2021-11-17, 14:25
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Och hur ska det få slut på pandemin?
Pandemin är inte särskilt dödlig. Man har möjlighet att ta vaccin om man vill så att man är mer skyddad.

Mitt intresse är i nuläget inte att få slut på pandemin, utan att stå upp för friheten. Pandemin kommer dö ut förr eller senare. Det är inte ett virus från satan som dödar alla som kommer i dess väg, utan ett virus där ca 99,9 % av friska människor överlever. Vaccinpass har ingen som helst nytta.
Citera
2021-11-17, 14:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det nya Sverige.

Vänsterliberalerna inför mer fascism med covidpasset.

Hoppas att de inför det överallt så kanske pissvensken vaknar upp ur koman med någon gång.

Politik. Men när du ändå skriver så är det väl högern som har ropat efter pass ett bra tag.

Oavsett vem som vill ha så är det en onödig åtgärd. Jag som vaccinerad går ut redan nu utan bekymmer, inte så att jag funderar på om snubben vid bordet bredvid är oavxxad...
Citera
2021-11-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Tvärt om.
Det är bara du som inte fattar att det här till synes lilla steget är ett STORT jävla steg åt ett riktigt farligt håll.

Du ser saker som inte finns, väx upp och ta ditt ansvar och sluta vara så lättkränkt!
Citera
2021-11-17, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Pandemin är inte särskilt dödlig. Man har möjlighet att ta vaccin om man vill så att man är mer skyddad.

Mitt intresse är i nuläget inte att få slut på pandemin, utan att stå upp för friheten. Pandemin kommer dö ut förr eller senare. Det är inte ett virus från satan som dödar alla som kommer i dess väg, utan ett virus där ca 99,9 % av friska människor överlever. Vaccinpass har ingen som helst nytta.

Stod du upp för pensionärernas frihet våren 2020 när de satt inspärrade?

Att relativisera ett virus som ställt vår värld på ända känns lite knepigt. Men visst friheten är värd att försvara, men frågan är om det är allas vår frihet eller din frihet du avser?
Citera
2021-11-17, 14:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Men Pfizer o andra pharma ser ju såklart ingen lönsamhet att uppdatera vaccinet o därmed kunna avsluta pandemin....

"Current licensed COVID-19 vaccines are based on antigen sequences of initial SARS-CoV-2 isolates that emerged in 2019. By mid 2021 these historical virus strains have been completely replaced by new cosmopolitan SARS-CoV-2 lineages. The ongoing pandemic has been further driven by emerging variants of concern (VOC) Alpha, Beta, Gamma and, lately predominant, Delta. These are characterized by an increased transmissibility and possible escape from naturally acquired or vaccine-induced immunity. We here show, using a YF17D-vectored first-generation COVID-19 vaccine (Sanchez-Felipe et al., 2021) and a stringent hamster challenge model (Abdelnabi et al., 2021) that the immunity elicited by a prototypic spike antigen is insufficient to provide optimal protection against the Beta VoC, urging for an antigenic update. We therefore designed an updated second-generation vaccine candidate that carries the sequence of a spike antigen that includes crucial epitopes from multiple VOCs. This vaccine candidate yielded a marked change in target antigen spectrum covered as demonstrated by (i) antigenic cartography and (ii) full protection against infection and virus-induced disease caused by any of the four VOCs (Alpha, Beta, Gamma and Delta) used for challenge. This more universal COVID-19 vaccine candidate also efficiently blocked direct transmission of VOC Delta from vaccinated infected hamsters to non-vaccinated sentinels under prolonged co-housing conditions. In conclusion, our data suggest that current first-generation COVID-19 vaccines need to be adapted to cover emerging sequence diversity of VOC to preserve vaccine efficacy and to contain virus spread at the community level."

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.11.12.468374v1
Citera
2021-11-17, 14:31
Medlem
Citat:
Det är samma snubbe som hejjade på regeringen när de dödade alla äldre med morfinet, likt nazityskland.

Det är bara extremt psykiskt störda personer som honom som tror sig vara godheten själv, men det är dem som sprider kaos och hat.

Du verkar också se saker som inte finns. Jag vidtog betydligt hårdare åtgärder för mig och min familj. Sveriges initiala hantering var mesig. Nu när vi har ett vaccin som sparar massor med liv och lidande sitter ni lättkränkta och tycker synd om er själva. Dags att växa upp och kliva ur offerkoftan?
Citera
2021-11-17, 14:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar också se saker som inte finns. Jag vidtog betydligt hårdare åtgärder för mig och min familj. Sveriges initiala hantering var mesig. Nu när vi har ett vaccin som sparar massor med liv och lidande sitter ni lättkränkta och tycker synd om er själva. Dags att växa upp och kliva ur offerkoftan?

Finns ingen som helst anledning att vaccinera folk under 50 år som är friska. Denna målgrupp består av över 50% av Sveriges befolkning.

Du får mer än gärna rättfärdiga varför en kärnfrisk 35 årig kille ska ta sprutan?

Det är Regeringen och Fhom vi pratar om.

Samma spån som har satt hela Sverige i ruiner de senaste sju åren.

Det är inte logik vi pratar om utan som vanligt en värdegrundsspya som man försöker med våld nu tvinga folk ta en spruta.
Citera
2021-11-17, 14:35
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Stod du upp för pensionärernas frihet våren 2020 när de satt inspärrade?

Att relativisera ett virus som ställt vår värld på ända känns lite knepigt. Men visst friheten är värd att försvara, men frågan är om det är allas vår frihet eller din frihet du avser?
Ja absolut. Jag var väldigt upprörd över att man satte sig på och omyndighetsförklarade äldre på äldreboenden och förbjöd dem att ta emot besök. Jag är glad att min gamla mormor fortfarande bor i egen lägenhet så man kunde hälsa på henne.

För min egen del kommer detta knappast ens påverka mig särskilt mycket, jag går inte på fotboll eller konsert annat än i enstaka gånger någon gång per år. Det enda som är jobbigt är att det kan påverka mig då jag går på nattklubb (men vi får se om det gäller där, vi får väl mer klarhet om 45 min).

Så med andra ord, det är både min egen frihet och andras frihet jag försvarar
Citera
2021-11-17, 14:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Ja absolut. Jag var väldigt upprörd över att man satte sig på och omyndighetsförklarade äldre på äldreboenden och förbjöd dem att ta emot besök. Jag är glad att min gamla mormor fortfarande bor i egen lägenhet så man kunde hälsa på henne.

För min egen del kommer detta knappast ens påverka mig särskilt mycket, jag går inte på fotboll eller konsert annat än i enstaka gånger någon gång per år. Det enda som är jobbigt är att det kan påverka mig då jag går på nattklubb (men vi får se om det gäller där, vi får väl mer klarhet om 45 min).

Så med andra ord, det är både min egen frihet och andras frihet jag försvarar

Jag tror det var tur att man gjorde det, vi hade nog annars haft betydligt värre dödstal. Vi får väl se vad de säger 15:20.
Citera
2021-11-17, 14:43
Medlem
Citat:
Finns ingen som helst anledning att vaccinera folk under 50 år som är friska. Denna målgrupp består av över 50% av Sveriges befolkning.

Du får mer än gärna rättfärdiga varför en kärnfrisk 35 årig kille ska ta sprutan?

Det är Regeringen och Fhom vi pratar om.

Samma spån som har satt hela Sverige i ruiner de senaste sju åren.

Det är inte logik vi pratar om utan som vanligt en värdegrundsspya som man försöker med våld nu tvinga folk ta en spruta.

Ni har skrikit om tuffare åtgärder och när de kommer så blir det tårar. Ni har skrikit om att vara proaktiva o s v Hyckleriet är påtagligt. Det är uppenbart att ni Sverigehatare mest är ute efter att hata det egna landet.

Väx upp från ditt bidragsberoende och se till att lämna offerkoftan!
Citera
2021-11-17, 14:43
Medlem
Otroligt sorgligt om det blir vaccinpass. Ett stort slag mot den svenska vaccinationsmodellen. Detta måste vara helt och hållet regeringen som står för.

Skydda de äldre istället genom regelbunden och riktad snabbtestning i vård och omsorg.
Citera
2021-11-17, 14:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ni har skrikit om tuffare åtgärder och när de kommer så blir det tårar. Ni har skrikit om att vara proaktiva o s v Hyckleriet är påtagligt. Det är uppenbart att ni Sverigehatare mest är ute efter att hata det egna landet.

Väx upp från ditt bidragsberoende och se till att lämna offerkoftan!

Fhom har gjort precis fel i varenda fråga som de har haft.

När det skulle ha varit hårdare tag så gjorde man nästan ingenting och nu när det är nästan över så övergår man till faschistmetoder.

Du svarade fortfarande inte på min fråga varför 35-åriga friska människor ska ta sprutan? Det är halvt efterblivet att påtvinga hälften av Sveriges befolkning något de inte behöver överhuvudtaget.

Till skillnad från dig så bryr vi oss om detta land som ni vänsterliberaler har kört ner i avgrunden. Mass skjutningar varje dag, mord och våldtäkter som Sverige aldrig har upplevt. Två ungar vart utkastade från en balkong på 15m höjd häromdagen.

Till skillnad från dig så betalar jag skatt och har gjort det i decennier. Du däremot lägger upp frågor på Flashback angående att du runkar för mycket.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in