2021-11-17, 18:29
Medlem
Jasper.Newtons avatar
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/skottlossning-i-osby-en-person-skjuten.21FnGJe1S

Citat:
En skottlossning ska ha inträffat i centrala Osby i Skåne och flera polispatruller skickas till platsen.

En person har anträffats skadad och polisen har spärrat av en misstänkt brottsplats.
Citera
2021-11-17, 18:33
Medlem
Polisens ledningscentral får in samtal om skottlossning i centrala Osby.

Flera polispatruller skickas till platsen för kontroll.

En person är anträffad skadad och en misstänkt brottsplats är avspärrad.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/november/17/17-november-1746-skottlossning-osby/
Citera
2021-11-17, 18:34
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ungefär 8-10 skjutningar i veckan nu, det blir nya städer hela tiden.Vad vet vi om Osby nu?
Citera
2021-11-17, 18:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
– Jag vill inte närmare gå in på kön eller ålder på personen men hen var talbar när vi kom fra, säger Patric Fors, presstalesperson vid polisensledningscentral.

Området är avspärrat och poliser med hun söker i området men polisen vill inte berätta mer i nuläget.

– Jag kan säga att vi har fått in larm om en skottlossning och vi har hittat en skadad person på en gångväg, säger Patric Fors.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-person-skadad-vid-skottlossning-i-osby
Citera
2021-11-17, 18:37
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Vad är åldern på den skjutne? Finns en riktig horunge som bor i trakterna osby/broby, ed#ardo "eddie" morales, kommer från Malmö från början, hoppas det är han
Citera
2021-11-17, 18:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ungefär 8-10 skjutningar i veckan nu, det blir nya städer hela tiden.Vad vet vi om Osby nu?
Kicki Danielssons hemstad, säte för BRIO, annars hör man ju aldrig något om Osby.
Citera
2021-11-17, 18:40
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kicki Danielssons hemstad, säte för BRIO, annars hör man ju aldrig något om Osby.
Kan hon vara inblandad?
Citera
2021-11-17, 18:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Kan hon vara inblandad?
Nej.

Men, man kan undra om Osby har fått några nyinflyttade nyrika på sistone? Jag tänker mig att drogfolk från Malmoe och Helsingborg börjar söka sig till andra städer när de stadgar sig och skaffar barn...
Citera
2021-11-17, 18:47
Medlem
Närheten till både Hässleholm och Kristianstad gör försändelser av varor enkel till Osby, kan jag tänka mig
Ingen annan insides info mer än så
Citera
2021-11-17, 18:48
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej.

Men, man kan undra om Osby har fått några nyinflyttade nyrika på sistone? Jag tänker mig att drogfolk från Malmoe och Helsingborg börjar söka sig till andra städer när de stadgar sig och skaffar barn...
Osby känns ju spontant som en sk "social dumpning" kommun där man dumpar diverse narkomaner, socfall och blattar, som andra kommuner vill bli av med, kan dock ha fel
Citera
2021-11-17, 18:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Osby känns ju spontant som en sk "social dumpning" kommun där man dumpar diverse narkomaner, socfall och blattar, som andra kommuner vill bli av med, kan dock ha fel
Är ganska bekant med Osby. Det är inte så illa. Det är en förhållandevis välmående och växande kommun. Väldigt familjevänligt och jag har nog inte hört on någon skjutning där innan, förutom kanske för 10-15 år sedan. Det var, enligt min uppfattning, mer problem med narkotika och annat för en del år sedan än vad det är idag.

Men sånt här dyker upp mer och mer överallt, och det räcker med en skjutning på en sådan liten ort för att det ska påverka ryktet.

Någon som har koll på adress?
Citera
2021-11-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Någon som har koll på adress?

Gångtunneln vid Lärkgatan/Leksaksgatan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera