Citat:
För det första har man inte ens på öppen anstalt tillgång till wifi eller telefon, så redan där lär han bli knäckt. Sen vet jag inte hur det där efterlevs i praktiken, men det är vad de hävdar på anstalten i alla fall. Det är inte heller tillåtet att bli intervjuad eller tjäna pengar utanför anstalten, så det kommer inte heller att hända. Man har dock ett tillgång till telefon på sin fritid, så Runar lär väl sitta i timmar och ringa till sina älskade journalister och berätta att han är oskyldig och ska överklaga till Gud Fader själv. Spännande, jag undrar om det var Amadeus som schutsade (stavas det så?) honom ut till anstalten. Till de yngre sönerna har han nog dragit den "valsen" att -"Pappa skall ut och jobba på en bondgård i ett år. Det blir väl spännande att höra om?"
Det allra värsta straffet vore annars för ful-Runar om ingen bryr sig om honom mera. Avföljer honom på sociala medier, inga journalister skriver om honom, ingen bjuder in honom till poddar. Till och med att denna tråden upphörde. Om det blev fullständig "mediaskugga" runt honom när han kommer ut, skulle han bli helt knäckt.
Det allra värsta straffet vore annars för ful-Runar om ingen bryr sig om honom mera. Avföljer honom på sociala medier, inga journalister skriver om honom, ingen bjuder in honom till poddar. Till och med att denna tråden upphörde. Om det blev fullständig "mediaskugga" runt honom när han kommer ut, skulle han bli helt knäckt.
Folk brukar i regel inte "avfölja" utan man slutar väl bara gå in på en sida där det inte händer något? Så gör jag i alla fall. Sen vet man väl inte hur många följare som är köpta eller bara klickat på han för han är kändis typ? Nä, det ska bli roligt att följa. Jag gissar han kommer göra sig hörd inom ett par veckor till att börja med. Antingen blir det bråk på bondgården eftersom personalen inte vill lära sig av Runar hur man bäst slaktar en gris, eller också kommer han matstrejka tills han får wifi. Han tänker inte gå obemärkt förbi i alla fall. Kom ihåg att den djäveln lever av uppmärksamhet.