2021-11-17, 17:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Det finns ingen "allmänfarlig sjukdom". Sverige har 15000 döda på två år. Sverige har 290 kommuner.

Det motsvarar att en åldring dör varannan vecka i varje kommun.

Och vill dessa åldringar isolera sig så är det fritt fram. Ingen hindrar dem. Behöver de vård kan de få syrgas i hemmet. Varför vårda någon på IVA som bara behöver syrgas?

Nej, just det, vi använder inte syrgas i Sverige. Måste ju driva upp dödstalen och orsaka kaos på sjukhusen.

Ditt beteende är allmänfarligt. Inte sjukdomen i sig.

Vaccinpass för att åldringar dör?

Tja, vad ska man kommentera här?

Ska jag lita mer på dig i dina "klokskaper", du som är random nisse på internet, eller ska jag lita på läkare och experter? -Hm.. Jag måste få fundera på vilka av er rätt kompetens jag så att säga vågar lita på! -Knepigt spörsmål!!
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
synd borde haft där det vistas mer än 10 personer!

Motivera.
Citera
2021-11-17, 17:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha, dra kopplingar till Soviet

Skillnaden är att vi har ett dödligt virus. Det hade inte Soviet då.
Tror inte Svenska staten kommer gå runt och avrätta folk heller lol:
Ja vi har ett dödligt virus som länge spritt sig i samhället, det kallas marxism. Eller tänkte du på det laboratorieläckta coronavirus vars dödlighet överdrivits till det absurda för att främja världskommunismens sak? Det vars offer har en medelålder på ringa 82 år?
Citera
2021-11-17, 17:06
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så arbeta hemifrån-rekommendation är inte bättre än införandet av vaccinpass..
Hur tänker man här?

Tänkte exakt samma. Arbetar gör man ju som regel dagligen. Och ”träffar” då hundratals varje dag, i kollektivtrafiken och på arbetsplatsen osv.

Medan evenemang går man väl mer sällan på. Hade varit mkt smartare att återuppta rekommendation om hemarbete så långt det är möjligt.
Citera
2021-11-17, 17:07
Medlem
Är det inte lika "livsfarligt" med covid under dessa två veckor som efter 1 dec? Om det är så nödvändigt så borde väl kravet verkställas i samma ögonblick som förslaget kommit fram till? Varför vänta 2 veckor, om någon nu fått för sig att liv kommer räddas?
Citera
Medlem
Det är utmärkt att dessa tre dumhuvuden, Lena Hallengren, Karin Tegmark Wisell och tomten Amanda Lind ger maktmissbruket ett ansikte. Hot om repressalier om medicinska påtvingade krav inte uppfylls är och förblir olagliga sedan Nurnberg rättegångarna 1949 och Reiner Fuellmich kommer med all säkerhet lägga till dessa tre dumhuvuden till vitboken till när rättegången börjar. Dumkärringarna gör som de blir tillsagda utan ett uns av insikt eller analys. Bra där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hade totalt fel. Trodde aldrig de skulle göra det nu. Möjligen i våras men inte nu.
Nej detta känns inte rätt. Måste vara vetskapen om att vaccinet tappar i effekt snabbare än man tänkt.
Även det att man nu inför testning igen av fullvaccinerade. Kanske redan gått för långt med smittspridningen.
Vad gör det för skillnad med ett vaccinationspass om effekten avtagit?

Jag med genomgången infektion blir utstängd men inte en som dubbelvaccinerade sig för sex månader sedan. Logiskt?

Bara att inse. Det här handlar om andra saker än smittspridning.
Citera
2021-11-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
En intressant fråga är om det gäller jobb.

Jobbmässigt så är det logiska att de börja rekommendera att jobba från hemmet också.

Folk som inte behöver något annat än en dator för att arbeta, bör alltid jobba hemma. Jävla tramsande att fortfarande hetsa runt kors och tvärs för att ta sig till något meningslöst jävla kontor. Ta upp plats i trafiken och slänga runt med ungarna för att de måste vara på dagis-förvaring 9-10 timmar/dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det handlar om människor som aldrig någonsin haft någonting att vara stolta över i sina liv. Nu får de möjligheten att känna sig överlägsna de som inte tagit injektionen, de människor som nu klassas som mindre värda än de själv för att de inte tagit ett läkemedel. Därför är de så skadeglada, de njuter av varenda droppe av den nektar som är inbillad överlägsenhet.

Det verkar inte bättre.
Tragiskt.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ovaccinerade kommer bli smittade och sjuka förr eller senare. Detta är bara ett sätt att förhindra att väldigt många blir smittade och sjuka samtidigt.

På så vis slipper vi få överfulla sjukhus med allvarligt sjuka antivaxxers.

Ja, men.... Om vi nu bara isolerar snacket kring risken att själv smittas och bli sjuk då: Jag menar att- vaccinerade behöver ju inte vara rädda att vistas i lokaler med fler än 100 personer? Är man ovaccinerad däremot, så är det farligt att vistas i lokal med fler än 100?
Citera
2021-11-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Antivaxxare bidrar ej.

Men han kanske gör mycket annat bra samhället. Nu och innan corona.
Du vet ju ingenting om människan.
Dessutom är man inte antivaxx bara för att man inte vill vaccinera sig. Man kanske är PRO CHOISE?

Att du skriver "för en gångs skull" visar ju bara att du bara slänger ur dig någonting. Nästan så man undrar om du är den skarpaste kniven i lådan. Om någon skriver en så hjärndöd kommentar som din så börjar man ju undra vad det är för ena som går och vaccinerar sig och förespråkar det.

Efter din kommentar så är jag ännu starkare i min tro om att vaccin inte är rätt väg att gå för mig.
Citera
2021-11-17, 17:10
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbakiosk
Är det inte lika "livsfarligt" med covid under dessa två veckor som efter 1 dec? Om det är så nödvändigt så borde väl kravet verkställas i samma ögonblick som förslaget kommit fram till? Varför vänta 2 veckor, om någon nu fått för sig att liv kommer räddas?

Kutym att man lämnar tidsfrist. Början på månaden är en naturlig slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in