• 1
  • 2
2021-11-19, 10:17
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Hej!
Hyr här, lämna där. Tänkte hyra en bil en dag för att dra med saker upp till Göteborg. Någon som har några konkreta tips på bra deals?
Citera
2021-11-19, 10:27
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hej!
Hyr här, lämna där. Tänkte hyra en bil en dag för att dra med saker upp till Göteborg. Någon som har några konkreta tips på bra deals?

Det beror ju på i vilken stad du befinner dig och vill hyra i..
Citera
2021-11-19, 10:30
Medlem
Citat:
Hej!

Som regel bara de stora företagen som erbjuder one-way. Ibland kan man få det gratis om man använder deras logistik-tjänst och de behöver flytta bilar. Man betalar bensinen.

One-way är mycket dyrare än vanlig
Citera
2021-11-19, 11:15
Medlem
anarkias avatar
Hertz är bra och har du tur kanske Hertz Freerider har en bil som ska köras dit du ska. Du har en gratistank och betalar ingenting.
https://www.hertzfreerider.se/unauth...ort_offer.aspx
Citera
2021-11-19, 11:49
Medlem
Citat:
Hej!

Hertz.
Citera
2021-11-19, 14:11
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia
Hertz är bra och har du tur kanske Hertz Freerider har en bil som ska köras dit du ska. Du har en gratistank och betalar ingenting.
https://www.hertzfreerider.se/unauth...ort_offer.aspx

Tack
Kände till Hertz Freerider sedan innan, men finner ingen ledig bil i varken skåne, blekinge eller en bit upp i småland. Kanske gör fel. Någon annan som hittar det?
Senast redigerad av NewInGothenburg 2021-11-19 kl. 14:24.
Citera
2021-11-19, 23:14
Medlem
Citat:
Tack
Kände till Hertz Freerider sedan innan, men finner ingen ledig bil i varken skåne, blekinge eller en bit upp i småland. Kanske gör fel. Någon annan som hittar det?

Finns bara en resa till Göteborg på Hertz Freerider såvitt jag kan se och den är från Jönköping.

På Driveback finns det däremot två bilar från Halmstad om det skulle passa?
https://www.driveback.se/resor?utf8=...ta+gratisresor
Jag har aldrig använt mig av DriveBack men antar att det är ett liknande koncept som Freerider
Citera
2021-11-20, 11:45
Medlem
Skåne-Göteborg är väl enklare att hyra en bil på Hertz på Lund C, köra dina grejor till Göteborg, köra tillbaka till Lund och sen ta tåget tillbaka som går varje timme. Det hinner du på en dag och slipper greja med Freerider.
Citera
2021-11-20, 14:07
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Skåne-Göteborg är väl enklare att hyra en bil på Hertz på Lund C, köra dina grejor till Göteborg, köra tillbaka till Lund och sen ta tåget tillbaka som går varje timme. Det hinner du på en dag och slipper greja med Freerider.

Men det brukar vara begränsningar på antal mil man får köra? Efter typ 10 mil så blir det mycket dyrare osv. Eller har jag fel?
Vad tror du det du föreslår kostar?
Citera
2021-11-20, 14:12
Medlem
Citat:
Men det brukar vara begränsningar på antal mil man får köra? Efter typ 10 mil så blir det mycket dyrare osv. Eller har jag fel?

Hertz brukar ha fria mil så det är bränslet som kostar.
Du får väl jämföra alternativen.
Citera
2021-11-20, 14:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Några hundralappar. Kör på bara!
Citera
2021-11-20, 21:24
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Går bara att registrera sig på Hertz med kreditkort verkar det som...
Inte bankkort.
Väldigt konstigt. Behöver bilen imorgon och de har bara telefontid vardagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in