Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det har spekulerats kring i vad de ”besvärande omständigheterna” mot CL skulle kunna tänkas vara. Jag bedömer det som närmast uteslutet att det är teknisk bevisning i någon form, t.ex. ett föremål från HA, för då hade CL blivit häktad. Gamla vittnesuppgifter från 1992 är tänkbart, men vad nytt skulle någon trovärdigt kunna komma med idag 29 år senare?
Min gissning är att CL sagt något i förhör, ett medgivande av skuld, eller inblandning. Eftersom han synes inte vara helt tillräknelig så är frågan i så fall varför man vill
e häkta honom baserat på det.
Något CL sagt i förhör skulle nog en försvarsadvokat vifta bort och hänvisa tills hans klients nuvarande mående och att han inte vet vad han säger längre.
Borde vara något annat redan innan förhöret.
De tar väl inte in någon med liten ljus bil utan att ha något mer på honom.
Omständigheter låter som plural och kunde en advokat i stället säga omständighet i singular skulle han nog göra det.
Gissningsvis finns det flera saker som pekar på CL men att hitta fysiska bevis efter 30 år borde vara omöjligt om han varit lite om och kring sig då.
Utan ett fälgkors med HA blod på i hans garderoben vet jag inte vad de skulle kunna häkta honom på.
Skulle han hållit till i något företagsgarage i hans egen firma har det säkert tvättats ett antal fordon efter det i dessa lokaler.
Lokaler kan ju tom rivits eller byggts om sedan dess.
Har han haft andra bostäder under dessa 30 år hittar man nog inger där heller.
Städ och renoveringar har gjort rent hus.
Gryningspyromanen visste man vem det var i flera år men man kunde inte hitta bindande bevis mot honom. Han begick ju tom brott löpande under denna tid.
Omständigheter borde vara flera saker även om det inte självklart måste vara han ändå.