2021-11-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Tror du att människor som gick på propagandan om mörkhyade sa att det inte var baserat på fakta utan på fördomar, eller trodde dom likt dig på propagandan?

De trodde säkert på propagandan. Du menar alltså att det är lika falsk propaganda om vaccinet som när man tillskrev mörkhyade särskilda egenskaper? Vad har du för belägg och källor för det?
Citera
2021-11-18, 14:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tycker du?
Frånsett Jeremy Corbyns brorsa så tycker jag snarast att det varit extremt lugnt..till och med förvånande lugnt.
Rumänien har lagt ned sitt vaccinprogram så i värsta fall får vi vaccinvägrare fly dit. Ni vaccinöversittare kommer inte åt våra kroppar.
Citera
2021-11-18, 14:10
Medlem
Jag vill bara understryka att ovaccinerade inte bör bli ett spår överraskade om de kommer att drabbas av ännu större sanktioner framgent.
Vaccinpasset i dess urvattnade form från 1 December är troligtvis bara början.
Allting tyder på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Sent ska syndaren vakna. Tyvärr lär idioterna vakna när det är på tok för sent för att ändra kurs utan blodspillan.

Listor över medlöparna kommer finnas tillgängliga då.
Citera
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Samtidigt är 11 av 14 på IVA ovaccinerade. Medelålder 56 år.

Kommentar på det?

Jaså? Var hittar du dessa siffror?

För 6 dagar sedan stod det följande i Aftonbladets covid-chatt:

Fråga: "Hur många av de som ligger på IVA är ovaccinerade?"

Svar: "Det finns inga uppgifter om vaccinationsstatusen på de som just nu vårdas på IVA med covid-19. Däremot var 12 av de 22 personer som lades in på IVA de senaste 7 dagarna med covid-19 fullvaccinerade, enligt Svenska intensivvårdsregistret." (/Marcus Älverbrandt)

Kommentarer på det?

Det är ett jävla tjat om att 80% på IVA är ovaccinerade. Håller folk fast vid detta p.g.a att detta (kanske) gällde under några dagar i augusti/september och basunerades ut av Tilde de Paula i TV4s Efter 5? Eller var hittar ni dessa siffror? För enligt ovan så stämmer det ju inte överhuvudtaget
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Fast nu får ju ALLA göra ALLT fram tills passen införs och då begränsas det för ovaccinerade vid evenemang med över 100 deltagare. Detta på grund av att antalet ovaccinerade och smittspridningen bland dessa och tack vare dessa är betydligt större än bland vaccinerade (och för att effekterna blir värre). Så det du säger stämmer ju inte. Varför skulle vaccinerade vilja införa vaccinationsbevisen när man redan får göra allt menar du?

Så vad är kritiken baserad på då? Jag ser för all del en hel del sakliga argument också mot passen, men merparten går ut på "Ingen ska bestämma över mig, jag kommer göra vad jag vill vad än någon annan säger" och det är föga sakligt i mina ögon.

Alla får inte göra allt, och varje provsmakad frihet ryker så klart vid ökad smitta. Nu kommer det nya restriktioner med en deal att få köra på som vanligt ändå. Varför vill man ens det om det är smittan man vill få bort?

Håller du inte med om att det är de vaccinerade som främst verkar skrika efter rätten att gå på hockey? Det är också med ganska själviska argument som att de nu har gjort sitt, och minsann ska få kompensation för det till varje pris.

Du tar också gärna upp stolliga motargument som exempel. Det skulle vara mer intressant att se vilka du själv menar är sakliga? Blir enklare att komma framåt i diskussionen så.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Så du tyckte det var ok med nazismen så länge den begränsade sig till att judarna inte fick vistas i samma lokaler som tyskar?
Nej, men judarna smittade inte andra med en dödlig sjukdom och de belastade inte sjukvården i onödan heller, så dina tafatta försök kommer ingenstans. Sluta jämföra nazism med passen. Du gör dig själv till åtlöje.
Citera
2021-11-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag vill bara understryka att ovaccinerade inte bör bli ett spår överraskade om de kommer att drabbas av ännu större sanktioner framgent.
Vaccinpasset i dess urvattnade form från 1 December är troligtvis bara början.
Allting tyder på det.

Sluta nu runka din lilla stump över det. Vi har förstått att du är sadist för länge sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Rumänien har lagt ned sitt vaccinprogram så i värsta fall får vi vaccinvägrare fly dit. Ni vaccinöversittare kommer inte åt våra kroppar.

Ingen lär fly till Rumänien.Det är rena rama pisslandet.
Tvärtom så flyttar de ju sina Covidpatienter till bland annat Danmark.
Flyr du dit är det absolut ingen som bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Verkar som att du är kvar på högstadiet i mental mognad och historiesyn. SO-rummet... Det finns inga bevis för det du säger och du har heller inte länkat till några sådana.

Utmärkt sida som länkar till sidor granskade av experter. Men det är oftast inte idé att diskutera detta med förintelseförnekare och vi kommer också ifrån ämnet. Det blir lite som att diskutera att jorden är runt med en flat-earthare, vad jag än säger kommer du säga att det inte finns bevis och att det är påhittat.
Citera
2021-11-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Samtidigt är 11 av 14 på IVA ovaccinerade. Medelålder 56 år.

Kommentar på det?

Källa, tack.

Det ligger inte ens 14 inne på IVA för covid just nu, den senaste siffran var 29.
Citera
2021-11-18, 14:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, men judarna smittade inte andra med en dödlig sjukdom och de belastade inte sjukvården i onödan heller, så dina tafatta försök kommer ingenstans. Sluta jämföra nazism med passen. Du gör dig själv till åtlöje.
Dina argument verkar bara hänga på förolämpningar. Man kan ju undra varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in