2021-11-18, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Nu har jag börjat förstå lite att du är en Einar fanboy här inne och bara det tycker jag är tragiskt då du är en fanboy åt en hobbyblatte, PS jag är blatte själv. Jag förstår att du inte vill smutskasta din idol och jag förstår att du inte vill se det negativa i han eller.

Grejen är att jag trodde inte heller på det där. Varenda person/källa jag prata med sa att Einar betalade för det där mordet. Varenda en! Folk som är insatta runt dom kretsarna och folk som har kontakter sa det, alla!!! Men jag vägrade tro på det. Inte för att jag är nån fanboy som du, utan helt enkelt för att jag trodde inte att Einar hade hjärta nog att ha en oskyldig killes blod på sina händer.

Haval häktades i slutet av november har jag för mig. Einar blev kidnappad mitten av april. Einar hade 7 månader på sig att hämnas mot Haval! 7 månader då Haval var fri och jag kunde köpa den där hämnden därför det är enligt regelboken från gatan. Men att ta ens bror? Och din resonemang att "HH sköt Dara för att de ville ha pengar innan dom fick det" visar bara att du till varje pris vill tränga undan det faktum att din idol låg bakom bortgången av en helt oskyldig människas liv (i den här konflikten). Så försök bearbeta det istället för att tränga undan det och hitta bortförklaringar, då tror jag att ditt liv blir mycket lättare.

Intressant. Vad säger du då om Haval & co förmåga att hämnas?
Citera
2021-11-18, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Intressant. Vad säger du då om Haval & co förmåga att hämnas?

Haval/Skarpnäck är inte Pablo Escobar som styr en majoritet av kokain handeln i Europa och världen. Dom är inte ens störst i Stockholm. Men du måste tänka att Dalen, Bagis och Skarpnäck är väldigt sammansvetsade och 3 orter tillsammans gör en stark allians.

Sen så är ens bror mördad. Oskyldigt mördad också! Nästan vem som helst som är LITE kriminell är kapabel att hämnas sin bror. Men nu sitter brodern inne. Men är man i en klick så är alla bröder. När ens bror blir mördad så hanterar man det, ännu värre om brodern i det fallet är helt oskyldig. Självklart är dom kapabla haha jag garanterar dig att det här mordet var inte ens särskilt dyrt. Det var bara att betala han, vill inte säga namn.

Hade det här varit en skitgrej, ett bråk om typ 5 lax så tror jag inte att dom grabbarna hade tagit första bästa automatvapen och sprejat ner nån. En helt oskyldig människa dog för att Einar ville rädda sitt ansikte. För att Einar hade gått i alldeles för stora skor, blev förnedrad med stringtrosor, BH och hundkoppel. Det är klart som fan att han vill att blod ska spillas men han hade 7 månader på sig att hämnas Haval, hur fan kan man gå på ens bror för att rädda sitt ansikte då?
Citera
2021-11-18, 04:16
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Alright, tack för informationen!
Tillbaka till ruta ett.
Ja du och dina rappvideo-analyser passar bättre i skvaller-trådarna. Fattar inte att du har så svårt. Men men, ut på gatan och gräv fram riktig orten-information om Einar eller? Nej, just det.
Citera
2021-11-18, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Detta.

absolut finns folk i dessa trådar som är ute för att vilseleda oss och indirekt Polisen.

Precis, det gäller att ha i det åtanke!
Citera
2021-11-18, 04:40
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Precis, det gäller att ha i det åtanke!
Ja men vissa kommer fortsätta tro på sina egna habbade överanalyser av rapp-texter, även efter det att åklagaren sammanställt sin FUP, som baseras på 300 polis-förhör och gediget polisarbete.
Senast redigerad av becko 2021-11-18 kl. 04:44.
Citera
2021-11-18, 05:59
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja men vissa kommer fortsätta tro på sina egna habbade överanalyser av rapp-texter, även efter det att åklagaren sammanställt sin FUP, som baseras på 300 polis-förhör och gediget polisarbete.

Får folk inte ha någon annan åsikt utan att du tar illa vid dig eller måste kasta skit och glåpord?
Vart finns denna fup du pratar om, trodde inte det var något åtal väckt?
Senast redigerad av Mrallknowing 2021-11-18 kl. 06:01.
Citera
2021-11-18, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Får folk inte ha någon annan åsikt utan att du tar illa vid dig eller måste kasta skit och glåpord?
Vart finns denna fup du pratar om, trodde inte det var något åtal väckt?

Becko kan se in i framtiden sörru…
Teorier och spekulationer får absolut inte framföras, utan det ska konstateras att polisen/åklagaren gör sitt jobb, vilket är att göra en förundersökning. Bara becko som förstår sånt, alla andra är dumma i huvudet

Om man inte förstår att låga odds betyder hög chans, så förstår man troligtvis inte att FUP inte finns tillgängligt förens åtal har väckts… Just saying
Citera
2021-11-18, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ja, är väl lika troligt som nåt annat, fast man tycker väl att polisen borde hittat dna eller nåt på kniven. Skottlossningen kvällen innan behöver ju inte haft som avsikt att döda, eller ens skada. Kanske bara för att skrämma Adel? Vad jag kan begripa vet vi väl egentligen inte vem som kom till studion först, eller hur?

Ja, vem var där först egentligen? Har för mig att jag läste det var Adel. Att dumle kom i en bil eller något efteråt.

Han är dessutom den enda ”riktiga” musikern av de två, så borde hänga mycket i studios.

Polisen har hittat en kniv som de tog i beslag. Men är fortfarande lite undrande om det ens var en kniv eller då en krossad glasflaska.
Citera
2021-11-18, 07:22
Medlem
Barre, vad jag kan hitta, är endast dömd för två brott, varav en misshandel på en skolgård av mindre allvarlig karaktär.

Visar mer på han störighet som 15-åring att han sparkas när han inte får en cigg.

LVU nästan hela tiden verkar det som.

Den här äldre han hänger med och som blev dömd att ha sålt alkohol till unga hade ca 350.000 kr eller liknande som swishats in från unga. Han hade även två sprängkapslar.

Tror bl.a att det var därför det ansågs som grovt (rätt mycket försäljning) + att han hade 100 flaskor smuggel hemma. Barres kompis i Märstanätverket som ”klarade” sig från misstankar om 1 mordförsök och 1 medhjälp till mord.

Att Märsta är här och stör kan väl inte enbart vara avundsjuka. Man förvillar väl inte om Einar hängde med ortens rappare dagen innan bara p.g.a avundsjuka. Låter ju riktigt mongo.

Säger inte att Barre utförde dådet men tror helt klart han skickade något meddelande om att Einar var på väg hem eller så. Att de visste sen en tid tillbaka att detta kommer ske.

”Här är Nisseee” kanske var det som fick folk att ladda upp lite för kvällens kommande skjutning.

Han Som Skrev Så Här skrev något om att det rör släkter och skit (jag är däremot skeptisk till detta).

Men såg en röd flagga med en ”örn/vingar” på i en video från en Norsborgs-rappare. @Giocatore på Instagram.

Har för mig att jag sett den flaggan på flera ställen så undrar om Celik tillhör samma turk-folk.

Är det något land?
Citera
2021-11-18, 08:17
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Becko kan se in i framtiden sörru…
Teorier och spekulationer får absolut inte framföras, utan det ska konstateras att polisen/åklagaren gör sitt jobb, vilket är att göra en förundersökning. Bara becko som förstår sånt, alla andra är dumma i huvudet
Om man inte förstår att låga odds betyder hög chans, så förstår man troligtvis inte att FUP inte finns tillgängligt förens åtal har väckts… Just saying
Du tycker fortfarande att du göt ett bättre jobb än dom, när dom identifierat dom flesta som var på plats och intervjuat 300 intressanta vittnen. Men du du tycker att dina egna analyser av försöka prata i takt-låtar är bäst.
Citera
2021-11-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du tycker fortfarande att du göt ett bättre jobb än dom, när dom identifierat dom flesta som var på plats och intervjuat 300 intressanta vittnen. Men du du tycker att dina egna analyser av försöka prata i takt-låtar är bäst.

Du är, med största sannolikhet, den mest tappade människan jag någonsin stött på

1. Jag har aldrig hävdat att något jag skrivit är likvärdigt med polisens arbete
2. 300?!?! Vittnen…. Ja det var ju något nytt.
3. Jag har aldrig analyserat någon låttext för att sedan spekulera kring motiv eller MGM.

Om någon är habbad, är det du. Gå och lägg dig din fjant

Du vet ingenting om vad polisen har kommit fram till.
Citera
2021-11-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Asså det finns väl inget sätt för nån på flashback att bevisa nånting förutom om nån som e släkt eller nära vän till Adel eller Dumle skulle skriva de här men det vore att outa sig, så då kan vi räkna ut det med röven istället: Dumles namn och efternamn är som Karl Svensson i Irak, speciellt det efternamnet han hade innan han bytte till det nuvarande. Sen har han delat flera klipp på sin insta story med arabisktalande människor och/eller arabiska texter/undertexter.

Adel är däremot Kurd Feyli (som han nämnt i flera låtar dessutom), och är man Feyli så är antingen man från den irakiska sidan eller från den persiska sidan, Adel härstammar från den sistnämnda. Han har nån tatuering som det står Feyli på, och en annan med den kurdiska flaggan samt texten kurdistan. Sen har han delat flera videor på sin story, samt ett videoinlägg som finns kvar där han är i Iran och delar ut mat SAMT PRATAR PERSISKA.

Det var när Allchronix69 svarade fel på den här frågan som han visade att han inte vet ett dugg. Deras etnicitet är liksom inte ens svåra att ta reda på, de bara att kolla samnytt😂

Dumles mamma är kurd feyli och hans farsa är arab. Adel mamma är kurd feyli och dom är systrar. Det roliga är att du inte vet det utan sitter och gissar. Som alla andra invandrare så tar man alltid farsans namn. Så du kan inte utgå från efternamn. Att ni inte ser hur lika de är i ansiktet Adel och Dumle.

Men fortsätt säga emot ha ha. Blir bara roligare när jag vet sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in