2021-11-16, 22:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Nu vill jag fan se hur det går för Liberalerna i kommande OM.

(FB) Liberalerna vägrar stödja högerbudgeten - De vill inte stödja sänkt bensinskatt!

De visar tydligt ÅTERIGEN att de inte tillhör högerblocket!

Vad fan ska L ha stödröster för!!!
Citera
2021-11-16, 23:02
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

(FB) Liberalerna vägrar stödja högerbudgeten - De vill inte stödja sänkt bensinskatt!

Oj, jag tyckte det var supersmart. Inte bara med egen budget utan även att påpeka att det hängde på lägre skatt på drivmedel.

De är i skriande på behov av röster. De stackarna som är kvar lär inte lämna för detta och de (få) borgare som är miljömedvetna kanske håller med.

Det MÅSTE ju hända något hos L annars åker de ut.
Citera
2021-11-17, 00:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Här är en till:
(FB) Riksdagslistorna i stora L-distrikt toppas av Sabunikritiker

L har i många distrikt placerat kritiker till Sabuni högt upp på vallistorna till det kommande riksdagsvalet. Det är personer som gillade Januariöverenskommelsen och röstade emot att L skulle lämna den. Dessa personer kan mycket väl tänkas stödja en S-ledd regering framför en M-ledd om de ställs inför det valet.
Citera
2021-11-17, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Problemet är att du har alldeles för höga tankar och förhoppningar om svenska folket. Det finns så otroligt mycket dumt och korkat därute, det är bara att stick ut huvudet genom fönstret för att upptäcka. Vi ser att folket är kvar hos hos S trots att det är 50% MP-politik som utförs, vilket troligtvis är väldigt skadlig politik för många S-väljare. Men ändå är de kvar. Då kan oppositionen agera som Trump+Orban men inget kommer hända ändå

Det skulle jag definitivt inte säga att jag har. Jag har väldigt låga förväntningar på att vanligt folk ska veta och förstå någonting av vikt gällande politik, partier och sakfrågor. Folk vet som du är inne på i princip ingenting och är vilseledda av makten och media till den grad att man blundar stenhårt och förnekar sitt eget land och sitt eget folk.

Men för att maximera sitt stöd så måste man agera, synas och driva på. Det är när SD synts mycket och agerat som man vuxit kraftigt. När det blir tyst går det snarare bakåt och det tjänar ingen vettig människa på. Då är det bättre att vara i ropet och att tänka att all reklam är bra reklam. Inför valet nästa år är SD en stor fråga som kommer slåss med mot varandra mellan partierna och i media, detta är lovande då det garanterar en enorm uppmärksamhet i valrörelsen för Sverigedemokraterna, vilket jag då menar är ett måste för att erhålla ett bra valresultat i september 2022.
Citera
2021-11-17, 07:18
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det skulle jag definitivt inte säga att jag har. Jag har väldigt låga förväntningar på att vanligt folk ska veta och förstå någonting av vikt gällande politik, partier och sakfrågor. Folk vet som du är inne på i princip ingenting och är vilseledda av makten och media till den grad att man blundar stenhårt och förnekar sitt eget land och sitt eget folk.

Men för att maximera sitt stöd så måste man agera, synas och driva på. Det är när SD synts mycket och agerat som man vuxit kraftigt. När det blir tyst går det snarare bakåt och det tjänar ingen vettig människa på. Då är det bättre att vara i ropet och att tänka att all reklam är bra reklam. Inför valet nästa år är SD en stor fråga som kommer slåss med mot varandra mellan partierna och i media, detta är lovande då det garanterar en enorm uppmärksamhet i valrörelsen för Sverigedemokraterna, vilket jag då menar är ett måste för att erhålla ett bra valresultat i september 2022.
Risken med att gå ut med gemensam syn med M och KD är att folk som svajar lite väljer bort SD då M och KD ändå ger samma sak. Här måste de nog profilera in sig på några vänsterfrågor som gör att de skiljer sig från M och KDs värsta nedmonteringspolitik. Gällande invandring ska de alltid flytta fram gränsen, när M/KD eller något annat skitparti tagit över en fråga och vill genomföra den.
Citera
2021-11-17, 11:45
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Här är en till:
(FB) Riksdagslistorna i stora L-distrikt toppas av Sabunikritiker

L har i många distrikt placerat kritiker till Sabuni högt upp på vallistorna till det kommande riksdagsvalet. Det är personer som gillade Januariöverenskommelsen och röstade emot att L skulle lämna den. Dessa personer kan mycket väl tänkas stödja en S-ledd regering framför en M-ledd om de ställs inför det valet.

Det är fan precis som vi varnade för.

Liberalernas landsdagar kommer att bli ett blodbad som kommer säkerligen att sluta med ett ännu mer splittrat parti som inte tydligt kan ta ställning.
Citera
2021-11-17, 12:12
Medlem
Citat:

Liberalernas landsdagar kommer att bli ett blodbad som kommer säkerligen att sluta med ett ännu mer splittrat parti som inte tydligt kan ta ställning.
Och även om Liberalerna överlever kongressen kommer de att ta med sig flera nominerade ledamöter in i valrörelsen som är anti SD. Hur kommer deras kampanjande gå, kommer de ens kunna hålla partilinjen i lokala debatter och diskussioner?

Alla med det minsta sans förstår att flera av de som är högt upp på Liberalernas nomineringslistor till riksdagen och därmed skulle komma in/stanna kvar om Liberalerna nu magiskt klarar sig i valet 2022 också skulle obstruera allt typ av samarbete med SD.
Citera
2021-11-17, 21:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Ja, det är märkligt att ett så pass litet parti kan ha så många fraktioner. Snart blir det väl som "bokstavsvänstern" på 70-talet som kom att splittras tills det nästan var en medlem per parti.

Här kommer en till. Den tidigare partiledaren Bengt Westerberg har tydligen bestämt sig för att inte rösta på L längre!

(FB) Bengt Westerberg tänker INTE rösta på L i valet till riksdagen 2022
Citera
2021-11-17, 22:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja, det är märkligt att ett så pass litet parti kan ha så många fraktioner. Snart blir det väl som "bokstavsvänstern" på 70-talet som kom att splittras tills det nästan var en medlem per parti.

Här kommer en till. Den tidigare partiledaren Bengt Westerberg har tydligen bestämt sig för att inte rösta på L längre!

Ja, men det är lite grann av partikulturen inom L.

Jämför det med C där det är knäpptyst.

Folk som är besvikna över riktningen lämnar lite diskret. Annie har undkommit alla eventuella öppna strider som i andra partier annars skulle ha skett.
Citera
2021-11-17, 23:03
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ja, men det är lite grann av partikulturen inom L.

Jämför det med C där det är knäpptyst.

Folk som är besvikna över riktningen lämnar lite diskret. Annie har undkommit alla eventuella öppna strider som i andra partier annars skulle ha skett.

En tänkbara förklaring kan vara oppositionsläget, i medgång är det oftast lättare att få med alla på tåget än i motgång. Och L har verkligen jobbat i motgång nu under en längre tid. Många tror därför lätt att om just deras idéer hade fått större genomslag hade oppinionen sett annorlunda ut. Därtill kan många även vara oroliga att förlora sina uppdrag, i synnerhet om det är heltidsuppdrag.

Men jag tror även man skall ta i beaktande att politiken under senare år gått från en traditionell höger-vänster politik, där den ekonomiska politiken varit av central betydelse, till en politik som snarare definieras av GAL-TAN-skalan. Och ibland både höger-vänster tillsammans med GAL-TAN. I viss mån förekommer detta problem i de flesta partier, även om vi i dagsläget ser det tydligast i L. Men sådana konflikter kan, i åtminstone någon mån, blomma upp i många andra partier också, även om partiledningarna nog gör allt i sin makt för att kväva det nu med olika kompromisslösningar så att det åtminstone inte blommar upp nu inför valet. I det avseendet har L uppenbarligen misslyckats fullständigt genom att inte tagit den interna debatten tidigare och tydligt fastställt en tydlig linje.
Citera
2021-11-18, 17:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Nu är nog det ingen större förlust, om en sådan gubbe inte skall rösta på L så kanske det finns något bra med L?
Citera
2021-11-18, 22:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu är nog det ingen större förlust, om en sådan gubbe inte skall rösta på L så kanske det finns något bra med L?

Jag är lite så förtjust i honom heller så jag instämmer i att det kanske snarare kan ses som en kvalitetsstämpel om han är kritisk till något.

Men det jag ville åt var att det ovanliga med att en f.d. partiledare går ut med att han inte tänker rösta på det parti han varit medlem i under massor av år och t.o.m. lett under mång år. Då är det verkligen splittrat och bråkigt i partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in