Citat:
Ursprungligen postat av
Imagineif
Tack för svar.
Likaså gör personer med genomgången infektion? De har ju t.o.m. ett bättre skydd.
Så, om de hade använt samma regler för dessa vaccinationsbevis som för utlandsresa:
Att en legitimerad sjukvårdare genomför testning vilken senare visar positiv och individen senare tillfrisknar och har antikroppar, kan man söka för covidbevis och nyttja för utlandsresa. Detta borde även kunna nyttjas som vaccinationsbevis.
Men det gör det inte. Trots att genomgången infektion har många gånger högre säkerhet än enbart vaccination.
I mina ögon faller då hela nyttan med att införa det. Det ingjuter falsk trygghet och är ett slag mot vår rörelsefrihet. Tillsammans med övervakning, dataavlyssning och A.I. som skenar bortom lagstiftning går vi sakta ett dystert samhälle till mötes..
Jag förstår att det är svårt för regeringen att dra linjen men här byter vi grundläggande rättigheter mot falsk trygghet. Det är idioti.
Det kanske kommer det med, så småningom, dvs den varianten. Nåt slags intyg om genomgången infektion (och hur länge man bestämmer att det skyddet ”gäller” osv).
Antagligen är det väl kraftigt mkt enklare/billigare att bara ta covidpasset från vaccindatabasen osv, just nu. Och då får man nånstans nog acceptera det. Alla lösningar man vill ha, går inte alltid att trolla fram på ett bananskal. Vi är rätt bortskämda här i Sverige som tror det.
Däremot tycker jag att denna åtgärd med vaccinpass för evenemang, är idiotisk att ha som
enda och
första åtgärd, för vintern nu.
Antagligen skulle en rekommendation om att avstå kollektivtrafik om man kan / försöka att ej åka i rusningstid. Samt rekommendera hemarbete. Göra mkt större skillnad. Men men. De styrande har varit idioter ifrån start, så. Varför skulle deras intelligens plötsligt ha hoppat upp ett snäpp. 🤣