Citat:
Ursprungligen postat av
granskottet80
Exakt. Men man kommer alltid skylla på att ovaccinerade driver smittan. Även om det så skulle gälla spädbarn och djur. Och så länge man inte dör är man skyddad av vaccinet.
Det finns absolut ingenting som kommer få folk att tvivla på vaccinet.
Kolla bara på dom här stollarna. Dom är
övertygade att dom hamnat på iva utan vaccinet. Även fast ena killen blev svårare sjuk. Betydligt mer sjuk än dom flesta jag känner som fick Corona som ovaccinerade. Inkl mig själv som fick lite nästäppa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8M50V/kollegorna-blev-sjuka-i-covid--trots-dubbelvaccinering?fbclid=IwAR0pAcNtKaClCCFSOZT2oww Gm-uw_KML5vwS -gq439LukQTeJCbmcN9UGcM
Man har hittat sin syndabock (ovaccinerade) och börjat hetsa, särbehandla och stöta ut. Så går det väl alltid till när samhällen drabbas av plågor. En gång i tiden var det rashygien (en medicinsk disciplin!) nu är det "virushygien" eller ska man kalla det vaccinhygien, eftersom ingen tycks bry sig om huruvida den ovaccinerade redan uppnått naturlig immunitet. Man ska vara vaccinerad, gå med i vaccinpartiet, för annars...
Frågan är om det verkligen finns vetenskapligt grund för detta förtryck mot ovaccinerade. Så bra är inte vaccinet. Bara genom att tillåta event for vaccinerade signalerar man ju att det skulle vara ofarligt, trots att man vet att även vaccinerade kan smitta, smittas och bli sjuka. Nästan som om man anstränger sig för att öka smittspridningen just bland de vaccinerade.
För inte så länge sen länkade jag till en artikel om hur vaccinerade smittade övriga i sina hushåll. Om hur de initialt var lika smittsamma som ovaccinerade, även om virushalterna sen tenderade sjunka snabbare. Så vad händer när de kommer hem från sitt smittspridarevent som de fått tillgång till genom sitt vaccinpass?
Så låt oss betrakta vaccinerade som paria eftersom de genom sitt vaccinpass får tillträde till en massa smittspridarevent. De är dom "smutsiga" som man ska sky som pesten.
Men det är ju bra att folket skriker efter starka ledare som ska göra något åt problemet...