2021-11-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
I brottstråden är det OfT som in i helvete och bör raderas samt rendera i varning, men i humordelen så finns det ju inte mycket att göra. Att det är osmakligt och fullständigt idiotiskt är en helt annan sak. Även ifall man ogillar trådar/inlägg så har dessa trots allt ett existensberättigande i form av yttrandefriheten.

Man har all rätt att tycka att användare är rena idioter som hävdar och skriver vissa saker. Det gäller som med mycket annat att helt zona bort sånt som man ogillar, det finns inget alternativ om man ska värvna om yttrandefriheten.

Vad menar du med "värna om yttrandefriheten"? Är ju en grundlag. Går inte att värna mer än så. Tror du på riktigt att du och alla "skämtare" värnar om grundlagen genom att värna grovt osmakliga rasistiska skämt, eller vad menar du?
Vad är det för hemskt som kommer hända om folk inte fritt får hetsa mot folkgrupp, vilket är precis vad som sker i den tråden? Att grundlagen plötsligt kommer upplösas i tomma intet? Berätta!

Och vadå "finns inte mycket att göra". Jag får säga vad jag vill om samma humortråd enligt samma yttrandefrihet. Jag skulle säga att snacket om OT i tråden - dvs om man kritiserar tråden - snarare är en inskränkning i min yttrandefrihet. Om folk i tråden tar sig rätt att skriva vad fan som helst om två barn som utsatts för ett fruktansvärt brott, då har jag lika mycket rätt att uttrycka min avsky mot den sortens beteende.

Eller tycker du att yttrandefriheten bara är till för sjuka rassar?
Senast redigerad av newbiecracker 2021-11-16 kl. 19:51.
Citera
2021-11-16, 19:50
Medlem
neuron-drones avatar
I verkligheten skämtar man bara grymt med folk som är med på det.

För att översätta det till forumliv så funkar det så här, eftersom det inte finns en mottagare till skämtet ligger det på läsaren att avgöra vad man läser eller inte. Alla trådar är inte för alla människor.
Citera
2021-11-16, 19:50
Medlem
Enda felet är ju att det skrevs i den tråden. Att sedan starta en egen tråd för att skriva hur osmakligt det är känns bara patetiskt. Själv hanterar jag tragiska händelser med humor och skämtar om sådana saker. Det behövs för att man inte ska gå ner sig helt själv.

TS: Är du en sådan där idiot som gnäller på ståuppkomiker när de drar skämt som inte passar alla? Ingen tvingar dig att skratta din idiot. En av mina favoriter är Anthony Jeselnik, som får utstå hot och annat tack vare sådana människor som du själv är. Låt folk skämta och bearbeta saker som de vill. Anmäl skämtet för att det är i fel tråd, resten kan du hålla käften om.
Citera
2021-11-16, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Man använder den vårdslöst så att det finns opinion att begränsa den.
Du menar totalitarism? Man kan inte använda en frihet vårdslöst. Frihet är inte villkorad. Ifall friheten är villkorad så är det inte frihet, då är det en belöning för gott uppförande.

Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Kränkt? Det där är bara barnslig ego-monster-retorik. Prova den på din mamma istället.
Det är uppenbart att du är kränkt. Du är en totalitär mupp som blir ledsen i ögat att folk säger saker som du inte håller med om.
Citera
2021-11-16, 19:53
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det här är helt ärligt det vidrigaste jag någonsin sett på flashback, och jag har sett mycket.

Nej det har du inte din nybög. Gå till reddit istället för Flashback om du inte pallar trycket. Jävla fjolla.
Citera
2021-11-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Enda felet är ju att det skrevs i den tråden. Att sedan starta en egen tråd för att skriva hur osmakligt det är känns bara patetiskt. Själv hanterar jag tragiska händelser med humor och skämtar om sådana saker. Det behövs för att man inte ska gå ner sig helt själv.

TS: Är du en sådan där idiot som gnäller på ståuppkomiker när de drar skämt som inte passar alla? Ingen tvingar dig att skratta din idiot. En av mina favoriter är Anthony Jeselnik, som får utstå hot och annat tack vare sådana människor som du själv är. Låt folk skämta och bearbeta saker som de vill. Anmäl skämtet för att det är i fel tråd, resten kan du hålla käften om.

Precis. "Yttrandefrihet" gäller bara för rassar. Eller hur? Andra ska bara hålla käften.
Citera
2021-11-16, 19:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Vad menar du med "värna om yttrandefriheten"? Är ju en grundlag. Går inte att värna mer än så. Tror du på riktigt att du och alla "skämtare" värnar om grundlagen genom att värna grovt osmakliga rasistiska skämt, eller vad menar du?
Vad är det för hemskt som kommer hända om folk inte fritt får hetsa mot folkgrupp, vilket är precis vad som sker i den tråden? Att grundlagen plötsligt kommer upplösas i tomma intet? Berätta!

Och vadå "finns inte mycket att göra". Jag får säga vad jag vill om samma humortråd enligt samma yttrandefrihet. Jag skulle säga att snacket om OT i tråden - dvs om man kritiserar tråden - snarare är en inskränkning i min yttrandefrihet. Om folk i tråden tar sig rätt att skriva vad fan som helst om två barn som utsatts för ett fruktansvärt brott, då har jag lika mycket rätt att uttrycka min avsky mot den sortens beteende.

Eller tycker du att yttrandefriheten bara är till för sjuka rassar?

På vilket sätt har du inte möjlighet att uttrycka din avsky över skämten? Frågan är uppriktig och handlar om att om det inte går att göra det på ett adekvat sätt idag bör Flashback se över frågan. För man bör ha den rätten
Citera
2021-11-16, 19:55
Medlem
Det här är vad som är patetiskt:
att en riktigt gedigen hets mot folkgrupp-tråd tillåts i "yttrandefrihetens" namn.
Invändningar raderas pga "OT". DET är en inskränkning i yttrandefriheten: att bara en sida får komma till tals.
Citera
2021-11-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
På vilket sätt har du inte möjlighet att uttrycka din avsky över skämten? Frågan är uppriktig och handlar om att om det inte går att göra det på ett adekvat sätt idag bör Flashback se över frågan. För man bör ha den rätten

kolla tråden
Citera
2021-11-16, 20:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
kolla tråden

Menar du denna?

(FB) Skämt om Negerbarnen i Hässelby som fick flyga balkong.

Problemet är alltså då att man enligt din uppfattning borde få kritisera skämten i tråden ur bland annat moralsynpunkt?
Citera
2021-11-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Menar du denna?

(FB) Skämt om Negerbarnen i Hässelby som fick flyga balkong.

Problemet är alltså då att man enligt din uppfattning borde få kritisera skämten i tråden ur bland annat moralsynpunkt?

självklart. maxat låg yttrandefrihetströskel i den tråden
Citera
2021-11-16, 20:05
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Kan hålla med om att det är osmakligt, men yttrandefriheten är viktigare än både dina och mina personliga åsikter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in