2021-11-17, 14:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Spännande, jag undrar om det var Amadeus som schutsade (stavas det så?) honom ut till anstalten. Till de yngre sönerna har han nog dragit den "valsen" att -"Pappa skall ut och jobba på en bondgård i ett år. Det blir väl spännande att höra om?"
Det allra värsta straffet vore annars för ful-Runar om ingen bryr sig om honom mera. Avföljer honom på sociala medier, inga journalister skriver om honom, ingen bjuder in honom till poddar. Till och med att denna tråden upphörde. Om det blev fullständig "mediaskugga" runt honom när han kommer ut, skulle han bli helt knäckt.
För det första har man inte ens på öppen anstalt tillgång till wifi eller telefon, så redan där lär han bli knäckt. Sen vet jag inte hur det där efterlevs i praktiken, men det är vad de hävdar på anstalten i alla fall. Det är inte heller tillåtet att bli intervjuad eller tjäna pengar utanför anstalten, så det kommer inte heller att hända. Man har dock ett tillgång till telefon på sin fritid, så Runar lär väl sitta i timmar och ringa till sina älskade journalister och berätta att han är oskyldig och ska överklaga till Gud Fader själv.
Folk brukar i regel inte "avfölja" utan man slutar väl bara gå in på en sida där det inte händer något? Så gör jag i alla fall. Sen vet man väl inte hur många följare som är köpta eller bara klickat på han för han är kändis typ? Nä, det ska bli roligt att följa. Jag gissar han kommer göra sig hörd inom ett par veckor till att börja med. Antingen blir det bråk på bondgården eftersom personalen inte vill lära sig av Runar hur man bäst slaktar en gris, eller också kommer han matstrejka tills han får wifi. Han tänker inte gå obemärkt förbi i alla fall. Kom ihåg att den djäveln lever av uppmärksamhet.
Citera
2021-11-18, 10:15
Medlem
Troligtvis har nu Runar installerat sig på "bondgården". Kanske inte riktigt vad han väntat sig. Men skam den som ger sig. Väntar till våren på rapport om hans tillträde som ladugårds förman, hans framgång som förebedjare på "bondgården" och framförallt hur det går med han heders uppdrag. Skandinavisk ambassadör för FN:s jämställdhetsenhet med sikte på riksdagen 2026. Vi vanligt dödliga ser nog inte ibland storheten i den mission Pastor Runar bedriver..
Senast redigerad av Machines 2021-11-18 kl. 10:18.
Citera
2021-11-18, 14:56
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Troligtvis har nu Runar installerat sig på "bondgården". Kanske inte riktigt vad han väntat sig. Men skam den som ger sig. Väntar till våren på rapport om hans tillträde som ladugårds förman, hans framgång som förebedjare på "bondgården" och framförallt hur det går med han heders uppdrag. Skandinavisk ambassadör för FN:s jämställdhetsenhet med sikte på riksdagen 2026. Vi vanligt dödliga ser nog inte ibland storheten i den mission Pastor Runar bedriver..
Han har nog inte läst på ordentligt. De som blir "ambassadörer" för FN är ungdomar. Den som har det övergripande ansvaret för det i Sverige är Stefan Löfven. Blir svårt för Runar att peta ner honom.

Jag såg att han lyckades slänga in en floskel igårkväll. Som vanligt på temat "gå din egen väg så blir det bra". Antagligen checkade han in på bondgården så sent som möjligt, möjligen försent för att göra ett statement? Men jag kan tänka mig att han suttit på kammaren och tillverkat några hundra såna där floskler som han låter någon annan uppdatera sitt konto med. Bara för att... låtsas som det regnar?
Citera
2021-11-18, 19:01
Medlem
rogerks avatar
Jag försökte hitta Runars gamla firma som pappan frontade.
Nu misslyckades jag men nån kanske kan hjälpa mig hitta firman på Ratsit.

Men under mitt sökande snubblade jag över denna artikel.
Artikeln är daterad till den 8 okt 2021...
Vet ej om det är gammal artikel som har återanvänts. Hade i alla fall ingen aning om att Runar undervisade fortfarande.

https://allastudier.se/tips-o-fakta/han-pluggar-ledarskap-hos-runar-16136

Citera
2021-11-18, 20:49
Medlem
Papper1512s avatar
Runar är fortfarande på fri fot.
Citera
2021-11-18, 23:05
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Jag försökte hitta Runars gamla firma som pappan frontade.
Nu misslyckades jag men nån kanske kan hjälpa mig hitta firman på Ratsit.

Men under mitt sökande snubblade jag över denna artikel.
Artikeln är daterad till den 8 okt 2021...
Vet ej om det är gammal artikel som har återanvänts. Hade i alla fall ingen aning om att Runar undervisade fortfarande.

https://allastudier.se/tips-o-fakta/han-pluggar-ledarskap-hos-runar-16136

Det där tror jag inte ett dugg på. Kollade upp killen och han har varit vd på ett företag i många år och på Linkedin nämner han ingenting om någon utbildning på Runars bolag.

Runars bolag är antagligen inte med då farsgubben är norrman. Eller så beror det helt enkelt på att bolaget är konkat och likviderat.

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Runar är fortfarande på fri fot.
Vad baserar du det på?
Citera
2021-11-19, 07:20
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19

Vad baserar du det på?
Han uppdatera fortfarande Insta.
Citera
2021-11-19, 11:46
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Tror inte det är han som gör det. Han låter någon annan, kanske sina söner, sköta det. Allt för att låtsas som att inget har hänt. Han har garanterat räknat ut och tillverkat lika många floskler som antal dagar han är inlåst. När han ringer sina anhöriga får han säkert rapporter om hur många likes han har fått.
Citera
2021-11-19, 12:25
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:

Om han inte inställer sig så blir
han lyst… så mycket har han
förstått i alla fall.

Jag tror går runt och försöker
profilera sig på anstalten.
Och såklart informerar om
att han är utsatt för ett
Justitiemord.
Han hör ju egentligen inte hemma
där på kåken….🥶
Citera
2021-11-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Om han inte inställer sig så blir
han lyst… så mycket har han
förstått i alla fall.

Jag tror går runt och försöker
profilera sig på anstalten.
Och såklart informerar om
att han är utsatt för ett
Justitiemord.
Han hör ju egentligen inte hemma
där på kåken….🥶
Hur var det att sitta i fängelse? Samlingstråd Brott och brottsbekämpning på FB.
Citera
2021-11-19, 21:34
Medlem
Såg på hans insta om att RS sökt om svenskt medborgarskap. Oj vad han han kommer bli överraskad när han fattar att han måste ha levt ett skötsamt liv innan medborgarskapet blir bekräftat - fast vänta nu han ska ju bli stalldräng på en bondgård...
Citera
2021-11-19, 22:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Såg på hans insta om att RS sökt om svenskt medborgarskap. Oj vad han han kommer bli överraskad när han fattar att han måste ha levt ett skötsamt liv innan medborgarskapet blir bekräftat - fast vänta nu han ska ju bli stalldräng på en bondgård...

Han ser sig nog som stjärn-bonne på ”Farmen” nu, åsså heders-uppdrag för FN… åsså kommande politisk karriär …åsså……..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in