Citat:
Ursprungligen postat av
ellaaa
Jag tror som du, men skulle det inte vara mer demokratiskt att exempelvis använda sig av covidpass snarare än vaccinpass, så att även människor kan välja att med självbetalat test visa att de inte bär på smittan? Det är ju viruset och inte personen som är faran, vissa tycks glömma det.
Jag tycker att det är en väldigt polariserad diskussion kring allt detta - vaccinerad eller icke-vaccinerad, duktig medborgare eller anti-vaxxer, diskriminera ovaccinerade eller stänga ner helt. Med tanke på vaccinets låga verkan (och eftersom det inte direkt är böldpesten vi talar om) anser jag att sådana polariserade diskussioner och lösningar är onödigt onyanserade.
Det är egentligen onödigt med någon större diskussion gällande detta överhuvudtaget.
Vi är alla gisslan i verkligheten,och konsekvenserna av sina beslut kommer att komma oavsett hur polariserande diskussionen än är.
Ovaccinerade måste dock inse att de är en försumbar minoritet i sammanhanget.
De kommer att drabbas av ytterligare sanktioner om Covid fortsätter som det hittills gjort.
Det är inget snack om den saken..det finns inget att diskutera härvidlag.
Det ser ut som det gör..man kan lika gärna försöka måla månen blå om man tror att man kan ändra på detta.