här inträffade och de första filmerna började dyka upp på nätet dagen efter var den extremt goda vapenhanteringen och riskanalysen gentemot omgivningen.
Svårt för tom en tränad polis att göra de avvägningarna i ett sådant läge så det var beundransvärt att en 17 åring utan någon direkt vapenträning kunde göra det.
Samma här. Utbildad inom FM. Hanterar vapen mer eller mindre varje vecka. Djupt imponerad över hans vapendisciplin i en extremt stressfylld situation. Han har som jag förstått det när han hamnade på marken och attackerades av vänsterextrema pedofiler och kvinnomisshandlare redan dödat en person. Trots det är han disciplinerad och lugn och gör tamejfan allting by the book. Vilken stjärna. Applåderar och bugar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sanctus
Ja vi får hoppas att detta blir ett framtida prejudikat. Attackerar du någon likt en bindgalen apa så får du räkna med att bli bemött i självförsvar. Härligt att se att det fortfarande finns en gnutta sans och rättvisa kvar i landet i väst.
Utgår från att det kommer överklagas, men skönt för Rittenhouse så långt.