2021-11-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Comirnaty är godkänt i USA oavsett om du inte vill att det ska vara så.
Det har gått under amerikanskt nödgodkännande men det godkändes 23 augusti.
Miljarder människor har fått Comirnaty och andelen allvarliga biverkningar är låg.

När du medvetet ljuger borde du inse att vi har rätt och byta sida.
Varför känner du annars att du måste ljuga?

Du vet att det här uppdagats att även Pfizer har ljugit va?
I resultatet av sin kliniska studie.
Det var fler av dom som fick vaccinet som dog, än av dom som fick placebo, men det mörkade man genom att helt enkelt ange fel siffror.
Allt kommer fram för eller senare.
Senast redigerad av IknowwhatIknow 2021-11-18 kl. 08:09.
Citera
2021-11-18, 08:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Men tjena. Du kan inte diskriminera utmed genetiska förutsättningar.
Nuremberg koden förklarar detta även för den idiot du utger dig för att vara.

Det gick bra för dig?
Citera
2021-11-18, 08:11
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Jag lovar att om jag blir "sjuk" av ett "virus" som inte går att bli "smittad" av så ska jag ta mig till pendeltågen, bussar och gröna/röda/blåa linjen, spendera 16h per dag och gå runt och hosta så att feta människor som du dör på grund av ditt bristande immunförsvar.
Citera
2021-11-18, 08:14
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det är helt enkelt viktigare i en pandemi att hålla smittotalen nere, än att tillfredsställa enstaka konspirationsteoretikers neuroser osv. Man får tugga i sig det bara, om man är så pass avvikande.

Det är ingen stor grej heller, det med evenemangen. Det är ett lyxproblem.

Det är bortskämt att öht gnälla på det. Bara att gå och ta sprutan om man är så oerhört sugen på nöjen. Prioriterar man bort det pga sina neuroser och vanföreställningar, så har man ju gjort sin egen prioritering.

Fint att du ändrar målet och kommer med personangrepp när dina kassa argument inte håller.
I min åldergrupp har ca 50 pers dött(räknar man in åldersgrupperna som är yngre än mig så kommer vi inte ens upp i 100 pers), det finns således 0 anledning för mig att vaccinera mig, folk som är 70+ har anledning att vara oroliga och försiktiga, i princip ingen under 60 har dock fog för det.
Citera
2021-11-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
En positiv utveckling för den stora massan. Vår hälsa är ju viktigare än vad några få nötter med konspirationstankar tycker.

Nja,jag tror snarare att det är de ekonomiska ramarna som sätter stopp.
Lockdowns i stor skala är uteslutet i framtiden.Ingen har i längden råd med sådant.
Återstår att införa sådana restriktioner för ickevaccinerade att det inte behöver ske.
Nyckeln är naturligtvis att undvika de svåra sjukdomsförloppen.

Ickevaccinerade utgör en mycket liten minoritet i Sverige.De är i nuläget under 15 procent..and counting.
De kommer att drabbas vid varje smittotopp framöver..och ett sketet krav på vaccinpass är bara början.

Till slut så kommer ovaccinerade att i stort sett isoleras.Spetälska a la 2000 talet.
Vi ser redan facit på vad som kommer att ske i till exempel Österrike och tidigare Australien/Nya Zeeland.
Citera
2021-11-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gratis tester. Det skulle jag möjligtvis kunna acceptera.

Vaccinerade smittar också. Om du tror på vaccinet behöver du inte bekymra dig för de ovaccinerade. Aldrig tidigare har man satt friska i karantän. Sjuka, riskgrupper möjligtvis, men inte friska utan symptom.

Samma här. Gick från övertygad till bergfast.

Man satte in remdesivir som slår ut njurar och gör att folk drunknar av vattnet i sina lungor samtidigt som man gav ökade doser av morfin som försämrar andningen. Om detta inte är mord får väl en framtida Nürnbergrättegång 2.0 avgöra. Många äldre avled under svår ångest helt ensamma. Fy fan vilket vidrigt samhälle sådana som du skapat och accepterar.

+1

Precis.
Man VISSTE att Remdesivir var farligt, efter Ebola-testerna. Ändå valde man att ordinera det.
Ren och skär ondska.
Citera
2021-11-18, 08:21
Medlem
Helt rätt att införa vaccinpass dom där antivaccers bör och ska frysas ut ur samhället tills dom tar sitt jävla vaccin
Citera
2021-11-18, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
En positiv utveckling för den stora massan. Vår hälsa är ju viktigare än vad några få nötter med konspirationstankar tycker.

Varför tror du att länder som Danmark och Norge slår rekord efter rekord trots hög vaccintäckning? Borde man inte se en minskning, inte ökning? Varför tror du att Gibraltar har 20X högre smittspridning än Sverige trots 100% vaccintäckning? Vilken nettoeffekt tror du massvaccinering utanför riskgruppen har på folkhälsan om vaccinet inte stoppar smittspridningen? Har du hört talas om att ineffektiv massvaccinering ökar risken för att resistens får fäste och sprids? Tror du verkligen att ett vaccin som förlorar effekt efter fyra månader är lösningen? Vet du att vaccinerade som då smittas med nästan dubbelt så stor sannolikhet smittas av en resistent mutation som de för vidare bland andra vaccinerade?

Om du har bra svar på frågorna kan du kalla mig nöt.
Citera
2021-11-18, 08:23
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nja,jag tror snarare att det är de ekonomiska ramarna som sätter stopp.
Lockdowns i stor skala är uteslutet i framtiden.Ingen har i längden råd med sådant.
Återstår att införa sådana restriktioner för ickevaccinerade att det inte behöver ske.
Nyckeln är naturligtvis att undvika de svåra sjukdomsförloppen.

Ickevaccinerade utgör en mycket liten minoritet i Sverige.De är i nuläget under 15 procent..and counting.
De kommer att drabbas vid varje smittotopp framöver..och ett sketet krav på vaccinpass är bara början.

Till slut så kommer ovaccinerade att i stort sett isoleras.Spetälska a la 2000 talet.
Vi ser redan facit på vad som kommer att ske i till exempel Österrike och tidigare Australien/Nya Zeeland.

Enastående åtgärder mot de som inte vill det bästa för samhället och prioriterar sina egna hjärnspöken och konspirationspsykoser.

Tänker att en slags fotbojja vore bäst. Som kopplas till en app och på så vis informeras vaccinerade när en avfälling närmar sig.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Ingen idag nämner något om id-kort etc i samband vaccinationspass, vad jag kan finna.

Utan det som nämns är endast vaccinationspass som enskild verifkation.
Eftersom all nödvändig information finns inbäddad både i körkort och vaccinpass så är det det naturliga att det blir så. Det räcker med det och att kontrollören faktiskt kollar att körkortet/Id överensstämmer med personen visuellt.
Citera
Medlem
Hur ska de agera när passet är igång och smittan fortsätter öka?

”Fan, det var inte som vi trodde hur gör vi nu”?

De kommer aldrig backa och erkänna felet
Citera
2021-11-18, 08:24
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Du ser verkligen inte vad i ditt resonemang som inte håller va?

Ok, eftersom du uppenbarligen gör så gott du kan, och det inte innefattar logiskt tänkande så ska jag hjälpa dig:
* Jag har körkort. Har inte behövt göra några kroppsliga ingrepp för att nå dit. Jag pluggade teori och lärde mig köra. Det räckte. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Jag har vapen. Behövde inte göra några kroppsliga ingrepp för det. Jag tog jägarexamen och har varit en laglydig medborgare i hela mitt liv. Det räckte för att få licens. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Ditt tredje exempel rörde ännu ett kroppsligt ingrepp så det kommer jag inte ens kommentera.

Ser du skillnaden?
Troligtvis inte.

Om staten får för sig att alla ska tvångssteriliseras "för klimatet" gissar jag att du tycker att det är självklart att man ska göra det.
Kanske en liten lockdown tills alla har steriliserat sig?
Vadå? Inte? Det är ju jätte-egoistiskt att bara tänka på sig själv?
Vadå? Du kan väl inte ha problem med det? Det är ju lika givet som ditt exempel...

Du pratar om logiskt tänkande men använder det inte själv..

Det handlar ju inte om någon experimentell injicering. Den är godkänd och omfattande testad över i princip hela världen.

Ditt svammel om att jämföra med tvångssteriliseringar är så over the top crazy så man vet inte ens var man ska börja. Det får stå för dig helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in