2021-11-16, 14:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Lägger ut frågan igen och ser om ngn nappar...

Hur länge har Emil varit alkoholist?
Varför fick han inte ha sina barn?

Har ju förstått hur han var då de var nyfödda, hur han var på BB då han själv tycker det var så kul att berätta..., Men...tja, jahapp...

Lite kul också hur han träffa första exet om man nu tänker på just alkohol och det är ju förbjudet i denna tråd att diskutera honom av ngn anledning och jag blir mer o mer misstänksam till varför? Vet ju hur Lydia och han kämpade. Och hur han sen träffa nästa, wooow 🤐

Finns ju sååå mkt info i mobilerna, ja det gör ju det och på andra ställen.

Är synd att man vill såra varann så mkt i Bålsta. Hämndlystna. Man sätter på ngn för att såra ngn annan osv... Usch ja, så mycket det finns.

Kanske kommer det även fram om man vill hur mkt Lydia gjorde för honom även om det tragiskt nog slutade i katastrof. Förbannade alkohol som dödar.

Och på tal om otrohet, herrejävlar säger jag bara 😱 fyyyy!
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-16 kl. 14:34.
2021-11-16, 14:30
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag har absolut haft flashback efter en blöt fest men jag skulle garanterat komma ihåg om jag hade skjutit nån!
Hur vet du det?
2021-11-16, 14:33
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Hur vet du det?

Ja, hur kan vemdalen veta det?
2021-11-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Har ju förstått hur han var då de var nyfödda, hur han var på BB då han själv tycker det var så kul att berätta..., Men...tja, jahapp...

Lite kul också hur han träffa första exet om man nu tänker på just alkohol och det är ju förbjudet i denna tråd att diskutera honom av ngn anledning och jag blir mer o mer misstänksam till varför? Vet ju hur Lydia och han kämpade. Och hur han sen träffa nästa, wooow 🤐

Är synd att man vill såra varann så mkt i Bålsta. Hämndlystna. Man sätter på ngn för att såra ngn annan osv... Usch ja, så mycket det finns.

Kanske kommer det även fram om man vill hur mkt Lydia gjorde för honom även om det tragiskt nog slutade i katastrof. Förbannade alkohol som dödar.

Är det kryddorna eller rommen som får dig att vara så osammanhängande? Du anklagar andra för lögner och förtal men gör precis likadant?
2021-11-16, 14:41
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Är det kryddorna eller rommen som får dig att vara så osammanhängande? Du anklagar andra för lögner och förtal men gör precis likadant?

Det är båda 😂

Ok, vad är lögn? Seså, ut med språket 🤓 Jag kan avslöja massor, men försöker tygla mig. Usch så svårt i denna tråd som är så besudlad med lögner och förtal.
2021-11-16, 14:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det ser ut som en mycket bra beskrivning av vad som verkar försigå i Bålsta!

Det kanske var mer än tidsfråga och vem som skulle skjuta vem, egentligen.

OffT: Nu ska jag klä mig i gåsfjädrar, ta fram paraply och sköld.
2021-11-16, 14:50
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det ser ut som en mycket bra beskrivning av vad som verkar försigå i Bålsta!

Det kanske var mer än tidsfråga och vem som skulle skjuta vem, egentligen.

OffT: Nu ska jag klä mig i gåsfjädrar, ta fram paraply och sköld.

Ja, så var det nog. Tyvärr.

Ja, glöm ej klä dig rätt nu kära du 👸
2021-11-16, 15:44
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ingen har sagt att hon är en duvunge. Ingen har sagt att hon inte ska ta sitt straff. Kan vi åtminstone komma så långt???? Va???

Lydia minns inte. Är det konstigt? Ljuger hon när hon inget minns? Eller endast får flashback?

Hur mkt minns ni om ni har tja, runt en 2,75 promille? Är psykiskt utmattad av noll sömn och lever i en fylla med annan fyllemänniska?

Hon pressas med frågor vilket är ett sätt man jobbar på, helt naturligt. Även naturligt att man till slut blir irriterad. Om man inte är en psykopat vill säga, då kan man klara av det längre.

Eller tycker du inte hon ska svara på vad som hände? Om han vred om hennes hand, ska hon då ljuga?

Du känner ju inte Lydia, men vet att hon ingen ånger visar. Jag hör ångern!!!

Du kan verkligen inte jämföra promillehalten hos en alkoholist som dricker varje dag med en som dricker t.ex 4 ggr i månaden.
Jag har varit med om en person som hade 3,6 i promille, han gick rakt och pratade normalt.
Hade det varit låt säga en som drack 4 ggr i månaden så hade den personen förmodligen varit medvetslös eller tillomed döende.
2021-11-16, 16:33
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du kan verkligen inte jämföra promillehalten hos en alkoholist som dricker varje dag med en som dricker t.ex 4 ggr i månaden.
Jag har varit med om en person som hade 3,6 i promille, han gick rakt och pratade normalt.
Hade det varit låt säga en som drack 4 ggr i månaden så hade den personen förmodligen varit medvetslös eller tillomed döende.

Vad vill du ha sagt? Jag jämför inte ngn. Lydia och Emil drack ofta och där fanns beroende. Därför högre tolerans.

Men, om du dricker så mkt. Ej sover, lider av psykisk ohälsa med blackouts m.m och ovanpå det händer ngt fruktansvärt traumatiskt. Så kanske din hjärna säger -stopp!
2021-11-16, 16:39
Medlem
Citat:
Nej du vet ingenting EmmeLee. Du tror att du vet. Du trodde du hade koll. Men tyvärr du vet inget. Du lyssnar pp hörsägen och rykten.

Dessutom är det du själv som skrivit att du ej känner Emil. Du kände en grannes dotter sa du. Sen blev du plötsligt hans elev och nu har det alltså avancerat ytterligare eller? Bästis kanske?😊

Jaja, en elev förstår jag då han ju även blev ihop med en elev till slut. Ja, självklart när han ej var lärare längre. Visst var det så? Visst blev dom ett par först efteråt? EmmeLee, du som säger dig veta 🤔

Dem blev ihop samma dag hon tog studenten.

Och du känner ju ingen av dem, så vart ploppade du upp?

Lydia medger i förhör att dem gjort slut men sen fortsatt träffas. Vilket stämmer .
För E tyckte synd om henne som legat på psyk, inte fick ha några barn och var hemlös. Så han lät henne bo där tills hon löst det m boende.
Men hon kaosade ju så - så han orkade inte med hennes bråk konstant. Vet du hur en människa med borderline och dom inte mår bra - beter sig i nära relationer? Dem är inte roliga.

Emil hade sagt för 2 v sen att hon ska flytta vilken dag som helst, för han orkar inte med hennes urspårade sätt längre.
Han ber henne lämna
Flera ggr.
Men nä- hon skjuter honom som straff för det.

Svart på vitt.
Filmerna är ju inte ett ihop klipp som E redigerat ihop . Han dog ju serru
2021-11-16, 16:42
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt? Jag jämför inte ngn. Lydia och Emil drack ofta och där fanns beroende. Därför högre tolerans.

Men, om du dricker så mkt. Ej sover, lider av psykisk ohälsa med blackouts m.m och ovanpå det händer ngt fruktansvärt traumatiskt. Så kanske din hjärna säger -stopp!

Fast det som talar emot det är att innan Lydia konfronteras med filmen så har hon väldigt klara minnesbilder , en som upplever det du beskriver borde hon väl redan från början sagt att det inte finns nån minnesbild av händelsen, det finns ett antal exempel där mördaren har fått en blackout och inte minns, men då har dom i regel hävdat det genom ALLA förhör
Senast redigerad av BMC64 2021-11-16 kl. 17:08.
2021-11-16, 16:51
Medlem
Citat:

Vad menar du? Det låter som du pratar om en tickande bomb?
Vilket visade sig vara sant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in