2021-11-17, 00:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det finns fortfarande en möjlighet att vitamin D har minskat dödligheten i de nordiska länderna....

Lockdown tvingas man till när sjukvårdens kapacitet inte räcker till så att det skulle ha varit möjligt att inte införa lockdown i länder som UK tror tror jag inte på.

Sverige undvek lockdown pga att viruset inte spreds lika effektivt här av nån anledning. Naturlig distansering o vitamin d är två teorier.

Ja. Ifall viruset, av någon anledning, inte spreds lika effektivt här i Sverige, så har ju vi svenskar inte heller erhållit lika mycket immunitet som hård drabbade länder.

Ifall man skryter med att Sverige har lyckats hålla smittspridningen nere, så kan man inte samtidigt skryta med att Sverige har lyckats bygga upp immunitet genom att hålla samhället öppet.

Sedan kan det ju också vara som du föreslår, skillnader i befolkningarnas intag av vitamin-D.
Citera
2021-11-17, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, faktiskt! En del länder låg nästan 10 gånger högre än vad vi gjorde under 2020. Och i år kommer vi att ligga i normalspannet vad gäller dödligheten Detta kommer, inte att vara fallet för de flesta europeiska länder.

Har vi tur så är pandemin i praktiken nästan över för oss. Jag hävdar att det kan beror på en hyfsad utbredd hybridimmunitet hos befolkningen. Om så är fallet, så kommer det att bara bli lindrigare längre fram. Men, jag kan, förstås ha fel. Under nästa vecka kan antalet smittade, den veckan, ha ökat med 50 procent och antalet döda med 30 procent, så som skett i många länder omkring oss. Men jag håller tummarna för att vi skall få en, relativt, lugn vinter och vår i Sverige!

Jag tror vi har en utbredd immunitet. Ja det kanske beror på Tegnell, men, vi har en jävla massa döda också, det ska man inte förglömma. Det hör ihop liksom. Inte att förglömma. Jag hoppas det bl-
ir lugnt, men tror det inte. Vem sätter ett likhetstecken mellan blir liksom?
Citera
2021-11-17, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej Sverige har inte en jävla massa döda i convid runt 15000 varav ungefär hälften egentligen inte ens har med coronviruset att göra! Så runt 10 döda per dag under två år! Repeterar 10 döda per dag! Trots påståenden att detta coronavirus är extremt dödligt extremt farligt och är mystiskt ja nästan magiskt! Kostnad per död? Kanske runt 100 miljoner. Troligen mer!

Javisst! Och p.ga detta virus pratar man om ”Covidpass”, vilket i praktiken innebär, att för att bli tilldelad det åtråvärda passet, ska du uppfylla kriterier som varken hindrar dig från att bli infekterad eller sprida smitta. Man pratar om att vaccinera våra barn, som knappt ens blir sjuka av viruset, med ett experimentiellt vaccin. Lögnerna har staplats på hög från exempelvis Fauchi under hela pandemin. P.ga detta virus har vi sett den största transfereringen av kapital från pöbeln till eliten i världshistorien. Et.c.....

Men har du sådana funderingar så är du en foliehatt. Allra minst är man ”antivaxxer”, oavsett hur många vaccin man har tagit. Det har liksom inte med saken att göra. ”Antivaxxer” verkar vara den nya gula stjärnan bland lägervakterna.
Citera
2021-11-17, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kolla istället Skånes egna siffror så ser du att antalet inlagda var lika många för en vecka sedan..
Man kan inte dra hur stora växlar som helst av två dagars siffror.

Att det kommer öka är vi väl överens om.
Hur mycket är en annan fråga.
Lika mycket som förra julen? Jag hoppas verkligen inte det..
De inlagda är fortsättningsvis ovaxxade till största del. Förutom en bunt 80+ med kass immunförsvar som tappat skyddet av vaccinet..
Dom erbjuds redan dos 3, så vi får hoppas att dom inte är för kaxiga och tror att dom är Tarzan

Ja, visst är det knepigt att virus och div förkylningar ökar den här tiden på året? Man är även oerhört förvånad att det inte har ökat väldigt mycket mer, när man tar bort samtliga restriktioner, samtidigt som de flesta ”färdigvaccade” har slutat bry sig i samma takt som effekten av vaccinen klingar av. Shut i down!!
Citera
2021-11-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, faktiskt! En del länder låg nästan 10 gånger högre än vad vi gjorde under 2020. Och i år kommer vi att ligga i normalspannet vad gäller dödligheten Detta kommer, inte att vara fallet för de flesta europeiska länder.

Har vi tur så är pandemin i praktiken nästan över för oss. Jag hävdar att det kan beror på en hyfsad utbredd hybridimmunitet hos befolkningen. Om så är fallet, så kommer det att bara bli lindrigare längre fram. Men, jag kan, förstås ha fel. Under nästa vecka kan antalet smittade, den veckan, ha ökat med 50 procent och antalet döda med 30 procent, så som skett i många länder omkring oss. Men jag håller tummarna för att vi skall få en, relativt, lugn vinter och vår i Sverige!

Om du läst artikeln så ser du vilken smörja ekonomerna har slängt ihop. Tanzania är exempelvis knappast ett land som redovisat i närheten alla döda i covid. Som även länkats ovan. Beräkningarna de gör blir helt felaktiga. Sedan finns massor av andra felaktigheter och märkliga antaganden som inte har några vetenskapliga belägg. Och det publiceras i DN.
Citera
2021-11-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror vi har en utbredd immunitet. Ja det kanske beror på Tegnell, men, vi har en jävla massa döda också, det ska man inte förglömma. Det hör ihop liksom. Inte att förglömma. Jag hoppas det bl-
ir lugnt, men tror det inte. Vem sätter ett likhetstecken mellan blir liksom?

Vi har väl ungefär lika många döda som vanligt under en 20-månaderperiod, alltså runt 150 000. Det är en ”jävla massa” men inte pga covid. Exempelvis har 65% eller ca 98000 dött pga livsstilssjukdomar. Det ska inte heller förglömmas att dessa livsstilssjuka även är överrepresenterade bland covid-offren.
Citera
2021-11-17, 08:31
Medlem
Citat:
Kolla istället Skånes egna siffror så ser du att antalet inlagda var lika många för en vecka sedan..
Man kan inte dra hur stora växlar som helst av två dagars siffror.

Att det kommer öka är vi väl överens om.
Hur mycket är en annan fråga.
Lika mycket som förra julen? Jag hoppas verkligen inte det..
De inlagda är fortsättningsvis ovaxxade till största del. Förutom en bunt 80+ med kass immunförsvar som tappat skyddet av vaccinet..
Dom erbjuds redan dos 3, så vi får hoppas att dom inte är för kaxiga och tror att dom är Tarzan

Hälften av de inskrivna på IVA just nu är fullvaccinerade.
Citera
2021-11-17, 08:32
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Hälften av de inskrivna på IVA just nu är fullvaccinerade.

I Skåne?
Och vilken ålder?
Citera
2021-11-17, 08:35
Medlem
Citat:
I Skåne?
Och vilken ålder?

I Sverige, tror du Skåne skiljer sig nämnvärt?

Du får kolla åldern själv.
Citera
2021-11-17, 08:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Vi har väl ungefär lika många döda som vanligt under en 20-månaderperiod, alltså runt 150 000. Det är en ”jävla massa” men inte pga covid. Exempelvis har 65% eller ca 98000 dött pga livsstilssjukdomar. Det ska inte heller förglömmas att dessa livsstilssjuka även är överrepresenterade bland covid-offren.

De blir ju inte mindre döda för det, jag tycker inte man ska förringa problemet. Jag antar att du tror de dog av en fis på tvären då. Vår strategi var usel helt enkelt, coronakommissionen tycker också det.
Citera
2021-11-17, 08:38
Medlem
Gibraltar är i stort sett 100% vaccinerade, ökande fall just nu. Intressant

Intressant dokument gällande Pfizer. Reviderade siffror gör att FLER dog i vaccingruppen jämfört med placebo.

Söker "all cause mortality" på Twitter.
https://www.fda.gov/media/151733/download
Citera
2021-11-17, 08:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344

Detta räknande med antalet smittade som ju i vissa fall rör sig om ett fåtal, ska det fortsätta i oändlighet månne? Det var ju ingen som räknade antalet smittade i säsongsinfluensan för tre år sedan trots att det räknades till 3000 döda den säsongen i det viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in