2021-11-18, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
Målet var nog att döda så många pensionärer som möjligt för att slippa betala ut pensioner.

Skilj på målsättning och val mellan 2 olika ej önskvärda utgångar, så ska du se att det klarnar. Det blir t.om självklart om man tänker färdigt.
Citera
2021-11-18, 06:07
Medlem
Sossesvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du förtjänar att förlora alla dina friheter.
Citera
2021-11-18, 06:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Apropå fasciststat, så här hanterar man sjuka anställda inom livsmedelsindustrin:
och du tycker att det är problematiskt att man håller potentiella smitthärdar borta från livsmedelshantering inom handeln?
Citera
2021-11-18, 06:12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
QR-koder, papper. plastkort, nä de kommer anses för jobbigt.
Snart får vi höra om lösningen - ett litet litet chip som närmast smärtfritt kan skjutas in under huden.
Befintlig teknik som bara väntar på att rullas ort i stort format. (Aktietips fö).

Snart kommer SVT att visa hur smidigt och elegant detta kan fungera.
Kanske med ett inslag i "Vetenskapens värld".
En annan variant är ansiktsigenkänning med samtidig feberskanning.

Tänk er, Sverige kan bli ett "föregångsland" i Europa!
Även aktuellt "klimatavtryck", CO2-kvot el liknande skulle kunna kopplas till individen och ge olika rating beroende på hur duktig man är att följa Greta-konventionerna.

Spännande framtid som inte är långt bort.

Det har ju gått som tåget från att alla använder kontanter, till att som nu, de som fortfarande gör det ses som potentiellt kriminella. Samma utveckling kommer det bli för detta. Obstruerar du så "har du inte rent mjöl i påsen".
Fårskallarna bara nickar instämmande.....bääääää.

Detta var en del av planen när de lättade på restriktionerna i September. Låt de känna på lite hur frihet smakar sedan tar vi bort den igen fast den kommer med villkor. Och dumsvenne vill bara kunna göra det han kunde göra med sin lilla tid i frihet fast nu måste han plötsligt visa upp ett vaccinpass överallt. Ingen Big deal tänker dumsvenne....det är bara tillfälligt.
Sedan kommer mer och mer skit fyllas på det här passet som dumsvenne behöver visa upp överallt. Ähhh det är bara tillfälligt tänker dumsvenne. En vacker dag så fungerar inte dumsvennes vaccinpass. Varför då undrar dumsvenne? Jo för att dumsvenne gjorde en dum grej för några dagar sedan som inte Pappa tyckte om. Så nu får inte dumsvenne göra den saken han trodde bara skulle vara tillfälligt...
Senast redigerad av rtyuio 2021-11-18 kl. 06:20.
Citera
2021-11-18, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Kan ju förstås också vara så att han blev petad av de som verkligen bestämmer för att han inte ansågs vara hård nog att införa dessa dumheter som nu väntar. För finns det verkligen en enda dåre som inbillar sig att det inte blir ännu värre snart? Jag är tämligen övertygad om att munblöjetvång även utomhus införs i Sverige inom några månader, förmodligen i februari mars innan våren kommer...

Vi har ganska länge legat i den perfekta marinaden för att inte vara allt för besvärliga i denna situation. PK-kulturen, identitets-politik, globalist-indoktrineringen et.c är känslor och propaganda istället vetenskap och fakta. En bra förberedelse för att falla in i polarisering och därmed lätta att styra och kontrollera. Jag säger inte att det varit någon plan från början, det vore lite väl foliehattigt. Men det har hur som varit en bra marinad.

Det finns ingen logik i detta som går att motivera med vetenskap och fakta.
Citera
2021-11-18, 06:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trolltestet vet varför, Trolltestet har svar på allt som rör vaccinpass och vi behöver inga myndigheter som ger oss tydlig information om vad som gäller och varför.
Om du kräver att alla myndigheter skall autistanpassa alla sina skrivelser, så måste vi höja skatten.

It's a LOT of work.

Eftersom jag är beroende av att skattesystemet fortsätter att vara funktionellt och inte allt för överbelastat, så tänkte jag att jag kunde hjälpa er med era specifika frågor, så att myndigheterna inte skall behöva belastas allt för mycket av era rättshaveristiska frågeställningar.
Citera
2021-11-18, 06:25
Medlem
RonPaul2008s avatar
Det är fantastiskt ändå om man tänker på det, folk är alltså redo att förlora sin frihet och vi måste ha ett GLOBALT övervakningssystem för att kunna fortsätta leva.
Det handlar inte om virus eller vaccin, vakna för fan.
Citera
2021-11-18, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du verkar ha problem med den nuvarande demokratiska ordningen.
Vilken ordning skulle Du föredra?

Det är en illusion att vi lever i en demokrati, då du inte begripit detta än finns det heller inget att diskutera med dig.

Om du vill få en liten hint vilken sorts ordning vi lever under så är nyckelordet: 'Kartel'
Citera
2021-11-18, 06:28
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Vi får väl se. Jag är stolt transvaccinerad och jag tänker röra mig ute precis på samma sätt som de senaste månaderna. Min kropp mitt val, vi gillar olika, inga rasister på våra gator, bla bla bla bla, våld mot nazism är självförsvar, skolstrejk för klimatet, orange man dålig, globaluppvärmning, Lafferkurvan, det är häftigt att betala skatt, utan invandring stannar Sverige, patriarkat, en kvinna arbetar lika hårt som en man men får ett halvt öre på öret så lite betalt, Islam är fredens religion, trängselskatt.
Citera
2021-11-18, 06:32
Medlem
ellaaas avatar
”För att se till att ovaccinerade personer inte diskrimineras ingår också intyg om testning och intyg för dem som har tillfrisknat från covid-19 i EU:s digitala covidintyg. Därmed kan alla dra nytta av covidintyget.”

Så står det på nedan angivna källa vad gäller resande. Nu har alltså Sveriges regering fastställt att denna diskriminering dock ska äga rum i vårt eget land. ”Ingen ska tvingas sitta bredvid en ovaccinerad”.

Ifall man nu är rädd för viruset (trots att man är ”immun” genom vaccinering), bör det då inte vara ännu tryggare att sitta bredvid en ovaccinerad som nyss gjort ett test som visar att de inte bär på smittan än att sitta bland hundratals, möjligen smittbärande, vaccinerade personer?

Genom införandet av vaccinationsintyg för man fokus till personen istället för viruset, man gör personen till viruset, precis som genom hela ”antivaxxer”-narrativet. Man vill även pressa människor till att motvilligt införa medicinska medel i kroppen och riskera okända biverkningar. Ifall detta inte vore fallet skulle även negativa tester och bevis på immunitet genom tidigare sjukdom vara inkluderat i covidbeviset.

Jag har varit stolt över Sverige hittills, nu är jag livrädd för det här landet.

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_sv#jag-r-inte-vaccinerad-n-kan-jag-nd-resa-till-ett-annat-eu-land
Citera
2021-11-18, 06:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Det är en illusion att vi lever i en demokrati, då du inte begripit detta än finns det heller inget att diskutera med dig.
Jag är gammal nog att ha gått igenom allt från deltagande i sekteristisk foliehattism till en sorglig realisation om att jag slängt bort 20 år av mitt liv på att anklaga andra för alla problem jag skapat för mig själv sedan jag var fem år gammal.
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Om du vill få en liten hint vilken sorts ordning vi lever under så är nyckelordet: 'Kartel'
2011 var nyckelordet "Cabal".

Allt som ändrats sedan dess verkar vara vad man kallar det, men när vi källsöker och försöker verifiera dessa konspirationsteorier så finner vi bara en massa folk som säger samma sak, men där ingen kan hänvisa till den faktiska källan för påståendet.

Dina argument härstammar från 20 år gamla ryggdunkarfoliehattforum. Har du något unikt argument att komma med?
Citera
2021-11-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Om man inte vaccinerar sig och det blir vaccinpass innebär det då att man med andra ord blir omyndig igen.
Alltså att man får en handling staten i veckan så att man inte svälter ihjäl. Man får en promenad i veckan och då får man gå med någon som är klädd i en skyddsdräkt eftersom ovaccinerade är farliga. Man får aldrig gå ut ur sitt hem själv utan staten byter lås så man inte har egen nyckel till sitt hem, då kan man inte smitta någon annan. Du får inte heller rösta vilket samhälle du vill leva i eftersom du är inkompetent som inte har vaccinerat dig. Det är bara en belastning för staten att du lever. Ingen vill ha en ovaccinerad, man kan lika gärna ta livet av sig.

Det låter ju helt okej, visst ditt liv kanske inte blir så jävla roligt men du smittar iallafall inte någon annan och det är ju superbra!
Tydligen så smittar även dom som är vaccinerade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in