2021-11-17, 15:58
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Märkligt, antivaxxer skriker över invandrare och att dessa är de som är farliga, men kallar regeringen som inför restriktioner mot de ovaccinerade för nazister... Hur ska ni ha det?

Nu gäller det bara STORA evenemang och inte ditt besök på lokalpuben eller den lokala tobaksaffären, du som ovaccinerad kommer inte ens märka detta om du inte har för vana att springa på större konserter och dylikt.

Märkligt att regeringen inte vill skydda alla våra kära Zoomalier som bor trångbodda ute i föroterna
Citera
Bannlyst
Ett riktigt Covid pass vore nåt som skulle funka.
d.v.s ett bevis på att man har antikroppar med mätning med jämna mellanrum eller ett negativt PCR eller Antigen test med jämnare mellanrum. Mycke logistik och stor kostnad! Ja. Men det är där man skulle lagt energi och pengarna på direkt om detta var på riktigt. Nu är agendan nåt annat.

/J
Citera
Medlem
Inte en enda gång nämndes tidigare infektion, och ingen journalist ställde frågan. Är de inkompetenta eller samarbetar de med regering och myndigheterna?
Citera
Medlem
Packapappaspacks avatar
Sverige har ingen spridning eller inläggningar att tala om, vi har inte haft vaxpass!
Koas i Europa, har vaxpass!

Uppenbarligen hjälper inte vaxpass.

Snacka om kontraproduktivt.

Snillen spekulerar.
Fittnyllen till regering och FHM!
Citera
2021-11-17, 15:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Varför låtsas du att du tagit vaccin? Det enklaste är väl ändå att vaccinera dig?

Jag är gravid och vill inte ta det. Så enkelt är det.
Citera
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hur menar du? QR-koden måste ju naturligtvis scannas och matchas mot en databas för att bevisa någonting. Ungefär som när man scannar en SL-biljett man köpt via appen.

Att bara "titta" på en QR-kod bevisar ju givetvis ingenting. En QR-kod kan jag rita i ms paint.

Du blir vaccinerad. Dock inte i Sverige. Hur länge det är kompatibelt med MittVaccin vet jag inte. Men just nu fungerar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
De kan införa hur många regler de vill . Jag har haft covid 19 och är inte intresserad av vaccin sprutor som kan ödelägga mitt liv. Vill restaurang ägare förbjuda mig att äta på deras krog så är det deras förlust och inte min. Bara
att lägga ner sedlarna i min börs igen. Tvivlar starkt bara att de skulle våga förbjuda folk från andra länder för då drar de rasistkortet direkt. Är så trött på detta tjat om vacciner som inte fungerar. Jag är myndig och bestämmer själv över mitt liv.

Ja, blir spännande att se hur kontrollerna på moskéer här i Sverige ska se ut.
Kommer de att hålla på reglerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Kommer bli kul att se folk smittas på dessa evenemang där bara vaccinerade är välkomna. Då kanske fascisterna börjar fatta något

Nej de kommer aldrig fatta något och skylla allt på ovaxxade ändå. Hoppas de dör istället. De är redo att skicka mig och andra till koncentrationsläger då hoppas jag de dör
Citera
2021-11-17, 16:00
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Inte en enda gång nämndes tidigare infektion, och ingen journalist ställde frågan. Är de inkompetenta eller samarbetar de med regering och myndigheterna?
De är propagandister som inte har någon som helst avsikt att ställa frågor som inte främjar agendan att alla - utan undantag - ska ta en spruta med jämna mellanrum.
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är gravid och vill inte ta det. Så enkelt är det.

Varför inte?
Citera
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Om nu att minska smittspridningen är anledningen så antar jag att alla som har skydd efter genomgången sjukdom också får gå på konsert?
Ja frågan är ju om ett tillfrisknandebevis även gäller i dessa sammanhang.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet

De kunde frågat hur det blir med kyrkoskatten också. Inte kul att betala för något som man inte får nyttja längre.

Ja jag går på gudstjänst och hade planerat att gå på midnattsmässa och luciafirande också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in