2021-11-19, 20:25
Medlem
Jag är så glad för kvinnomisshandlaren Kyle Rittenhouse!
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Videoklipp från domslutet:
https://www.youtube.com/watch?v=sLgyyixa9gQ

Domen läses upp 22:20 in i klippet. Man ser att Kyle är enormt lättad.

Nää 10:30.
Medlem
rtyuios avatar
Man såg hur känslorna svällde över för han när domen blev uppläst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Nu fick en svart kvinna ett slaganfall eller något utanför...

https://youtu.be/iIRabOejX2s

Spola tillbaka lite för att se det* tror hon simulerar men ändå lite udda
Senast redigerad av Vishking 2021-11-19 kl. 20:28.
2021-11-19, 20:26
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nää 10:30.
Ja de laddade upp klippet igen i förkortad version. Har editerat inlägget.
2021-11-19, 20:26
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja det går att stämma civilt för "wrongful death", man har då betydligt lägre bevisbörda, det ska vara sannolikt, 50.1% troligt att det hände på ett visst vis, istället för ställt bortom rimligt tvivel. Men jag tror inte Kyle nödvändigtvis skulle förlora en sådan process.
Jo, så kan det naturligtvis vara. Men jag misstänker att Rosenbaums familj är glada över att ha blivit av med honom så de är väl inte så sugna på att stämma.
2021-11-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Han sprang inte direkt till polisen utan sprang åt ett helt annat håll efter att någon annan avfyrat ett skott, där han sköt Rosenbaum. Först efter att ha mördat den obeväpnade Rosenbaum så började han springa mot polisen då han insåg att folk försökte få fast honom.
Det skottet kom 3 sekunder innan han vände sig om och sköt 4 gånger på 0.75 sekunder in i Rosenbaum som var så nära att han fick krut på kläderna. Om du tittar på dronvideon som visar en ovan bild om första skjutningen så ser man att det stod packat med folk så han kunde inte springa hur han hade velat. Han kunde bara börja springa på polislinjen när folket hade flyttat på sig efter Rittenhouse och Zaminski sköt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Har inte läst något om att han sköt innan, visa det tack.
Mata inte vänstertrollen. Enligt åklagare, polis och försvar så skjöt Kyle 8 skott den kvällen varken mer eller mindre. Det är alla parter överens om.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Han sprang inte direkt till polisen utan sprang åt ett helt annat håll efter att någon annan avfyrat ett skott, där han sköt Rosenbaum. Först efter att ha mördat den obeväpnade Rosenbaum så började han springa mot polisen då han insåg att folk försökte få fast honom.

Vet du ens vad mord är ?
2021-11-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Sug kuk din fejknationalist. Vi vet alla att du vill tvångsinjicera ditt eget folk.
Tom här blandar du on din spruträdsla? Jag skäms faktiskt, ärligt talat och jag tror inte ens du förstår vilken skada du orsakar. Valet 2022? Redan kört, de spruträdda har avgjort och det kan inte ändras.

Jag tycker Kyle är en hjälte, men jag hade hellre sett honom skicka alla kulor genom din hjärntomma skalle.
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Videoklipp från domslutet:
https://www.youtube.com/watch?v=sLgyyixa9gQ

Domen läses upp 22:20 in i klippet. Man ser att Kyle är enormt lättad.
Nästan så man blir lite tårögd själv av att se det. Fy fan vad den grabben fått gå genom mycket och med media som målar upp honom som självaste Hitler. Nåja, får hoppas han har en ljusare framtid att se fram emot, med många storbystade högerdamer efter sig
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det skulle jag vilja se någon form av bevis på. Jag vet inte hur det ligger till med den saken så jag misstror dig inte men det skulle vara intressant att veta om så är fallet.

Tja det finns massor av fall där mördaren frias men sedan fälls i privat domstol, den mest kända är nog Simpson.

Men det mest intressanta är om Bidens DOJ är intresserade av detta fall och om de kommer agera.

Om inte så faller detta i glömska och ingen kommer ihåg det om en vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in