2021-11-18, 10:35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det där är ju bara halmgubbar, i brist på verkliga argument.

Jag pratade om statliga restriktioner, vaccinpass och massvaccineringar, inte om att man inte ska vårda äldre som är sjuka. Det tror jag du förstod utmärkt väl.

Sjuka ska vårdas, symtom ska lindras, men vad har det med hela den här cirkusen att göra? Ingenting.

Och på tal om de 15 000 som avlidit så kanske jag får påminna om att man i Sverige, och de flesta länder, räknas som död i covid om man bara har viruset i kroppen vid dödstillfället, oavsett primär dödsorsak. Pratar vi om covid som primär dödsorsak hamnar vi långt under 15 000 döda. Visst är jag elak och ond som ägnar mig åt sådan faktagranskning? Det där med att tillskriva människor skam och skuld på grund av deras uppfattningar verkar du i alla fall ha snappat upp från makthavarnas agenda. Löjeväckande att se.
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är ingen pandemi och smittan är på det stora hela verkningslös.
Välkommen till konspirationernas underbara värld, där sjuka är friska och döda lever.
Citera
2021-11-18, 10:36
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Hur vet du om jag är vaccinerad eller ej?

Jävla flashbacks mongo!

Din reaktion och dina argument talar för sig självt.

Tack detsamma
Citera
2021-11-18, 10:36
Medlem
ZugMaskins avatar
Vem vill hänga med bland hundra människor som står och kletar på varandra? Så, det nyper inte på mig.
Citera
2021-11-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
För att Sverige och Norge befinner sig i olika skeden pga olika motåtgärder under den värsta pandemin. Det som sker i Sverige vid en tidpunkt behöver inte ske samtidigt i norge, och vice versa.

Förstår du inte detta? Inte så konstigt då att ni antivaxxare är så svåra att övertyga om enkla saker, ni fattar helt enkelt inte och är dessutom envisa som åsnor.

Så du kopplar inte att vaccinen är verkningslösa och att det som hjälper är skyddet efter genomgången infektion?

När pandemin var som värst fanns inget vaccin, det gör det däremot nu. Då är det alltså i sin ordning att smittan och dödsfallen skenar i övriga länder? Bland både vaccinerade och ovaccinerade.

Du är skrämmande korkad.
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-18 kl. 10:41.
Citera
2021-11-18, 10:38
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
oerhört kul att du försöker para ihop mena och svenska medborgare....

intressant då vet man hur ni ser på saken. äkta smuts!

Jag konstaterar bara att antivaxxare och MENA uppenbarligen har samma värderingar. Och bevisligen samma intelligens.
Citera
2021-11-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Är väl skönt att ni antivaxxare och MENA i Rinkeby kan bygga broar mellan varandra?

"A tycker X och det gör B också, som jag hatar, därför är A och B lika föraktliga! Haha! Gotcha!"

Bete dig som en vuxen människa, för helvete. Så länge du inte har störningar i viktiga kognitiva funktioner kan man verkligen förvänta sig mer än så.

För övrigt är det du och inte jag som följer den globalistiska agendan, där vaccinerna nu är deras främsta vapen. Fundera ett slag, med det lilla du har, om det är globalisterna eller motståndarna till desamma som är antivita och är för mångkultur.
Citera
2021-11-18, 10:40
Medlem
Äntligen, bra att man går in och styr upp.
Kommer vi se högre vaccinationsgrad i Rinkeby Botkyrka m.m. nu när vaccination blir ett krav för att gå på nattklubbar?
Citera
2021-11-18, 10:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imagineif
Tack för svar.

Likaså gör personer med genomgången infektion? De har ju t.o.m. ett bättre skydd.
Så, om de hade använt samma regler för dessa vaccinationsbevis som för utlandsresa:
Att en legitimerad sjukvårdare genomför testning vilken senare visar positiv och individen senare tillfrisknar och har antikroppar, kan man söka för covidbevis och nyttja för utlandsresa. Detta borde även kunna nyttjas som vaccinationsbevis.

Men det gör det inte. Trots att genomgången infektion har många gånger högre säkerhet än enbart vaccination.
I mina ögon faller då hela nyttan med att införa det. Det ingjuter falsk trygghet och är ett slag mot vår rörelsefrihet. Tillsammans med övervakning, dataavlyssning och A.I. som skenar bortom lagstiftning går vi sakta ett dystert samhälle till mötes..

Jag förstår att det är svårt för regeringen att dra linjen men här byter vi grundläggande rättigheter mot falsk trygghet. Det är idioti.
Det har man inte alls det:

(FB) Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer

Och:

COVID-19 vaccine gives 5 times the protection of 'natural immunity,' data show
US adults who previously had COVID-19 contracted the disease at more than five times the rate of those who were fully vaccinated, according to data published today in Morbidity and Mortality Weekly Report (MMWR).

Rolling out vaccines during a pandemic is not easy, and people can get confused by evidence that shows COVID vaccines don't work perfectly, including a study yesterday showing that household spread with the Delta (B1617.2) variant still happens after vaccination, albeit not as readily in the unvaccinated and not leading to severe cases (see today's CIDRAP News story).

Yet the body of evidence continues to grow that, despite their imperfections, COVID-19 vaccines continue to work very well, and today's study adds to that. Officials with the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), who led the study, say of the results, "All eligible persons should be vaccinated against COVID-19 as soon as possible, including unvaccinated persons previously infected with SARS-CoV-2."
https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show
Citera
2021-11-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Välkommen till konspirationernas underbara värld, där sjuka är friska och döda lever.

Du kan väl försöka bemöta i sak i stället för att ägna dig åt oneliners, som inte ens är särskilt fyndiga. Som moderator borde du föregå med gott exempel.
Citera
2021-11-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
För att Sverige och Norge befinner sig i olika skeden pga olika motåtgärder under den värsta pandemin. Det som sker i Sverige vid en tidpunkt behöver inte ske samtidigt i norge, och vice versa.

Förstår du inte detta? Inte så konstigt då att ni antivaxxare är så svåra att övertyga om enkla saker, ni fattar helt enkelt inte och är dessutom envisa som åsnor.
"värsta pandemin"
"0.002% dödlighet"

Hur fan får man ihop de två!?
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imagineif
Tack för svar.

Likaså gör personer med genomgången infektion? De har ju t.o.m. ett bättre skydd.
Så, om de hade använt samma regler för dessa vaccinationsbevis som för utlandsresa:
Att en legitimerad sjukvårdare genomför testning vilken senare visar positiv och individen senare tillfrisknar och har antikroppar, kan man söka för covidbevis och nyttja för utlandsresa. Detta borde även kunna nyttjas som vaccinationsbevis.

Men det gör det inte. Trots att genomgången infektion har många gånger högre säkerhet än enbart vaccination.
I mina ögon faller då hela nyttan med att införa det. Det ingjuter falsk trygghet och är ett slag mot vår rörelsefrihet. Tillsammans med övervakning, dataavlyssning och A.I. som skenar bortom lagstiftning går vi sakta ett dystert samhälle till mötes..

Jag förstår att det är svårt för regeringen att dra linjen men här byter vi grundläggande rättigheter mot falsk trygghet. Det är idioti.

Det kanske kommer det med, så småningom, dvs den varianten. Nåt slags intyg om genomgången infektion (och hur länge man bestämmer att det skyddet ”gäller” osv).

Antagligen är det väl kraftigt mkt enklare/billigare att bara ta covidpasset från vaccindatabasen osv, just nu. Och då får man nånstans nog acceptera det. Alla lösningar man vill ha, går inte alltid att trolla fram på ett bananskal. Vi är rätt bortskämda här i Sverige som tror det.

Däremot tycker jag att denna åtgärd med vaccinpass för evenemang, är idiotisk att ha som enda och första åtgärd, för vintern nu.

Antagligen skulle en rekommendation om att avstå kollektivtrafik om man kan / försöka att ej åka i rusningstid. Samt rekommendera hemarbete. Göra mkt större skillnad. Men men. De styrande har varit idioter ifrån start, så. Varför skulle deras intelligens plötsligt ha hoppat upp ett snäpp. 🤣
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Äntligen, bra att man går in och styr upp.
Kommer vi se högre vaccinationsgrad i Rinkeby Botkyrka m.m. nu när vaccination blir ett krav för att gå på nattklubbar?
Tror snarare att DO kommer få en hel hög ärenden på sitt skrivbord om att folk blir nekade inträde på grund av "rasism" då de vägrat vaccinera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in