Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-11-17, 09:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Grupp nr 2 här har ju ingen klar ideologi, vad jag kan se. Det är olika tankesmedjor och herrklubbar som är allmänt systemkritiska. De behandlar inte nationalism, utan är kritiska till vaccin, politiker, polisen, gängen, otryggheten, osv.

Ja men bland dem finns dessa nationalister som Fria Tider och AfS. Nationalisterna är en av ideologierna i den blandningen av folk.
Citera
2021-11-17, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men bland dem finns dessa nationalister som Fria Tider och AfS. Nationalisterna är en av ideologierna i den blandningen av folk.
"Bland dem" är väldigt luddigt. Det finns säkerligen nationalister bland Socialdemokraterna också. Fria tider kallar sig själva paleolibertarianer om jag inte är helt ute och cyklar. AfS var Kasselstrands privata hobbyprojekt under förra valet. De var aktiva under våren 2018, därefter helt stendöda under sommaren och hösten, med undantag för mingel i Almedalen. Jag vet över huvud taget inte vad AfS faktiskt är, eller sysslar med idag. AfS är bara en legend idag. Något som fanns en gång för länge, länge sen, som skulle rädda oss undan nöden. Gamla, visa män säger att AfS en dag ska komma tillbaka ur dimman och rädda oss. Det är dags att vakta och känna doften av kaffet.
Citera
2021-11-17, 10:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
"Bland dem" är väldigt luddigt. Det finns säkerligen nationalister bland Socialdemokraterna också. Fria tider kallar sig själva paleolibertarianer om jag inte är helt ute och cyklar. AfS var Kasselstrands privata hobbyprojekt under förra valet. De var aktiva under våren 2018, därefter helt stendöda under sommaren och hösten, med undantag för mingel i Almedalen. Jag vet över huvud taget inte vad AfS faktiskt är, eller sysslar med idag. AfS är bara en legend idag. Något som fanns en gång för länge, länge sen, som skulle rädda oss undan nöden. Gamla, visa män säger att AfS en dag ska komma tillbaka ur dimman och rädda oss. Det är dags att vakta och känna doften av kaffet.

Jag tänkte på Nya tider inte Fria tider, jag skrev fel. Fria Tider har närmat sig SD sedan valet då de stödde AfS, nu har de inte skrivit något om Alternativa Bokmässan.
Citera
2021-11-17, 17:35
Medlem
skanepagen1234s avatar
Det går inte att splittra en rörelse som aldrig varit enad.
Citera
2021-11-17, 17:42
Medlem
Tror det finns två typer av nationalister.

1. Etnonationalister, sanna idealister som för ett kulturkrig mot dekadens som porr, preventivmedel, sodomi osv, belyser judefrågan, dessa vågar erkänna att svenskar är vita.

Företrädare = Det fria Sverige, NMR, AFS.
Altmedia = Fria Tider, Nya Dagbladet, Vita Pillret.

2. Kulturnationalister, kritiserar framförallt islam som ett hot mot liberala värderingar, nämner inte judefrågan eller är de öppet sionister, driver ingen idealistisk agenda mot dekadens.
Företrädare = SD
Altmedia = Riks, Samnytt, Nyheter Idag, SwebbTV

Exakt24 har jag svårt att veta var man ska placera, kanske mellan kategori 1 och 2.
Citera
2021-11-17, 17:52
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Frihetligt konservativa tror jag Fria Tider beskriver sig själva numer. Förr vill jag minnas att de betecknade sig som både paleolibertarianska och paleokonservativa.
Citera
2021-11-17, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Frihetligt konservativa tror jag Fria Tider beskriver sig själva numer. Förr vill jag minnas att de betecknade sig som både paleolibertarianska och paleokonservativa.
Det är mycket möjligt. Jag har inte satt mig in i det närmare, utan bara hört det nämnas i förbifarten. De enda ledarna är väl skrivna av Widar själv, eller den där gubben i Thailand som skriver om invandringen, om det är Tullberg. Så särskilt mycket nationalistiska undertoner har jag i vart fall inte sett.
Citera
2021-11-17, 19:18
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det är mycket möjligt. Jag har inte satt mig in i det närmare, utan bara hört det nämnas i förbifarten. De enda ledarna är väl skrivna av Widar själv, eller den där gubben i Thailand som skriver om invandringen, om det är Tullberg. Så särskilt mycket nationalistiska undertoner har jag i vart fall inte sett.

Det håller jag inte med om. Fria Tider har stöttat AfS ofta och tydligt.
Citera
2021-11-18, 20:31
Medlem
Det talas en del om Tor Paulssons nätverk i denna tråd. Till nätverket hör bland annat Education4Future och Blågula korset mfl. Education4Futures ordförande Eva Donell är också ordförande i Blågula korset.

De verkar lura folk på pengar: https://nyadagbladet.se/insandare/varning-for-blagula-korset/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in