2021-11-18, 19:05
Medlem
Domass avatar
Hallå eller!

Satt o grävde lite i 2018 valresultat och kollade på vad valresultatet är runt omkring i Västra Götaland som är min hemregion.

Kollade bland annat ett ställe som heter Sotenäs och som består av åkrar och berg mest, familjen har landsställe där och jag vet med faktum att det inte existerar någon berikning eller stora bostadsområden osv. där.

Och därmed inget valboskap....

Denna kommun har 24 % som röstar på sossarna... vilket inte är konstiga siffror så sätt.

Det som dock är konstigt är hur fan man kan rösta på dessa när sossarna har gått ifrån allt som dom stått för och vad de allra flesta människor tycker är bra och behöver.

Till att hålla på med överdrivet genustrams, ge bidrag till invandrare utan motprestation, totalt negliera den svenska arbetaren. O gud vet vad för andra saker som är negativa.... kriminaliten för att nämna en!

Då är min fundering såhär, läser dessa människor tidningen, ser de på tv? Ser de hur enormt mycket skit o elände sossarna med 7 år vid makten har åstadkommit?

Jag förstår inte...

Den enda logiska förklaringen som jag tror är att man läser nyheterna knapphändigt o ibland.
Och lever i sin sossebubbla, staten tar hand om allt, man kan lita på dom. De är skötsamma och tar hand om vårt land och nu tänker vi bara på vårt.

Jag kan inte se nån annan förklaring än total lättja, naivhet, och rent ut sagt idioti som skapar dessa människors tillstånd.

För att inte glömma en stor slev hjärntvätt av sin egna ideologis förträfflighet, och på de senare år även godhetsläran.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Domas 2021-11-18 kl. 19:10.
Citera
2021-11-18, 19:29
Medlem
Sesuss avatar
Håller med dig.
De är hjärntvättade av skolsystemet och statlig propaganda tv.
Citera
2021-11-18, 19:32
Medlem
Du kanske ska kolla lite bättre vem det är som jobbar på byggarbetsplatser, köra buss, lastbil, taxi, lager, städa, äldreboende, Ica osv osv

One Word : INVANDRARE 😀
Citera
2021-11-18, 19:37
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ja, de är förståndshandikappade, men det är inget som på något sätt utmärker dem, utan det är ett genomgående drag för alla partier såväl som spelplanen de verkar inom - den parlamentariska demokratin. En sund nation skulle ha en sund ledning utan en massa partier, ideologier och (kontrollerande) opposition. Moderna demokratier är bara en stor dum cynisk teater.

SD som vissa tycker skiljer ut sig som ett sunt alternativ till den vansinniga 7-klövern har helt köpt in sig på denna scamdemi-psyop som kallas corona och står helt bakom att beröva folket sina friheter med vaccinpass som ett första steg. You do the math..

Innan sossarnas 7 år vid makten hade vi borglig regering med Fredrik "öppna era hjärtan" Reinfeldt i spetsen. Tyckte du de var mindre förståndshandikappade?
Citera
2021-11-18, 19:38
Medlem
kyrkstockens avatar
När palme tillträdde och politiken förändrades helt (den skulle säkert förändrats ändå över tid) vart skulle socialdemokrater ta vägen? De som trott på de gamla bärande ideerna. Man kunde varken gå till vänster eller höger. Man fortsatte rösta på S och hoppades att det skulle bli bättre (ungefär som gammelkommunister gör inom vänstern).

Men S största väljargrupp är kvinnor i offantliag sektorn. Många av dessa är lågavlönade och antagligen som omogna barn mentalt. De saknar i alla fall helt kunskaper om du ber dessa motivera sin röst.

S näst största grupp är alla bidragstagare. De röstar i alla fall av egen intresse och efter en viss logik.
Citera
2021-11-18, 19:48
Medlem
Det finns en anledning till att S väljare om vi ignorerar invadrarna (de röstar för max bidrag utan motprestation) mest är lågavlönade kvinnor i offentlig sektor och pensionärer som hade lågavlönade yrken när de jobbade... De är helt enkelt inte nog smarta för att få något bättre jobb och därmed inte nog smarta för att förstå vad de röstar på.

Även offentliganställda akademiker på typ Skatteverket eller kommunen och liknande är oftast imponerande tröga.
Citera
2021-11-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
När palme tillträdde och politiken förändrades helt (den skulle säkert förändrats ändå över tid) vart skulle socialdemokrater ta vägen? De som trott på de gamla bärande ideerna. Man kunde varken gå till vänster eller höger. Man fortsatte rösta på S och hoppades att det skulle bli bättre (ungefär som gammelkommunister gör inom vänstern).

Men S största väljargrupp är kvinnor i offantliag sektorn. Många av dessa är lågavlönade och antagligen som omogna barn mentalt. De saknar i alla fall helt kunskaper om du ber dessa motivera sin röst.

S näst största grupp är alla bidragstagare. De röstar i alla fall av egen intresse och efter en viss logik.
Du glömde sistagångsväljarna (dvs de över 70/75), där ligger S stabilt på över 40%. De, liksom min numera bortgångna farmor, röstar på S eftersom de ser sig som arbetare och tror att S är samma parti som på 50-talet.
Citera
2021-11-18, 20:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du kanske ska kolla lite bättre vem det är som jobbar på byggarbetsplatser, köra buss, lastbil, taxi, lager, städa, äldreboende, Ica osv osv

One Word : INVANDRARE 😀

Utanför Stockholm gör många svenskar de jobb som du räknar upp.
Citera
2021-11-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Utanför Stockholm gör många svenskar de jobb som du räknar upp.
Finns överallt svenskar på de jobben men majoriteten är invandrare!!
Citera
2021-11-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hallå eller!

Satt o grävde lite i 2018 valresultat och kollade på vad valresultatet är runt omkring i Västra Götaland som är min hemregion.

Kollade bland annat ett ställe som heter Sotenäs och som består av åkrar och berg mest, familjen har landsställe där och jag vet med faktum att det inte existerar någon berikning eller stora bostadsområden osv. där.

Och därmed inget valboskap....

Denna kommun har 24 % som röstar på sossarna... vilket inte är konstiga siffror så sätt.

Det som dock är konstigt är hur fan man kan rösta på dessa när sossarna har gått ifrån allt som dom stått för och vad de allra flesta människor tycker är bra och behöver.

Till att hålla på med överdrivet genustrams, ge bidrag till invandrare utan motprestation, totalt negliera den svenska arbetaren. O gud vet vad för andra saker som är negativa.... kriminaliten för att nämna en!

Då är min fundering såhär, läser dessa människor tidningen, ser de på tv? Ser de hur enormt mycket skit o elände sossarna med 7 år vid makten har åstadkommit?

Jag förstår inte...

Den enda logiska förklaringen som jag tror är att man läser nyheterna knapphändigt o ibland.
Och lever i sin sossebubbla, staten tar hand om allt, man kan lita på dom. De är skötsamma och tar hand om vårt land och nu tänker vi bara på vårt.

Jag kan inte se nån annan förklaring än total lättja, naivhet, och rent ut sagt idioti som skapar dessa människors tillstånd.

För att inte glömma en stor slev hjärntvätt av sin egna ideologis förträfflighet, och på de senare år även godhetsläran.

Vad tror ni?

Jomenvisst, så utgår jag från att det ligger till. Sossarna är utvecklingsstörda, precis som alla som röstar rött. Deras självbild som godhetsapostlar, att vara en samvetets röst och stå upp för solidaritet i världen handlar mest om signalpolitik. De hatar sitt kristna arv och älskar muslimers rätt i samhället. Frihet utan ansvar och motprestation.

Deras identitetspolitik är bisarr och grotesk, och de tillåter minoriteten av transcommunity att ställa sjuka krav på majoriteten. De lurar barn att det inget biologiskt kön existerar. Att kön är en social konstruktion, och denna hjärntvätt fortsätter på lärarutbildningarna. De är och förblir störda och därför regerar de så bra tillsammans med miljöpartiets klanledare Stenevi.
Citera
2021-11-18, 20:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Finns överallt svenskar på de jobben men majoriteten är invandrare!!

Det beror nog vart i Sverige man befinner sig. Går vi tillbaka till 90-talet så var svenskar en majoritet på flera av dessa jobb, även i Stockholm. Nu så kan inte företag och offentliga organisationer rekrytera tex undersköterskor till Stockholm pga. det inte finns bostäder inom deras lönenivå. Hade det funnits bostäder hade svenskar kunnat rekryteras till dessa arbeten.

Visst är det bra att invandrare jobbar i sådana serviceyrken, men slår vi ut kostnaden, för de invandrare som inte jobbar alls, och den enorma kriminalitet som massinvandringen har orsakat Sverige som är det ju helt uppenbart att invandringen inte är någon vinsaffär - åtminstone inte för Sverige som nation.
Citera
2021-11-18, 20:42
Medlem
Mjälls avatar
Utvecklingsstörda vet jag inte, men de är dumma i huvudet. Varje svensk som röstar på något riksdagsparti utom SD är faktiskt funktionella idioter. Mycket möjligt att SD-väljarna är det också, med tanke på hur fel de har i frågan om narkotikapolitik.

Här är en ganska bra video om skillnaden mellan att vara ointelligent och att vara aktivt dum: https://m.youtube.com/watch?v=3O9FFrLpinQ

Dumhet är egentligen mer en moralisk fråga än en fråga om intelligens. Den intelligens som rent krasst krävs för att kunna analysera den politiska situationen i Sverige, och begripa att t.ex S inte agerar i svenskars intresse, är inte hög. Den besitter de allra flesta. En överväldigande majoritet väljer att ha fel. Dessa är medlöparna, samhällets största fara och ondskans möjliggörare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in