2021-11-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vi ovaccinerade är väl mer orädda än vad vaccinerade är.
De vaccinerade är fortfarande livrädda.
Träffade en fullvaccinerad igår som t.o.m är rädd för " normalt " förkylda människor, som om förkylningar inte existerar mer.

Det var udda. Trodde det var vi vaccinerade som släppt hela Covid.
Citera
2021-11-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Precis. Samtidigt som ni sprider smittan för fullt asymtomatiska. Ni testar er inte längre för symtom. En tickande bomb.
Citera
2021-11-16, 21:57
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vaccinpasset kommer nog att sjösättas i Sverige 2022. Blir intressant att se hur det rent praktiskt kommer att fungera.
Frågan är om det kommer motstånd..
Det är en stor del av den yngre befolkningen som inte tagit mRNA.

Jag tänker på Tegnell, på politikerna, journalisterna, narrativet som förs.

Nya vaccin tar flera år utveckla. Dessa mRNA-vaccin är fortfarande i försöksstadier jämfört med hur vaccin tidigare testats.
Det finns flera frågetecken kring s k pass? Vaccinerade kan vara symtomfria o sprida smitta vs icke vaccinerad kan få symtom o stannar då hemma. Vem ska då ha pass? Att vaccinera barn men även fullvuxna har risker. Myocardit, hjärtmuskelinflammation hos vacc barn har påvisats. Barn klarar smittan till nästan 100%.
Vaccin ges generellt till de mest utsatta men vad händer om hela befolkningar vaccineras? Virus tar sig vanligtvis igenom en befolkning (de flesta är starka nog klara sig) sedan mattas allt av. Alltså ovaccinerade massan fyller en funktion. Nu ska alla ta mRNA-injektioner. 1, 2 , 3, 4..? Följder, ADE bl a? Abonnemang på sprutor var 5e månad? Boosters på boosters?

Sedan när ska staten eller en överstatlig myndighet gå över både demokratiskt fattade lagar o c h hoppa över den tisdsaspekt på flera år som nu fattas för riktigt grundlig forskningsgenomgång av mRNA? Forskningsfusk (Pfeizer) har också påvisats. Rena politiska diktaturfasoner sker nu i västländer. Varför? Det här är ju mer politik än medicin, facit av forskning med tillräcklig tidsaspekt. Och media, de stora mediahusen ..hur allsidigt rapporterar dessa? Ta CNN som ex; -Sponsored by Pf****!

Det finns alltid befogad kritik mot ex Tegnell FHM, politiker, myndigheter. Det kan dock ha varit bra Sverige inte stängde likt de gjort i Australien, som liknat diktaturåtgärder. En förmodad bra aspekt inte stänga ner men å andra sidan en kass äldrevård i Sverige.
Tegnell gör bra ibland och dåligt ibland. Han drev f ö tidigare på massvaccination som resulterade i mass-narkolepsifall bland barn. Hundratals.

OM Sveriges myndigheter nu ska börja dela upp oss i 2 lag där en grupp hårddiskrimimeras tycker jag det är helt galen väg gå. Men.. det kan föra nåt gott med sig.

Kanske är detta med s k hälsopass det som blir kulmen på myndighets-, politikerväldet (demokraturen) här?
Alltså att grunderna för att stänga ute miljoner från samhället ger motstånd o blottlägger en massa andra saker som misskötts av utopiska oresonabla politiker. Några axplock: diskriminerande s k hälsopass, våldsutvecklingen, bidragsimporten, skoldroppet, bostadsbristen.. you name it.

Kunde vi inte bli världsbäst på bra åtgärder,
istället för att följa politiska fruktlösa rena vansinnigheter.
Citera
2021-11-16, 22:13
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Körkortsexemplet är ganska bra. Det är ett frivilligt val att supa sig full och köra runt i bil, men det är straffbart eftersom det finns andra man kan råka köra över. Däremot är det inte brottsligt att supa sig full hemma, om man inte sticker ner sin granne m.m. i fyllan, och det är också ett frivilligt val. Därför borde antivaccares frihet begränsas, på samma sätt som fylleristers frihet är lite begränsad.

Men även om fyllot inte får köra bil, så får en alkoholpåverkad röra sig omkring normalt i samhället utan bil.

Att ta en människas grundläggande frihet att röra sig i samhället är en big jäkla difference från att en alkoholpåverkad inte får köra bil under några timmar. Nackhåren borde resa sig på alla om någon sådan lag kommer som förslag.

What goes around, comes around.
Citera
2021-11-16, 22:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Tror du att man kan ha event i Sverige och idka sharialagar?
Kan man kanske hänvisa till amerikanska abortlagar hos barnmorskan?

Kom in i matchen.

Nej, man kan inte ha hittepå lagar när det passar.
Handlar inte om lagar så du har fel. Arrangören bestämmer själv vem man kommer släppa in och har man inte vaccinpass denna gång så kommer man inte in.
Citera
2021-11-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Foliehattarna hade rätt men ändå så är de ute och cyklar enligt dig. Låter rimligt 👍 Poängen är att idioter som dig på förhand inte har en aning om vad som försiggår bakom kulisserna. Foliehattarna har sedan länge listat ut detta och ser liksom helheten, vilket inte du klarar av. Så vem är korkad undrar jag?

Nu pratar jag "FB-foliehattar" överlag, inte psykosfolket som pratar om Flat Earth.

... Ber om ursäkt att jag kallade dig idiot, du behöver rimligtvis inte vara det öht. Naiv, är ett bättre passande ord.
Det ligger väl i sakens natur att foliehattar gödslar nätet med den ena knasiga idén efter den andra, ibland blandar de in en smula förnuft och ibland träffar de rätt av ren tur likt en blind höna som ibland hittar ett korn. Jag skulle nog därför säga att man är ute och cyklar oavsett om man haft rätt eller ej. Vaccinpassen var ju inte heller någon konspirationsteori som sagt utan något som fördes fram tidigt av mer seriösa bedömare.
Citera
2021-11-16, 23:02
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nej tyvär. Mött massor av vaccinerade som är exakt lika rädda som innan vaccineringen.
Rädda för vanlig förkylning t.o.m " hjäälp du kan ha covid"
Nu är de rädd för friska ovaccinerade människor också.
Citera
2021-11-16, 23:05
Bannlyst
En sak har jag observerat som flyger över huvudet på dom allra flesta.

Vaccinpass eller ej, kriminella skiter fullständigt i lagen. Så låt säga att vaccinpasset införs. Fattar ni hur många som kommer börja missbruka det införandet
Citera
2021-11-16, 23:06
Bannlyst
Citat:

Du gick och tog en spruta för något med 99,8% chans att överleva.

Du är en pussy.
Citera
2021-11-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.
Varken jag mina 3 syskon, mor eller far har vaccinerat oss. Vi kommer inte göra det heller. Dra åt helvete
Citera
2021-11-16, 23:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Vi får se hur det blir med det, vi kommer i alla fall vara många som protesterar med de medel som krävs. Alla borde protestera, även vaccinerade, ty inskränkningar av denna grad har vi inte sett röken av sedan andra världskriget.

Dessutom, vem vet vad vaccinpassen utvecklas till. Vad säger att det stannar vid att du ska vara vaccinerad? Kanske utvecklas det steg för steg till ett ”medborgarpass” som visar hur pass bra du är för samhället. Jag blir genuint rädd av hur snabbt dessa inskränkningar normaliseras, ska jag vara ärligt tror jag det lättmanipulerade folket inte hade brytt sig ens om det infördes ett ”medborgarpass”, likt i Kina...

Väl talat. Här är en till. Bokstavligen över min döda kropp mot min vilja.
Citera
2021-11-16, 23:16
Medlem
Citat:
Körkortsexemplet är ganska bra. Det är ett frivilligt val att supa sig full och köra runt i bil, men det är straffbart eftersom det finns andra man kan råka köra över. Däremot är det inte brottsligt att supa sig full hemma, om man inte sticker ner sin granne m.m. i fyllan, och det är också ett frivilligt val. Därför borde antivaccares frihet begränsas, på samma sätt som fylleristers frihet är lite begränsad.

Ja men vi kan lika gärna bestämma att endast vaccinerade ska få sina rättigheter begränsade. Vaccinerade ska inte tillåtas ”körkort”. Det är ju frivilligt att vaccinera sig eller hur?

Lika fånigt exempel.

Bemöt sakliga argument istället. Se t.ex. listan som jag bidrog med i denna tråd tidigare. Gå in på varje listad punkt och låt mig veta om du har synpunker eller motargument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in