2021-11-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonblau
Det blir injektioner nu istället, pratade med doktorn nyss och han föreslog direkt spruta eftersom gelen inte hjälpt så mycket.

Minst 20 nmol/L tyckte han att jag borde ligga på. Känns skönt ändå. Orkar fan inte må såhär.

Återkommer om någon månad efter jag tagit första injektionen. På återseende

Ett tips är att ha tålamod, det tar tid att hitta rätt med intervallerna och så att nivåerna blir stabila.
Citera
2021-11-16, 20:15
Medlem
Citat:
Det blir injektioner nu istället, pratade med doktorn nyss och han föreslog direkt spruta eftersom gelen inte hjälpt så mycket.

Minst 20 nmol/L tyckte han att jag borde ligga på. Känns skönt ändå. Orkar fan inte må såhär.

Återkommer om någon månad efter jag tagit första injektionen. På återseende

Hoppas det blir bättre. Har ni pratat något om injektions intervall? Får man fråga vilken klinik du får hjälp hos?
Citera
2021-11-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Ett tips är att ha tålamod, det tar tid att hitta rätt med intervallerna och så att nivåerna blir stabila.

Allright tack!

Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Hoppas det blir bättre. Har ni pratat något om injektions intervall? Får man fråga vilken klinik du får hjälp hos?

Typ 5 veckor har jag för mig. Blir 2 injektioner sen blodprov och videomöte med doktorn.

Rewell!
Citera
2021-11-16, 20:57
Medlem
Citat:
Allright tack!

Typ 5 veckor har jag för mig. Blir 2 injektioner sen blodprov och videomöte med doktorn.

Rewell!

Jag tycker man ska försöka få ut så mycket som möjligt med så lite testo som möjligt. Om man kan må bra på liten dos är bara bra för då minskar risken att man får problem med östro och blodvärden.
Sen tycker jag att det bara är skönt att slippa sticka så ofta av olika anledningar.
Citera
2021-11-16, 21:04
Medlem
Citat:
Jag tycker man ska försöka få ut så mycket som möjligt med så lite testo som möjligt. Om man kan må bra på liten dos är bara bra för då minskar risken att man får problem med östro och blodvärden.
Sen tycker jag att det bara är skönt att slippa sticka så ofta av olika anledningar.

Jag bor ju lite tokigt till också, har jju inte nära till nån klinik så det blir lite bökigt. Hade ju varit smidigt om man fick göra det hemma eller om vårdcentralen på min hemort kunde injicera.

Kanske 6 veckors intervall minns inte riktigt. Antar att det kommer att ändras beroende på hur kroppen svarar. Hur snabbt märker man skillnad?
Citera
2021-11-16, 21:10
Medlem
Citat:
Jag bor ju lite tokigt till också, har jju inte nära till nån klinik så det blir lite bökigt. Hade ju varit smidigt om man fick göra det hemma eller om vårdcentralen på min hemort kunde injicera.

Kanske 6 veckors intervall minns inte riktigt. Antar att det kommer att ändras beroende på hur kroppen svarar. Hur snabbt märker man skillnad?

Det är väl olika men för mig var det ingen drastisk skillnad, förändringen kom mer gradvis. Men testonivån borde vara uppe på max efter ca en vecka.
Citera
2021-11-16, 21:15
Medlem
Citat:
Det är väl olika men för mig var det ingen drastisk skillnad, förändringen kom mer gradvis. Men testonivån borde vara uppe på max efter ca en vecka.

Okej okej! Biverkningar då? Har du fått några sådana?

Och hur mår du nu jämfört innan din behandling?
Citera
2021-11-16, 21:27
Medlem
Citat:
Okej okej! Biverkningar då? Har du fått några sådana?

Och hur mår du nu jämfört innan din behandling?

Jag vill inte dela det privata då det finns massor med tomtar här i tråden.
Citera
2021-11-17, 20:34
Medlem
Citat:
Jag vill inte dela det privata då det finns massor med tomtar här i tråden.

Jag tar gärna din input också SVT då jag själv har gel idag men överväger att gå över till injektioner.
Citera
2021-11-18, 00:25
Medlem
Zebrauts avatar
Den här tråden har fullständigt ballat ur, friska män "överlag" men överviktiga, noll träning, offerkofftor, andra sjukdomar samt åkommor.

Jag har 15-16 nmol naturligt men har bättre fysik än många i detta land. (nu jämför jag mig inte med dopade kroppsbyggare) det är bara att gilla läget och jobba med det du har, din kropp är nämligen rätt bra på att sköta sig själv.

Jag ska ge er några råd.
1. Börja rör på er.
2. Gå ner i fett procent
3. Ät mer hälsosamt
4. Försök se lite positivt på livet och inte gräva gropen djupare
5. Träna minst ett år, se till att det blir en rutin med träning, mat och sömn.... Inte 1 vecka eller 3 månader minst ett år.
5. Lita inte på allt som står på nätet, börja knapra AI som lösgodis och mixtra med testot när det kan vara 400 andra orsaker.

Lycka till.
Senast redigerad av Zebraut 2021-11-18 kl. 00:28.
Citera
2021-11-18, 13:49
Medlem
Citat:

Om jag var dig så skulle jag prova att sänka dosen gel, innan du hoppar på injektioner. Testa 2 pump per dag i en vecka och se om du mår bättre
Citera
2021-11-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Om jag var dig så skulle jag prova att sänka dosen gel, innan du hoppar på injektioner. Testa 2 pump per dag i en vecka och se om du mår bättre

Hmm trodde att det var tvärtom? Mer gel högre testo?

Allafall så fick jag injektioner i mina yngre dagar för att puberteten skulle kicka in. Så jag antar att det är knas med min kropp.

Men men på onsdag får jag första!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in