2021-11-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Solklart att det rör sig om personrån. Dom ska komma upp till någon "rik" person på Östermalm och robba en svindyr klocka.
Precis som de gjorde mot Martin B på Gärdet inte långt från den här platsen. Det finns väl hur många svindyra klockor som helst i de krokarna av Stockholm.
Bästa sätt att ta sig in i trappan och fram är att se ut som DHL bud.
De har väl superspan på de här människorna efter Martin Björkgrejen

Japp, och 4 pers tyder på home invasion.
Läskigt att de kör det under dagtid också.
Citera
2021-11-19, 13:14
Medlem
maxatdunders avatar
Luxurywatches ligger en bit åt samma håll på Greve turegatan, var man på väg dit kanske? Jag tror inte på privatperson, varför skulle man göra det mitt under dagen på en fredag? Jag tror det rör sig om en påtänkt smash n grabb i butik. Om man ändå har 4 man och en rånarledare över 30 år med sig låter det som man vill åt lite större summor. Dessutom amatörmässigt som ledare att följa med, som sagt 4 pers + att ledaren hakar på låter mer som man ska åt något valv/butik.
Citera
2021-11-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Kan det ha att göra med Martin Björk?
Troligtvis inte skulle jag tro men ändå?

Lutar åt att man förmodligen velat utföra ett rån mot en kändis därav DHL kläderna, Anis Don Demina kanske?

Jag tror starkt på att man velat råna en kändis därför klätt sig i DHL kläder blir intressant att följa det här, bra jobbat polisen!
Snälla förklara varför en kändis skulle vara ett bättre/mer troligt target pga DHL-utklädnad.

Varför skulle man vilja råna Aniz? De klockor jag sett på honom är inte speciellt dyra jämfört med vad väldigt många har, speciellt runt adresserna gripandet skedde. Tänk till lite.

Folk har dyra grejer hemma. Varför gå på någon som är känd där mediadrama kommer uppstå efteråt. Lär vara betydligt bättre med någon okänd person.
Citera
2021-11-19, 13:15
Medlem
Vad är Karlavägen för typ av område? Massa svennebananer som ställer till det eller hur? Tror många röstar brunblått där också. Riktigt problemområde
Citera
2021-11-19, 13:19
Medlem
Har vi nån identitet på rånarna? De här är ju inga småsnattare direkt! Inskrivna på häktet är dem nu as we speak, skönt!
Citera
2021-11-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Säkert några tonåringar som jagat varandra med sina moppebilar, otroligt att polisen inte har vettigare saker för sig än att trakassera människor på Östermalm, Lidingö Täby och Danderyd. De kan väl vara med stöket i Järva.
Nu var det just personer från Järva som polisen satte klorna i. Dessutom en gängledare som greps innan ett rån skulle begås.
Bra jobbat av polisen att få tag i slöddret, som inte ens borde befinna sig på svensk mark.
Citera
2021-11-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurkundedu
Helt galet , bilen som personerna körde blev inprejad av polisen samt fick rutorna krossade sönderslagna.
Härligt att polisen agerar ordentligt. Det behövs hårdare tag mot importerat slödder.
Citera
2021-11-19, 13:26
Medlem
Bland de gripna finns en man i 30-årsåldern som i flera års tid pekats ut som
en ledare för det nätverk som i polisrapporter kallats ”Headshotligan”
https://www.expressen.se/nyheter/pol...ala-stockholm/

- Tänka sig, rätt solbränd på bilden
Senast redigerad av salladsmix 2021-11-19 kl. 13:28.
Citera
2021-11-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Förberedelse rån känns det som.

Gissar guldsmed eller växlingskontor.
Klockrån läste jag.
Citera
2021-11-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Snälla förklara varför en kändis skulle vara ett bättre/mer troligt target pga DHL-utklädnad.

Varför skulle man vilja råna Aniz? De klockor jag sett på honom är inte speciellt dyra jämfört med vad väldigt många har, speciellt runt adresserna gripandet skedde. Tänk till lite.

Folk har dyra grejer hemma. Varför gå på någon som är känd där mediadrama kommer uppstå efteråt. Lär vara betydligt bättre med någon okänd person.

Kanske lite långsökt men kända personer kanske inte reflekterar lika mycket över att öppna för paketbud, eftersom de ofta får bud med produkter från företag, även om de inte beställt något.
Citera
2021-11-19, 13:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Nä man får skylla på politiker som har skapat det här samhället trots att varningarna har varit många och allvarliga.

Ja det kan man ju göra om man vill men det kommer inte skydda en mot inbrott. Att inte öppna för okända människor skyddar en däremot mot inbrott.
Citera
2021-11-19, 13:34
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Luxurywatches ligger en bit åt samma håll på Greve turegatan, var man på väg dit kanske? Jag tror inte på privatperson, varför skulle man göra det mitt under dagen på en fredag? Jag tror det rör sig om en påtänkt smash n grabb i butik. Om man ändå har 4 man och en rånarledare över 30 år med sig låter det som man vill åt lite större summor. Dessutom amatörmässigt som ledare att följa med, som sagt 4 pers + att ledaren hakar på låter mer som man ska åt något valv/butik.

Luxurywatches har en omsättning föregående år på 174 160 000kr. Kan den butiken ha varit måltavla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in