2021-11-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Mer sånt här.

Mycket negs här inne som bara sprider dynga och försöker ge folk en helt felaktig bild av läget. Det är ingen som hatar någon, ingen som VILL se något pass eller se andra lida. Det här är samma pack som förespråkar våld mot meningsmotståndare. Man ser tydligt deras radikaliserade världsbild när de skriver här.

Både vaccinerade och ovaccinerade har framöver chansen att göra motstånd mot ett kommande kontrollsamhälle.

Vägra använda passet, stå upp för dina barns framtid. Vägra att frivilligt gå in på ett sådant spår nu. Oavsett hur många sprutor du har tagit, så kan du hjälpa till att sätta pinnar i hjulet på den här planen.

EXAKT! Polarisering är det allra sämsta!
Även om du har tagit vaccin så kan du med rak rygg stå upp mot kontrollsamhället, visa ditt missnöje.

Detta handlar inte om vaccinerade vs ovaccinerade.
Citera
2021-11-18, 21:21
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Digitalt kontrollsystem ? Haha vaa ? Ditt pass, ditt leg, ditt bankkort,ditt körkort, dina köp på Amazon,dina surfvanor på internet, hela ditt liv upplagt på nätet ifall du är en Facebook användare, din information säljs och köps av tredje part. Ett covidpass är bara en informatonsbit i mängden som myndigheter och privata företag lägger till i högen av potentiellt integritetskränkande personlig information. Om man vill komma undan det, så är det nog som många antivaxxare tänker göra (Men aldrig gör) Bosätta sig i en koja i lappland under falsk identitet

Intressant världsbild ändå.

"Det förekommer redan kontroll och kränkningar av vår frihet och integritet. Så jag har inga problem att ge ifrån mig lite till"

Skillnaden här, är hur den informationen används. Att den sparas är nog alla smärtsamt medvetna om. Säg t.ex att dina surfvanor skulle bli en offentlig handling, och kunna användas vid anställning. Hade du fortfarande sagt samma sak, att det spelar ingen roll?
Citera
2021-11-18, 21:24
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Om vaccinerade blir sjuk av covid så ska dom inte får någon sjukersättning eller vård heller, för att dra på sig covid så har man varit oaktsam. För pensionärer så dras pensionen in, bidragstagare tappar sina bidrag osv. Har ni hållit avstånden och skött er så har inte ni fått covid. För även en vaccinerad kan smitta er.

Sjuk = Hamnar i en IVA-Säng. Som domineras av ovaccinerade just nu. En moderat förkylning = Knappast sjuk.
Citera
2021-11-18, 21:24
Medlem
Herzs avatar
Kom ihåg att staten lät turister flyga in från Kina, Iran och Italien under våren 2020 när utbrottet blev globalt och det var total panik, Wuhan under lockdown med 10 miljoner invånare.

Då sade svenska politiker att man lät dessa flyg landa för att man inte visste något om viruset.

Samma politiker sitter här nu och delar ut vaccin till 12 åringar och tvingar vuxna att visa upp QR pass för att komma in på sociala evenemang.

Om inte fåren börjar fatta snart vad detta egentligen handlar om så kommer ni snart leva i ett fullkomligt kontroll samhälle. Vi kommer inte längre leva som fria människor, utan under konstant rädsla för något "hot" som staten hittar på. Det är så alla fascistiska länder fungerar. Hitler använde Judarna, och svenska politiker använder Covid idag.
Citera
2021-11-18, 21:29
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Sjuk = Hamnar i en IVA-Säng. Som domineras av ovaccinerade just nu. En moderat förkylning = Knappast sjuk.

Sjuk = man har blivit smittad = Inga pengar alls. Blev det känsligt nu när du tappade veckopengen?
Citera
2021-11-18, 21:29
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Det är ju fantastiskt, från och med den 1 December kommer jag alltså inte kunna gå på hockey längre då mitt covidpass endast är giltigt i 4 månader. Har heller ingen möjlighet att vaccinera mig på nytt

Förnya ditt Covidpass kanske?
Citera
2021-11-18, 21:33
Medlem
Citat:

Bra initiativ ! Är man ute och söndagspromenerar frivilligt och blir påkörd av ett rattfyllo ska självklart ingen av dom inblandade få vård!! Alternativt bekosta den själv. Oansvariga smuts som är ute och promenerar och belastar sjukvården i onödan.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Intressant världsbild ändå.

"Det förekommer redan kontroll och kränkningar av vår frihet och integritet. Så jag har inga problem att ge ifrån mig lite till"

Skillnaden här, är hur den informationen används. Att den sparas är nog alla smärtsamt medvetna om. Säg t.ex att dina surfvanor skulle bli en offentlig handling, och kunna användas vid anställning. Hade du fortfarande sagt samma sak, att det spelar ingen roll?

Redan idag kan arbetsgivare enkelt kolla ditt Facebook eller annan plattform (Om du har kontroversiella åsikter) Kolla dina ekonomiska förehavanden (Skulder,tidigare inkomst, registrerat hos kronofogden) , begära ut ditt straffregister,vilken bil du åker och vilka du bor ihop med , samt hur din villa eller bostadsrätt är värt och hur mycket lån du har.

Du får göra som du vill, men kampen mot statens glädje att föra register över oss, är för länge sedan förlorat. Det låter som en trött gammal klyscha för ett "uppror" och har gjort så sedan alla register digitaliserades. Det låter ju bra på ytan, men den revolutionära glöden i det hela låter som en brasa som sjunger på sista versen
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Har man betalat skatt ska man väl ha rätt till sjukvård vaxxad eller inte. I så fall med din logik borde vi förbjuda de som inte betalat in tillräckligt med skatt att besöka vården.

Men gärna för mig. Hade jag kunnat betala 30-40 mindre i skatt hade jag också kunnat stå själv för mina eventuella sjukvårdskostnader.

Vill vaxxade vara osympatiska svin så får dom bara tillbaka.

Enligt deras rättvisemodell så kommer dom få bekosta sina vacciner o booster, {eller vad de där skräpet medicinerna nu heter}.

Och dessutom så kommer dom å få betala extra vårdkostnader för dom vaccinerade som blir sjuka i covid, men även betala all vård för biverkningar ifrån covid sprutorna .

Ja, det blir nog säkert jättedyrt för vaccinerarna, men det är nog så dom vill ha det.
Senast redigerad av Feministerna 2021-11-18 kl. 21:37.
Citera
2021-11-18, 21:34
Medlem
Rookie81s avatar
Låt mig gissa, man kommer inte dela ut pass till de med verkligt skydd mot viruset, de som haft Corona dvs...
Citera
2021-11-18, 21:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Man får det att låta som att ovaccinerade är rena pesten... Överallt låter det som att det enbart är ovaccinerade som driver smittan, medan alla vaccinerade invaggas i en falsk trygghet att det helt okej att leva på som man gjorde innan pandemin utbröt. I verkligheten är det ju dessa människor som kanske sprider smittan över landsgränser, län och kommuner.

Liknande ogillade jag deras beslut om att låta ovaccinerade sluta behöva testa sig. Samma där, får det att låta som att dom vaccinerade ej sprider smitta.

Det ironiska är dock att majoriteten som vaccinerade sig är dom som aldrig stannade hemma från jobbet eller tittade upp om det var covid då dom blev sjuka. Själv höll jag mig hemma när jag blev förkyld. Antagligen blev jag smittad av det vaccinerade fettot på mitt jobb som inte ens hade bemödat sig med att titta upp om han hade covid. utöver mig blev även två andra på mitt jobb förkylda i samma veva.

Så ja... Ni vaccinerade sprider säkert inget ont... Ta era sprutor, jävla white trash

Det är de ovaccinerade som nu insjuknar. Hur kan du ha missat det?
Citera
2021-11-18, 21:37
Medlem
Citat:
Så du menar att risken att dö i Covid är 0,1% för båda dina tidsintervaller ?

Läkartidningen har en annan uppfattning : https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2021/07/god-samstammighet-mellan-olika-svenska-matt-pa-avlidna-i-covid-19/

" Andelen avlidna per infekterade varierar mellan länder. Detta förklaras främst, men inte helt, av skillnader i åldersfördelning. I västvärlden förefaller andelen dödsfall per infekterade vara 0,5–1 procent."

1% avlidna för de värst drabbade områden i Europa innan vaccinets fans, 0,5% i genomsnitt i Sverige innan vaccinet fanns, ökar dessutom betydligt ju äldre man är och befinner sig i riskgrupp.

Siffrorna är alltså uppemot 5-10 gånger högre än dina på måfå plockade från okänd källa. Så går det om man inte har brytt sig om faktabiten utan bara papegojar "något man hört"

Jag har alltid hänvisat till officiell svensk statistik 100 gånger, men Covidfanatiker intresserar sig aldrig för officiell publicerad svensk statistik om Covid-19. Istället blir det något ni maniskt googlat fram på 15 sekunder som ”motbevis”, gärna en alarmistisk rubrik ur en tidningsartikel, översatt av Google translate med obegriplig meningsbyggnad.

All statistik om avlidna och vårdade i olika åldersgrupper i Covid-19 i Sverige finns här:
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Hittills har 26 personer under 30 år dött, av drygt 3 miljoner i den befolkningskategorin.
Fundamental kunskap i procenträkning (åk 7, vilket numera motsvarar doktorandnivå), förutsätter jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in