2021-11-17, 08:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Blir så jävla trött på dessa idioter som kommenterar.
Tanto är knappast ett ställe för missbrukare under höst/vinternätter. Vad fan skulle de syssla med där ens?
Som vanligt kommer det in folk som inte har någon koll men gärna leker att de har det.
För övrigt spyr jag på inställningen att folk ska skylla sig själva eller "man går inte där"
Jävla nötter.

Nu gör ju människor som de vill men har det hänt mycket skit i ett område så bör man väl undvika det eller?
Citera
2021-11-17, 08:56
Medlem
Urinterapeuts avatar
Kvinnan var förmodligen på väg till hundrastgården som ligger i nära anslutning till BP, många kärringar med små hundar som inte kan göra motstånd rör sig i området även nattetid. GM är i vanlig ordning irakier, afghan eller eritrean.
Citera
2021-11-17, 08:57
Medlem
Citat:
Tanto är knappast ett ställe för missbrukare under höst/vinternätter. Vad fan skulle de syssla med där ens?
Som vanligt kommer det in folk som inte har någon koll men gärna leker att de har det.
För övrigt spyr jag på inställningen att folk ska skylla sig själva eller "man går inte där"
Jävla nötter.

Det gick ju utmärkt att gå där på natten..
Det är väl knappast någon som tror att det hänger missbrukare där på nätterna på vintern, dessutom är det nog inte dom som våldtar. Hur ofta är du i parkerna på natten som kan säga att det är lugnt?
Kanske har du som jag hund, jag brukar gå sista rundan vid midnatt, jag går inte längre i någon park vid den tiden.
Citera
2021-11-17, 08:58
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu gör ju människor som de vill men har det hänt mycket skit i ett område så bör man väl undvika det eller?

Har du helt rätt i. Sverige har blivit ett jävla pissland och det är förjävligt med alla våldtäckter och mord som sker, men det är så jävla korkat av naiva tjejer som är och är ute och går ensamna mitt i natten när dom förmodligen vet hur läget är i Sverige? "Det drabbar aldrig mig"

Och varför ges inga jävla signalement ut? Verkar ju som att dom inte vill att gm ska åka dit
Senast redigerad av fittknullare 2021-11-17 kl. 09:00.
Citera
2021-11-17, 09:01
Medlem
Tantomannen eller årstamannen, kalla honom vad vi ni vill. Vi har iaf en ny serievåldtäktsman i farten. Och han kommer inte lägga av föränn han är fast. Vilket antagligen inte kommer hända på ett bra tag med tanke på hur lite resurser polisen har. Vi får väl hoppas att han klantar sig helt enkelt.
Citera
2021-11-17, 09:04
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpfimp2
Tantomannen eller årstamannen, kalla honom vad vi ni vill. Vi har iaf en ny serievåldtäktsman i farten. Och han kommer inte lägga av föränn han är fast. Vilket antagligen inte kommer hända på ett bra tag med tanke på hur lite resurser polisen har. Vi får väl hoppas att han klantar sig helt enkelt.

äckliga as som man skulle ställa upp på en rad och ge varsitt nackskott
Citera
2021-11-17, 09:05
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen släpper därför inget signalement.

detta är ett signalement i sig, när det inte finns signalement, så är det per default araber eller annat importerat
Citera
2021-11-17, 09:09
Medlem
trillians avatar
För 2 år sedan arbetade jag natt i Tantolunden.
Polisen patrullerar där enligt schema. Det är bilar där nästan hela tiden men området är enormt så det är inte praktiskt möjligt att polisen skall hålla koll på hela Tanto.

Sedan ca. 5-10 år så har Tanto blivit ett tillhåll för ett 50-tal illegala flyktingar från Afrika. I princip alla i gruppen har stora problem med alkohol och narkotika.

Flera av dessa afrikaner är välkända av personalen i närheten. En och annan legend är till och med känd vid namn av polisen eftersom han så frekvent begår brott.

De hänger vid staketet till minigolfbanan borta vid den stora gräsmattan i självaste Tanto.

Vittnesmål om hur det är där nattetid:
Endast missbrukare, afrikaner och riktigt trasiga ungdomsgäng. Efter midnatt lämnar alla skötsamma personer Tanto. Ibland så är det någon förvirrad stackars ungdom som hittar dit och då åker polisen DIREKT och säger "gå härifrån omedelbart, detta är en mycket osäker plats på natten". Det där har jag sett med egna ögon vid minst 4 tillfällen. Vid ett tillfälle gick en tonårsflicka och pratade i telefon med en kompis när polisen plockade upp henne och körde henne ut ur Tanto.

All in all: det är en väldigt farlig plats som man skall hålla sig ifrån nattetid. Jag skulle själv ALDRIG gå dit efter skymning om det inte vore i jobbet.

Förr i tiden bodde jag i närheten och då brukade jag ta kvällspromenader i området, det har jag slutat med sedan några år tillbaka.
Senast redigerad av trillian 2021-11-17 kl. 09:21.
Citera
2021-11-17, 09:11
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Ja. Måste vara någon hemlös eller nån som gått fel på fyllan, man går bara inte där, då.
Ibland kallas ju även Drakenbergsparken för Tanto. Där kan man gå längs husen, kan vara någon som bor där. Hemskt i vilket fall som helst, hörde helikoptern länge..

Jag hoppas du skämtar? Det är en neger eller afghan, som är ute och ränner i dunkla områden om nätterna för att hitta blonda offer
Citera
2021-11-17, 09:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jävla nötter.
Ja varför har kolonilottsinnehavarna problem med inbrott och personer som uppehåller sig olovandes på deras egendom?
Varför görs det inbrott i kringliggande hus och fordon?
Det är bara en liten mysig park för södermalmsvänstern

Men har man inställningen att inget ont skall behöva hända lilla mig som är en godhetsapostel så ökar risken markant för att något skall ske.

Tar man medvetet risken att gå igenom en park i Sthlm mitt i natten så får man skylla sig själv, det är att spela roulette med ödet.
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-11-17 kl. 09:19.
Citera
2021-11-17, 09:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
På en del låter det som att en nattlig promenad i Tanto är lika med en säker död. Undrar hur många av dessa som någonsin satt sin fot där? Jag har gått där säkert hundra gånger och bara vid något enstaka tillfälle känt att jag skall vika av och söka mig närmare belysning. Tanto är stort och går man nära Zinkens väg eller Ringvägen är det öppet och ljust, längre in såklart lite mer avlägset och "otäckt"...
80 talet ringde och ville ha sin befolkningssammansättning i Stockholm tillbaka.
Redan på 90 talet började personrånen öka, dagens Stockholm är långt ifrån hur det var ens för 15 år sedan.
Citera
2021-11-17, 09:40
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tar man medvetet risken att gå igenom en park i Sthlm mitt i natten så får man skylla sig själv, det är att spela roulette med ödet.

Så är det när man vill spara pengar genom att inte ta en taxi tyvärr. Då kommer skräpet fram.

I en perfekt värld ska en tjej kunna gå vart och när hon vill. Men så är det tyvärr inte. För mycket skräp har tagits emot och det märker vi mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in