2021-11-17, 17:10
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Du ska ta sprutorna i vilket fall. De är väldigt tydliga med det.

Fråga mig inte varför. Detta börjar bli riktigt obehagligt och skrämmande.

Synd att så många hjon svalt hela hysterin med hull och hår. Om vi bara hade varit 50% som vägrat sprutorna hade de inte kunnat hålla på så här som de gör.

Idioter.

Så är det nu, tyvärr. Förmågan att ifrågasätta auktoriteter saknades ute i stugorna. Man ville ju så gärna "göra det rätta" och "allt ska bli som vanligt igen".

Oj så lätt det gick, inte många som såg igenom den planen. Psst! Plan B === Plan A. Allt går precis som det ska, och i stugorna är man lättad över att äntligen bli av med skiten. Nu blir ju allt som vanligt igen....väl?

Härifrån går det alltså inte längre backa eller ens bromsa utvecklingen av kontrollsamhället, Kina är här.
En ny era för er lydiga medborgare, början till slutet för den som vägrar ge upp sin frihet.

In i den röda dimman med er, never look back.
Citera
2021-11-17, 17:11
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbakiosk
Är det inte lika "livsfarligt" med covid under dessa två veckor som efter 1 dec? Om det är så nödvändigt så borde väl kravet verkställas i samma ögonblick som förslaget kommit fram till? Varför vänta 2 veckor, om någon nu fått för sig att liv kommer räddas?

Ibland kanske myndigheterna är lite praktiska och som i detta fall ger arrangörerna lite framförhållning. Eller hur tänkte du de som har en allmän sammankomst nu ikväll skulle agera? Visst, det borde införas direkt men ibland kan man var lite praktisk.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Det handlar inte om att vara mot vaccin, det handlar om att vara för frihet och demokratiska värderingar. Jag är 100% för vaccin, men tvång och förtryck gör inte landet till en trevligare plats att bo på!

I nazityskland var valet helt fritt att som tysk gifta dig och skaffa barn med en jude, men gjorde du det fick du smaka på konsekvenserna.

Dra inte in "jazister och nudar" i det här!

Handlar inte om diskriminering eller "rashat", handlar bara om att stoppa en sjukdom.
Finns en massa "tvång" redan, exempelvis om att det är tvång på att ha körkort för att köra bil med mera. Har man inget körkort, får man inte köra bil. Har man inget fiskekort för vattendraget man vill fiska i, får man inte fiska. Hoppas att liknelsen går fram.

Alltså, vill du gå på konsert, behöver du "vaccinpass". Inget knepigare än så, och handlar inte om diskriminering, eller att vi skulle gå mot någon ny "hitlerstat" eller "sovjetunion".
Handlar bara om vanligt folkvett.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var bara ett uttryckssätt. Någon form av straff bör utdelas till antivaxare eftersom de vägrar att rätta sig i ledet och utsätter samhället för smittspridning. Värsta av allt är ändå deras brist på tilltro till staten. Så en upptryckt kanyl dundervaccin i rektum kanske inte vore så tokigt. Lite symboliskt också.

Jag säger som gamle G.W Bush. "Ni är antingen med oss eller emot oss."
Ja du verkar vara redo med vässad machete att ingå i antivaxjakt. Uniformen på och mustachen vaxad.
Finns människor till allt. Finns säkert en massa psykopater som står redo att utföra antivaxjakt. Passar på att tömma sig i ett eller annat rektum.

Det jag tänker på mest utav allt är att varje individ borde stanna upp och tänka på vad den egentligen går med på.
Och ställa sig frågan. Vem är jag i det här och kanske stanna upp och se vilka tankar den har i huvudet.
Du har visat i allafall hur du tänker.
Citera
2021-11-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Därför att en majoritet är för vaccinpass. Så är det i flera europeiska länder.

Och det är fullständigt absurt och ologiskt på alla vis.
Citera
2021-11-17, 17:12
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om någon frågar mig efter vaccinpass för att komma in på Ica så fruktar jag att jag kommer slå ihjäl fanskapet.
Precis den mentalitet vi behöver, lite jävlaranamma!
Citera
2021-11-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Var fick du "judar" ifrån?

Det var ett exempel.

Vad skulle du säga om man förbjöd judar att delta i dessa aktiviteter. Skulle du protestera, och isåfall på vilka grunder? Du tycker ju inte att de får några rättigheter inskränkta.

Du kan byta ut judar mot lite vadsomhelst - homosexuella, förståndshandikappade, cancersjuka etc.
Citera
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
De kan ju lika gärna börja med vaccinationsbevis för sammankomster på 500-1000 personer.

100 personer innebär att varenda krog eller livsmedelsaffär kommer få kontrollera vaccination

Men vänta nu... Gäller det redan mataffärer med 100+ besökare?

Jag tänkte precis skriva att dagen då jag måste visa covidpass för att handla livsmedel är dagen då staten (äntligen) inte längre får in några skattepengar från mig. Men vi kanske alltså redan är där?
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Ja låt dom införa sina pass... Det kommer inte att tillföra någonting mot smittspridningen.

Med tanke på hur det ser ut i andra länder som har infört vaccinpass så lär det sannolikt bli likadant här. Passen kommer inte att tillföra ett skvatt till minskad smittspridning.

Det enda som hjälper mot minskad smittspridning är att alla blir smittade... sakta men säkert.
Citera
2021-11-17, 17:14
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Handlar inte om diskriminering eller "rashat", handlar bara om att stoppa en sjukdom.
Skitsnack. Vaccinet stoppar ingen sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Kutym att man lämnar tidsfrist. Början på månaden är en naturlig slutsats.

Varför bry sig om kutym när man tar ett beslut som är allt annat än kutum?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Med ett sådant resonemang kan man motivera vilka inskränkningar av våra friheter som helst.

Jo, givetvis har inte - osmittade och icke sjuka människor - samma rättigheter som andra samhällsmedborgare om de inte får delta allmänna sammankomster. Att förneka det faktumet är enbart löjligt. Det är så det förhåller sig och effekten är förstås tydlig och kännbar och har en reell betydelse för människor. Man är rent fysiskt med våld stoppad från att delta av staten, oavsett om arrangören vill det eller inte.

Problemet är att ovaccinerade blir smittade och sjuka i betydligt större utsträckning än vaccinerade. Därför bidrar de till smittspridningen. Att vaccinera sig är frivilligt och gratis. Om någon väljer att avstå från det är det inte orimligt att begränsa deras möjligheter att sprida smittan till andra.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att din inställning till frihet bara är tunn kosmetika och att du inte är ärlig och uppriktig och en ondsint människa vet jag redan och det här bekräftar det. Nu mår du och kan gotta dig i din egen förträfflighet och mysa över det våld som utövas mot andra. Du och dina gelikar borde skämmas. Det här är en allvarlig sjukdom och folk dör, det är ingen lek. Men du tycker det är roligt och tillfredställande att få leka och bestämma över människor och att ha en anledning att ge sig på dem.

Mera trams. Det som är riktigt upprörande är tvärtom att Sverige avstod från effektiva åtgärder som reseförbud, obligatorisk testning och munskydd i inledningsskedet, vilket gjorde att många fler dog i Sverige än i de andra nordiska länderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in