2021-11-18, 23:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Destå fler gånger du utsätts för hiv, destå starkare blir ditt immunförsvar?

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Du vägrar verkligen att ta till dig vetenskapliga artiklar........

Men snälla nån! HIV kidnappar ju immunförsvaret, (T-cellerna)! Snacka om specialfall!
Citera
2021-11-18, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Stämmer inte. Det dör fler nu än samma period förra året.
Bara att scrolla ned till döda och titta.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

2020 November 12 - 28 döda, 2021 November 12 - 5 döda. Du måste ha fel på synen. 1-5/28=0,82. 82% effektivitet för vaccinet, det är bra! Trots Delta-varianten.
Citera
2021-11-18, 23:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Förändrar ej att det är galenskap att medvetet utsätta sig för spikprotein.

Alla som dött av SARS-2 och vaccinen torde vara ett ej ifrågasättbart bevis för det.

Ja att utsätta sig för viruset är galenskap, håller med.

Tja, är det inrapporterat 319 möjligtvis döda av vaccinet och 15000+ döda av viruset så föredrar jag nog vaccinet. Du gör givetvis som du vill.
Citera
2021-11-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, en liten effekt emot blodproppar kan, kanske vändningen av patienter i respirator ha. Men huvudsyftet är att undvika liggsår, som annars bildas på nolltid. Detta är standard inom åldringsvården när det kommer till helt sängliggande gamlingar, som har svårt att röra sig själva. Varifrån får du att man vänder respirator patienter "bryskt"? Det är ju svårt att få dem att vända sig själva!🙂
Suck en liten effekt! Blodproppar bildas nör man är stillaliggande och det är genetellt nedsövda patienter!
Och ja det är extra svårt för nedsövda patienter som väger typ 200 kilo att vändas även med hjälp det händer att revben och annat knäcks ibland när 4 sköterskor eller fler ska vända en kraftig patient! Ibland med allvarliga inre blödningar och möjliga proppar till följd.
Citera
2021-11-18, 23:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Destå fler gånger du utsätts för hiv, destå starkare blir ditt immunförsvar?

(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
(FB) Vaccinet är "AIDS" på spruta

Du vägrar verkligen att ta till dig vetenskapliga artiklar........

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men snälla nån! HIV kidnappar ju immunförsvaret, (T-cellerna)! Snacka om specialfall!

Holy fuck...... Har du missat att spikproteinerna förstör T-cellerna!

Severe coronavirus disease 2019 (COVID-19) is characterized by pneumonia, lymphopenia, exhausted lymphocytes and a cytokine storm. In patients with severe COVID-19, but not in patients with mild disease, lymphopenia is a common feature, with drastically reduced numbers of CD4+ T cells, CD8+ T cells, B cells and natural killer (NK) cells1,2,3,4, as well as a reduced percentage of monocytes, eosinophils and basophils.
https://www.nature.com/articles/s41577-020-0308-3
Citera
2021-11-18, 23:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag antar att du inte har gjort ett t-cells test? Men du har troligen haft en coronainfektion som de flesta andra svenskar eller åtminstone kommit i kontakt med viruset.Convid=Lunginflammatio är det få infekterade som får.

Nej jag har inte gjort ett T-cellstest då det inte fanns förrän nyligen, vad ska jag med det till då jag nu är vaccinerad och har T-celler? Absolut, jag har varit infekterad av corona-virus massor av gånger, inget snack om det. Men inte sars-cov-2. Din ordlek med convid gör dig bara löjligare än du är. Du har exakt noll trovärdighet!
Citera
2021-11-18, 23:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Här är jag, och jag har inte ändrat åsikt. Jag anser fortfarande att det var en helt vansinnig strategi att medvetet släppa in ett nytt och okänt virus.

Och även ifall det är lugnt just nu, så vet vi att siffrorna kan ändras snabbt. Det här är inte ett bra tillfälle att luta sig tillbaka. Riskgrupperna håller på att tappa sitt skydd från vaccinerna, och behöver påfyllning omgående.

Jag vill också se Tegnell avsatt och ersatt med en kompetent person som dessutom är orädd för konflikter.
Citera
2021-11-18, 23:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Stämmer inte. Det dör fler nu än samma period förra året.
Bara att scrolla ned till döda och titta.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
2020 November 12 - 28 döda, 2021 November 12 - 5 döda. Du måste ha fel på synen. 1-5/28=0,82. 82% effektivitet för vaccinet, det är bra! Trots Delta-varianten.

Suck.... Bara att titta på hur de sista 3 månaderna sett ut....
Citera
2021-11-18, 23:16
Medlem
[quote=revodneb|

Tja, är det inrapporterat 319 möjligtvis döda av vaccinet och 15000+ döda av viruset så föredrar jag nog vaccinet. Du gör givetvis som du vill.[/QUOTE]
Du förstår väl ända att det är ett stort mörkertal för vaccinskadade och vaccindöda! Sen har det inte dött 1500 i Sverige av corona. Med är ju den officiella beteckningen men den stämmer ju inte heller eftersom många äldre dött utan corona men av morfin..
Citera
2021-11-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill också se Tegnell avsatt och ersatt med en kompetent person som dessutom är orädd för konflikter.
OK du vill ha en dumskalle! Som istället för att lösa uppgifter bråkar? Låter ju smart! Inte…
Citera
2021-11-18, 23:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Suck.... Bara att titta på hur de sista 3 månaderna sett ut....

Öhhh, flyttar du målstolparna?
Citera
2021-11-18, 23:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Holy fuck...... Har du missat att spikproteinerna förstör T-cellerna!

Severe coronavirus disease 2019 (COVID-19) is characterized by pneumonia, lymphopenia, exhausted lymphocytes and a cytokine storm. In patients with severe COVID-19, but not in patients with mild disease, lymphopenia is a common feature, with drastically reduced numbers of CD4+ T cells, CD8+ T cells, B cells and natural killer (NK) cells1,2,3,4, as well as a reduced percentage of monocytes, eosinophils and basophils.
https://www.nature.com/articles/s41577-020-0308-3

Ja det här med lymphopenia verkar ju hemskt!

Wikipedia:
The most common cause of temporary lymphocytopenia [aka lymphopenia] is a recent infection, such as the common cold.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lymphocytopenia
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-18 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in