2021-11-18, 08:00
Bannlyst
Är det inte dags för en ny dansfilm?

https://www.youtube.com/watch?v=VwqntRwn2HQ

Vilka vill ni se dansa den här gången?
Citera
2021-11-18, 08:30
Bannlyst
Märkligheter på SG:S YouTube-kanal.

Alla de filmer om fullblodsavel som lades upp för ett par månader sedan har ca 200-500 visningar, förutom den om inridning och förberedelse inför tävling med Nathalie Johnsson - som har 14274 visningar. Vilken skillnad! Hur kommer det sig? Inga andra videor på kanalen kommer upp i sådana siffror.
Citera
2021-11-18, 14:05
Bannlyst
SGS Stockholm Hösthandicap står på programmet på söndag.

Victor Kalejs blir nog favorit men även om han är bästa hästen i fältet så är han inte som i fornstora dar. Fall framåt senast och på visad form ska han räknas. Men jag tror mest på Castashadow och Flying Barrel. Den förstnämnde var strålande senast bakom elithästar. Visar han den förmågan igen är han överlägsen här. 9-årige FB har hysterisk form för dagen och är värd en fullträff. Kanske kommer den redan på söndag? Får två kilo av Ocean Side. Pass också upp för Nordic från smygläge med Shane.
Citera
2021-11-18, 14:30
Medlem
När ska Flying Barrell få den uppmärksamhet han förtjänar? Jag tänker mig i form av ett reportage ex vis på SGs hemsida. Den hästen är banne mig helt otrolig! Nio, snart tio år gammal och går som tåget. Borta länge men kom tillbaka igen med den äran. Älskar att se honom löpa!
Samtidigt kunde då Michael Richardson, den f d jockeyn, få kred för det fantastiska arbete han lägger ner på hästen. Nyttigt för icke galoppfolk att läsa om den kärlek till hästen som finns inom galoppen. Det är tyvärr inte ofta det kommer fram som sporten presenteras i media.
Vilken fröjd det var att se Michael rida ”finish”! Han var verkligen ett med hästen och helt i klass med Jacob Johansen. Jag kommer definitivt att heja på Flying Barrell!
Uppfödarna Lina Söderberg & Daniel Wirenstål borde också uppmärksammas. Nu har dom tagit fram en rad nyttiga hästar ex vis Skyhawk, Globemaster och så förstås Flying Barrell.
Citera
2021-11-19, 06:45
Bannlyst
Stockholms Galoppsällskaps Amatör Cup (usch, vilket jobbigt namn) står också på programmet. Roligt att amatörerna får visa upp sig på V64 igen.

7 tjejer och 2 killar. En av de senare, Daniel Matsson, blir nog favorit med Dust Devil. Men han är bara en av flera. Den ska med på kupongen, men jag tror mest på Baby I'm Burnin och Green Backspin. Den sistnämnda kan slå till nu när det är amatörlöp. Står bra inne.

Andra som räknas är La Paloma och Swiss Doctor.
Citera
2021-11-19, 07:51
Bannlyst
Skånska Travsällskapet har meddelat att Jägersros galopptränare kan fortsätta använda träningsbanorna under 2022. Men vad händer efter det?
Citera
2021-11-19, 08:15
Bannlyst
Idag hade Dagens Industri en ridsportsbilaga inför SIHS nästa vecka.

När DI har en galoppbilaga inför Svenskt Derby, då har vi kommit en bra bit på vägen.
Citera
2021-11-19, 12:07
Medlem
På den tiden jag brydde mig om min karriär inom näringslivet var faktiskt DI ute på Täby Galopp och intervjuade samt fotade mig på banan. Jag var i gott sällskap - Antonia Axelsson-Johnson var med i samma artikel. Kvinnor i s k topposition som höll på med hästar var det DI ville visa. Men det var 100 år sen!
En bilaga om Svenskt Derby eller varför inte Stockholm Cup vore ju rena drömmen om DI kunde ställa upp med!
Citera
2021-11-19, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
På den tiden jag brydde mig om min karriär inom näringslivet var faktiskt DI ute på Täby Galopp och intervjuade samt fotade mig på banan. Jag var i gott sällskap - Antonia Axelsson-Johnson var med i samma artikel. Kvinnor i s k topposition som höll på med hästar var det DI ville visa. Men det var 100 år sen!
En bilaga om Svenskt Derby eller varför inte Stockholm Cup vore ju rena drömmen om DI kunde ställa upp med!

Härligt!

Det händer väl fortfarande att de skriver om galopp ibland, men jag tror inte att det varit något större reportage sedan DI Weekend skrev om invigningen av Bro Park 2016.
Citera
2021-11-20, 05:45
Bannlyst
Amatörcupen är V63-3 men redan i V64-1 kan det bli amatörseger. Två amatörer utmanar proffsen. Och deras hästar står faktiskt bäst inne, även utan viktlättnaden. Martin har inte vunnit på flera år, men står den så bra inne och har så fint utgångsläge att det ska kunna gå vägen. Divorce var bra i comebacken och floppade totalt senast. Nu kan det gå vägen.

Bakom denna duo lurar hästar som Fabricio, Huddle, Sharp Eye och Hootenanny.
Citera
2021-11-20, 17:08
Bannlyst
I sprinterlöpet över 1000 meter blir Mogsy eller Maid favorit. Båda ska räknas med chans, men det roliga draget - hela omgångens roligaste - är Fury the Bullet som får hela 8 kg av Mogsy. Kanske inte hänger med, men jag vågar i alla fall inte ta bort honom.
Citera
2021-11-21, 08:20
Bannlyst
Sunday Special är svårlöst och det kan krävas många streck. Roligaste draget är Littleredcorvette som står fint inne och får Jacob i sadeln.

Cava Queen verkar vara på väg ner i form, men från innersta boxen och med 51 kg ska den räknas ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in