2021-11-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det gick bra för dig?

Det går fortf emot internationell lag, svensk lag samt nuremberg koden.

Bara för att fhm rekommenderar nåt så betyder det inte att dom eller regeringen har lagligt stöd för att genomföra det.

Enda sättet detta fungerar på är att folk som du accepterar det för nån form av verklighet.

Sluta vara en del av problemet.
Läs på.
Citera
2021-11-18, 08:38
Medlem
mryangs avatar
Vad människor inte riktigt förstår är att vaccinpass - fysiskt eller digitalt - är omvänd frihet.

Det är människorna MED vaccinpass som begränsas.

1. DE måste ovillkorligen ta nya sprutor för att bibehålla sin "frihet"
2. DE måste visa upp bevisen vart de än går
3. Med ökade restriktioner måste passen bäras mer och mer ofta.
4. DE kommer glatt acceptera att bli tvingade att bära ett chippat armband, pannband eller davidsstjärna på bröstet för att man enkelt ska kunna identifiera dem.
5. Med ökade krav gör man de mer och mer svaga och rädda då de vallas runt som får

ELITEN observerar och håller sig i bakgrunden. De skrattar när fåren vallas runt med mer och mer normaliserande krav på månadsvaccin, piller, chippningar, etc. Fåren vet inte om att vaccinet bär på det extremt högteknologiska digitala mRNA/nano-viruset som sakta men säkert kommer att göra dem färre och färre...
Citera
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Brittiska staten säger det, så då måste det vara sant. Snacka om blind auktoritetstro. Inbillar du dig att stater drivs av kärlek till sina medborgare? Det är ju en naivitet på en sådan nivå att du borde räknas som ett barn, mentalt sett. Hur kommer det sig att staterna är så fokuserade på just den här frågan, men inte har något problem med att människor är abnormt feta och beroende av droger? Fundera nu några varv själv över detta, utan att gå in på olika regeringars hemsidor för vägledning.

Och du verkar se ondska och dolda agendor i allt. Lite som att lida av en Psykos.
Citera
Medlem
svampsubbas avatar
Märkligt att frågan ens kommit upp på agendan, alla smittar varandra oavsett vaccinering. Nuvarande vaccin är ett läckande vaccin som endast lindrar symtom, om det ens har den verkan.

Hur länge ska det urusla vaccinets verkan ignoreras och när ska makthavarna erkänna ett gissningsvis 90 procentigt misslyckande, för att inte nämna 100 %. Det är mer som sockerpiller i en medicinstudie, tro på effekten och det fungerar..

Detta är senaste incidenten i dagens version av Kejsarens nya kläder, och det kommer flera dumheter så länge folk accepterar och deltar i mörkning av sanningen.
http://www.klarsynt.nu/kejsarens-nya-klader
Citera
2021-11-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Jag behöver inte svara på dina frågor. Din åsikt och kompetens är vare sig relevant eller nödvändig för verkligheten vi lever i. Du är utbytbar precis som alla andra med konspirationspsykoser. Bra att en viss % inte vill verka för en positiv utveckling av vårt samhälle. Då kan vi snart bara "ta bort" er.

Du tar vaccin och gör som staten säger i varje läge, så den som är utbytbar i statens ögon är naturligtvis du själv. Du sprider till och med propaganda för deras räkning, helt oombedd.

https://en.wikipedia.org/wiki/NPC_(meme)
Citera
2021-11-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Och du verkar se ondska och dolda agendor i allt. Lite som att lida av en Psykos.

Jag ser strukturer och samband, goda som onda. Du har uppenbarligen inte den förmågan. Att prata om det i termer av psykisk sjukdom stärker inte din argumentation.
Citera
2021-11-18, 08:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Det går fortf emot internationell lag, svensk lag samt nuremberg koden.

Bara för att fhm rekommenderar nåt så betyder det inte att dom eller regeringen har lagligt stöd för att genomföra det.

Enda sättet detta fungerar på är att folk som du accepterar det för nån form av verklighet.

Sluta vara en del av problemet.
Läs på.

Nu är det ju ändå rätt uppenbart du och dina gelikar som har blivit en del av problemet, inte tvärtom.
Och om ett företag inte tänker släppa in personer utan covidpass så har dom alla rättigheter att göra det då det är deras event och det är dom som bestämmer sina egna regler.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Nja. Kanske bara för en kortare tidsperiod.. Max 6 månader eller så.. Och ingen smittspridning är ju en lögn, smitta kan du sprida endå oavsett hur många sprutor du tar.. Tror mer på hälsosam livsstil och naturligt immunförsvar men det genererar ju inga pengar så det är ju ointressant för drogföretagen
Har jag påstått något annat. Valfri kurva från officiell COVID19-statistik talar dock emot ditt påstående. Inte heller "naturlig immunitet" minskar spridningen. Faktiskt långt mycket sämre än vacciner. Det verkar det enda som får smittan att sakta in. Här Iran som ända fram till ganska nyligen var utan vaccin i princip. Återkommande dödliga vågor med en attack rate upp till 200%:

Detailed reconstruction of the Iranian COVID-19 epidemic reveals high attack rates of SARS-CoV-2 in several provinces

https://europepmc.org/article/ppr/ppr404806

Nu först de sista månaderna ser man en ljusning. Samma i Brasilien det andra tråkiga exemplet. Där kom man iofs igång sent på våren med vacciner men fram till dess dog tusentals varje dag. Ingen flockimmunitet där inte:

Betänk att rapporteringen från Iran måste ses som att åtminstone i princip varit obefintlig tidigare men kurvorna visar dock sitt tydliga mönster:

Antal döda:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&region=Europe&facet= none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=C onfirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=IRN~BRA

Antal fall:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&region=Europe&facet= none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=C onfirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=IRN~BRA
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Alternativet till vaccinpass är att ånyo stänga ned.
Det är inget långsiktigt alternativ eftersom de ekonomiska skadeverkningarna blir alltför förödande för mängder av verksamheter.
Folk som inte vill vaccinera sig måste inse detta.De bör också inse att Covid troligen inte kommer att försvinna i någon som helst närtid plus att de återkommande kommer att drabbas av olika restriktioner som med tvingande nödvändighet rejält kommer att begränsa deras möjligheter att röra sig fritt ute i samhället.
Det är som det är..and you ain´t seen nothing yet.

Covidtopparna kommer att fortsätta komma såsom de tidigare gjort.Smittan uppträder i detta sammanhang relativt statiskt.
Nästa vinterhalvår kommer troligen att innebära samma sak igen.

Restriktionerna för icke vaccinerade kommer att bli hårdare om det blir nödvändigt.
Man måste inse dessa saker om man av någon anledning inte vill vaccinera sig..och sedan får individen väga för och emot efter de förutsättningar som gäller.

Precis. Stänger du ned igen kostar bensinen 25 kr litern nästa höst. Ska du motverka den inflationen får du nu stänga ned ekonomin utan ersättningar. Det blir massarbetslöshet och slutet på den svenska boprisbubblan.

Fast du tillhör fel gäng. De skruvade djävlarna. Går med på inskränkningar av fri- och rättigheter när det ändå inte fungerar. Vaccinet är ingen virusdödare och ni vaccinerade är ute i samhället och sprider er smitta ni också. Ni sprider nog mer då ni fått för er att just ni förvandlats till någon sorts starka personer. Ni är lurade och arroganta.
Citera
2021-11-18, 08:45
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Skönt att höra att någon har förnuftet i behåll. Då jag redan utsatts för viruset finner jag det fullständigt onödigt att dessutom utsätta mig för de så kallade vaccinen. Varför tycker statsmakten att mina antikroppar är mindre värda än de vaccinerades vill jag veta?
Jag är benägen att hålla med här. Du med genomgången infektion är mindre smittspridare än jag med två vaccinationer, som nu ett halvår senare håller på att gå ur kroppen.
Men jag är ändå nöjd med min vaccinering, skulle inte vilja få covid utan vaccinets dämpande effekt.

Så ett intyg om genomgången infektion borde smälla högre än ett vaccinpass.
Citera
2021-11-18, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu är det ju ändå rätt uppenbart du och dina gelikar som har blivit en del av problemet, inte tvärtom.
Och om ett företag inte tänker släppa in personer utan covidpass så har dom alla rättigheter att göra det då det är deras event och det är dom som bestämmer sina egna regler.

Stänger matbutiker ut folk har folk rätten att storma butikerna för att stjäla maten. Din sort är genuint ond. Ni går med på allt, även att svälta ut de vaccinerade samt deras barn.
Citera
2021-11-18, 08:46
Medlem
Masingas avatar
Arbetsplatser som har flera hundra anställda och som samlas på lunchen eller jobbar nära varandra, vad säger reglerna där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in