Hoppas Fi utreder enligt din anmälan.
Detta som nu sker är dock ganska karaktäristiskt för just bolag på småbolagslistorna, tyvärr, därav den skyhöga risken. Samtliga är förhoppningsbolag, trots intäkter anser jag.
Det stör mig nästan mer ä rhur människor, som dessutom ligger flera årslöner back till följd av den vilseledande kommunikationen, ändå väljer att rikta vreden mot media som endast indirekt lyckats förmedla den information som ledningen borde ha informerat om.
Till mitt eget försvar så investerade jag i tron att informationen som förmedlades var korrekt, så jag ansåg inte mot bakgrund av detta (då) att jag köpte "luft". Men man är ju inte synsk. Dock borde jag ha varit mer kritisk när det börjades diskuteras kring denna Jacky Ong och hela temat med just orders från asien, som ju inte utmärkt sig som den mest "vattentäta" regionen när det gäller denna typen av affärer.
En liten tröst i sammanhanget även om man inte ska önska andra olycka är ju trots allt att tillförordnad VD köpte 2000 aktier till kurs 264 kr tror jag. Han ligger nu ca. 450 000kr back på det köpet. Kanske kan motivera honom att göra sitt jobb, även om det är att hoppas på för mkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Ja, det som varit genomgående på slutet är att PM har alldeles för stort tolkningsutrymme. När människor är osäkra så ser en vettig bolagsledning till att ha texter som inte kan betyda mer än en sak. När de gör som Aegirs ledning då håller de som förlorat pengar i det lilla halmstrået. Med tanke på hur kort de senaste PM:et var så borde allt vara glasklart efter man läst det.
Personligen så tycker jag att det borde bli något räfst och rättarting av det här. Jag gjorde en anmälan till FI den 18/10 där jag framförde i princip samma saker som jag skrivit upprepade gånger och att de har ett ansvar att skydda småsparare genom att utreda oklarheterna. Men det är väl lättare att ge sig på enpetare.