2021-11-18, 20:24
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Har du någon källa till det där?

Ca 16% skydd efter 6 månader. 84% när man tagit båda. I grova drag faller det med 14% per månad. Det har stått lite här och var på nätet och även på flashback.

Citat:
15% skydd efter 7 månader. 88/7= 12,57% fall per månad i snitt. Astra efter 3 månader motsvarar 20% av Pfizer. 88% - 37,71% = 50,29% skydd för Pfizer efter 3 månader. Det ger Astra 10,05% skydd mot delta

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftig-nedgang-i-antikroppsnivaer-efter-sju-manader-for-dubbelvaccinerade
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-bekraftar-vaccin-gott-skydd-mot-delta
Citera
2021-11-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Var har du gafflat upp att staten Sverige ska tvinga i dig ett vaccin du inte vill ha

Är det så du upplever det ? Inte undrar på att det ylas högt och brett för känsloargument utan minsta verklighetsanknytning. Får jag fråga en sak ? Hur blir man till en sådan Dramaqueen med tillhörande offerkofta ?

Du ser inte vad som är påväg va?
Citera
2021-11-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ca 16% skydd efter 6 månader. 84% när man tagit båda. I grova drag faller det med 14% per månad. Det har stått lite här och var på nätet och även på flashback.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftig-nedgang-i-antikroppsnivaer-efter-sju-manader-for-dubbelvaccinerade
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-bekraftar-vaccin-gott-skydd-mot-delta
Ok, tack för länkarna men de visade ju inte det du påstod.
Citera
2021-11-18, 20:29
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ok, tack för länkarna men de visade ju inte det du påstod.

Det är bara att räkna själv.
Citera
2021-11-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Jag kommer ALDRIG att ta ert steriliseringsgift, historien kommer att döma er regimkramare HÅRT!

För övrigt AVSKYR jag babbar om det inte har framgått. Jag är stolt vit svensk och vill se en slutgiltig lösning på blatteproblemet.

Oj, du va mej en arg liten pojkrumsnazist.
Har du någon lämplig lösning på ditt problem ?
Afs är ingen realistisk sådan.
Citera
2021-11-18, 20:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/folkhälsomyndigheten-vaccinbevis-kan-bli-aktuellt/vi-AAQAyDs[/url]

Risken finns att man skiljer fåren från getterna. Jag tror inte att det är en konspiration, men det som oroar mig är att man nu passar på att intensifiera och applicera det totala övervaknings- och kontrollsamhället totalt. Risken finns att de stora populasen i framtiden lever sina liv helt i händerna på några politiker och maktmänniskor som styr den enskildes liv och rörelse exakt som de behagar.
Citera
2021-11-18, 20:32
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De tvingar ju ingen. Man blir bara av med sina rättigheter om man inte vaxar sig.
Jag tror man kan komma undan ifall man har någon religion som förbjuder det. Kanske ska man bli religiös.

Det gör de ju i praktiken. Tror du verkligen att det kommer sluta vid evangemanbesök?
I Österrike får du i princip inte lämna ditt hem om du inte vaxxat dig.
Citera
2021-11-18, 20:32
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Haha, Exakt. Så inte alla ”antivaccers” sätter griller i huvudena på alla fårskallarna, bara likasinnade runt fikabordet 😀

/J
Ja tack. Finns inte värre än att ha en knäpp konspirationsteoretiker som tror sig veta allt i sällskapet.
Citera
2021-11-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej det gör vi inte, däremot kan du behöva nån slags psykmedicin mot din ångest.

Nix, ingen medicin behövs här. Men du behöver vaccin.
Citera
2021-11-18, 20:35
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Du ser inte vad som är påväg va?

Ja, och det skiljer sig en aning från de kraxande olyckskorparnas förening .
Citera
2021-11-18, 20:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Var har du gafflat upp att staten Sverige ska tvinga i dig ett vaccin du inte vill ha

Är det så du upplever det ? Inte undrar på att det ylas högt och brett för känsloargument utan minsta verklighetsanknytning. Får jag fråga en sak ? Hur blir man till en sådan Dramaqueen med tillhörande offerkofta ?

Är du naiv eller bara otroligt korkad?

Tror du på fullaste allvar att det bara kommer gälla evenemang besök. Snart kommer de inkludera restauranger, barer, gym m m.
Under 2022 kommer de inkludera köpcenter. Senare även vissa mataffärer.
Arbetsplatser över 100 pers kommer bli tvungna att införa detta, vilket betyder att du förlorar ditt jobb om du inte tar vaxxet.
Snart är vi även där är Österrike är, det vill säga ovaxxade/renblodiga, får i princip inte lämna sitt hem om de inte vaxxat sig.

Så hur skall du leva om du inte kan jobba, eller göra de mest elementära inköp? Är det inte tvång?
Citera
2021-11-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är bara att räkna själv.
Du skrev:
Citat:
Efter 2,5 månad är skyddet under 50%

Ingenstans stod det något om detta i dina länkar. Det stod bara att antikropparna avklingar över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in