2021-11-16, 12:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Det är ju där du har fel. Jag kände Emil och vi visste att det var slut

Nej du vet ingenting EmmeLee. Du tror att du vet. Du trodde du hade koll. Men tyvärr du vet inget. Du lyssnar pp hörsägen och rykten.

Dessutom är det du själv som skrivit att du ej känner Emil. Du kände en grannes dotter sa du. Sen blev du plötsligt hans elev och nu har det alltså avancerat ytterligare eller? Bästis kanske?😊

Jaja, en elev förstår jag då han ju även blev ihop med en elev till slut. Ja, självklart när han ej var lärare längre. Visst var det så? Visst blev dom ett par först efteråt? EmmeLee, du som säger dig veta 🤔
2021-11-16, 12:26
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Om jag inte minns helt fel så säger samtalsloggen plus att FH säger att hon ringde 112 först. Men hon var osäker på vad hon gjorde.
Ok, det har jag missat isåfall.
Jag hade för mig att L och K pratade ganska många minuter innan han sa åt L att lägga på luren och ringa polisen, då har jag uppfattat fel, sorry..
2021-11-16, 12:27
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Och det här vet du för att du har pratat med henne? Känner du henne? Ja, hon hjälpte verkligen E att komma till de sälla jaktmarkerna…

Jag vet såååå mkt, så kan vi väl säga.

Och det är fruktansvärt det som hänt. Stackars Emils mamma. Och resten av hans familj.

Och Lydias barn o familj, så fruktansvärt för dom. Att få läsa alla lögner om sin mamma. Att få läsa att en kvinna ej duger en utan kallas heffaklumpar, så vidrig läsning hör. Men enligt er så är den ok. För hon döda Emil och då får man skriva vad man vill. Trodde ni!

Men att tro att lögner, förtal m.m ska hjälpa så tror du fel.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-16 kl. 12:31.
2021-11-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ok, det har jag missat isåfall.
Jag hade för mig att L och K pratade ganska många minuter innan han sa åt L att lägga på luren och ringa polisen, då har jag uppfattat fel, sorry..

Ingen fara. Det är väldigt rörigt. Och FH ledaren gör rätt i att inte hjälpa henne i början av förhören. Det är nog en naturlig del i förhörsteknik. Det är mycket sådant som brukar ordnas upp i slutet av en utredning. Men efter nästan 1 1/2 månad utan förhör så kommer de med filmen. Sen är det bara det förhöret och ett till innan rättegången. Och jag tror att det kunde utredas mer för att få mer klarhet i strafflängden hon ska ha. Oavsett om det visar sig vara försvårande eller förmildrande omständigheter. Tycker nästan att tingsrättsdomen ger åklagaren en smäll på fingrarna med en extremt övertydlig dom. Om varför de inte satte livstid utan 18år.

Ska bli intressant att se om det görs någon större djupdykning i hovrätten. Om det stämmer det L har nämnt om relationen med E. Och om det tars in mer vittnen. Att hon döms för mord är inget att snacka om men längden på straffet verkar det inte som är tillräckligt utrett. Sen får man se vad HR ser på det.

Har det gjorts en full rättspsykiatrisk utredning på L?
2021-11-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Och det är fruktansvärt det som hänt. Stackars Emils mamma. Och resten av hans familj.

Och Lydias barn o familj, så fruktansvärt för dom. Att få läsa alla lögner om sin mamma. Att få läsa att en kvinna ej duger en utan kallas heffaklumpar, så vidrig läsning hör. Men enligt er så är den ok. För hon döda Emil och då får man skriva vad man vill. Trodde ni!

Jag anser
I hennes fallfinns inga förmildrande omständigheter till nånting!
Hon har gjort det värsta av det värsta!!
Vilken normal människa går och hämtar ett vapen och skjuter ihjäl sin partner och inte ens visar ånger efteråt, vad som än har hänt innan! Och hur illa hon nu har haft det...
Då är man inte normal nånstans och behöver bara låsas in!!
Det går säkert och finna goda sidor hos Johanna Möller också om man vill det!
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-16 kl. 13:00.
2021-11-16, 12:51
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Fint att du hör ångern, men vad är det för ånger? Hon verkar mest ångerfull för att hon har försatt sig i den här situationen.
Hennes beskrivning av relationen med E är ganska empatilös, även när hon säger att hon älskar honom och att hon aldrig skulle göra honom illa.
Och är det inte lite väl märkligt att hon minns ganska mycket ända fram till filmen men sen minns hon ingenting fram tills hon hoppar i polisbilen.
Hon minns att hon hämtar bössan ur skåpet, hon minns att det är patroner på kolven, hon minns att hon laddar den men sen är det blankt. Eller det var det inte, hon hade en annan förklaring ända tills de visade henne filmen.
Och allt är E:s fel, han har ju filmat och manipulerat filmerna så att det ska passa hans agenda. Han ville ju egentligen inte att hon skulle flytta därifrån, han försöker bara få det att se ut som så i inspelningen!
I ena stunden säger hon att hon kunde åkt därifrån till barnens pappa eller nån kompis och i andra så är E så jävla jobbig och pushar henne. Men det märks inte i inspelningarna, för de har han ju manipulerat!
Och en person som klarar av att göra allt det hon gör med 2,75 promille i blodet är inget annat än en alkoholist.
Och hur kommer det sig att hon är psykiskt utmattad av noll sömn när hon aldrig observeras ha sömnsvårigheter när hon är inlagd?
Hon säger ingenstans att det är Emils fel att hon skjuter!
Och hur menar du att hon låter empatilös i fråga om Emil?
2021-11-16, 13:03
Medlem
Citat:
Det är naturligt att bli irriterad. Det tillhör vårt känsloregister förstår du. Sen finns de olika anledningar till varför man blir irriterad. T.ex under psykisk press.

Men då lägger jag till det också. Ni har aldrig varit irriterad, aldrig haft flashback m.m.m.m.m

Ja, det är naturligt att känna ånger vilket hon gör. Du som inte känner henne kan tyvärr ej avgöra det genom de lilla du råkar få höra.

Tro mig, hon är djupt olycklig över det som hänt.
Lydia är dock inte som den mystiska människan som smyger runt Emils hus och gråter. Lydia gråter ensam, oftast. Du har noll susning när hon gråter.

Hon försökte hjälpa Emil vad du än tror. Hon fanns vid hans sida när han hade det tufft. Hon försökte hjälpa trots hon mådde skit själv.

Men två människor som lider av psykiskt ohälsa och som har beroendeproblem m.m slutar oftast inte bra.
Jag har absolut haft flashback efter en blöt fest men jag skulle garanterat komma ihåg om jag hade skjutit nån!
2021-11-16, 13:27
Medlem
Citat:

Vilka är vi? Nämn något jag skrivit om hennes utseende, eller något som skulle vara en lögn? Jag bryr mig inte om utseende.

Förresten, Flashback är detta forum eller en plötslig återblick. Du kanske menar blackout?
2021-11-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Hon säger ingenstans att det är Emils fel att hon skjuter!
Och hur menar du att hon låter empatilös i fråga om Emil?
Nej, för det är ju inte hon som skjuter. Hon ser ju det rent intellektuellt på filmen, som hon säger, men kan ändå inte förstå att det är hon. Hon älskar ju honom, alltså kan hon inte ha skjutit honom.
Kanske är det bara jag som tolkar, men det låter nästan som att hon försöker övertala sig själv om att det är så. Att hon faktiskt älskar honom, men hon låter inte övertygad.
2021-11-16, 13:46
Medlem
Citat:
Fint att du hör ångern, men vad är det för ånger? Hon verkar mest ångerfull för att hon har försatt sig i den här situationen.
Hennes beskrivning av relationen med E är ganska empatilös, även när hon säger att hon älskar honom och att hon aldrig skulle göra honom illa.
Och är det inte lite väl märkligt att hon minns ganska mycket ända fram till filmen men sen minns hon ingenting fram tills hon hoppar i polisbilen.
Hon minns att hon hämtar bössan ur skåpet, hon minns att det är patroner på kolven, hon minns att hon laddar den men sen är det blankt. Eller det var det inte, hon hade en annan förklaring ända tills de visade henne filmen.
Och allt är E:s fel, han har ju filmat och manipulerat filmerna så att det ska passa hans agenda. Han ville ju egentligen inte att hon skulle flytta därifrån, han försöker bara få det att se ut som så i inspelningen!
I ena stunden säger hon att hon kunde åkt därifrån till barnens pappa eller nån kompis och i andra så är E så jävla jobbig och pushar henne. Men det märks inte i inspelningarna, för de har han ju manipulerat!
Och en person som klarar av att göra allt det hon gör med 2,75 promille i blodet är inget annat än en alkoholist.
Och hur kommer det sig att hon är psykiskt utmattad av noll sömn när hon aldrig observeras ha sömnsvårigheter när hon är inlagd?

Du tror inte hon medicineras på sjukhuset?
2021-11-16, 14:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag anser
I hennes fallfinns inga förmildrande omständigheter till nånting!
Hon har gjort det värsta av det värsta!!
Vilken normal människa går och hämtar ett vapen och skjuter ihjäl sin partner och inte ens visar ånger efteråt, vad som än har hänt innan! Och hur illa hon nu har haft det...
Då är man inte normal nånstans och behöver bara låsas in!!
Det går säkert och finna goda sidor hos Johanna Möller också om man vill det!

Jag vet inte om det finns förmildrande omständigheter ang Johanna Möller.

Nej, det är inte särskilt normalt att man sitter och viftar med vapen eller ber ngn att skjuta en m.m och nu var det ju inte normalt alls heller.
2021-11-16, 14:28
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Nej, för det är ju inte hon som skjuter. Hon ser ju det rent intellektuellt på filmen, som hon säger, men kan ändå inte förstå att det är hon. Hon älskar ju honom, alltså kan hon inte ha skjutit honom.
Kanske är det bara jag som tolkar, men det låter nästan som att hon försöker övertala sig själv om att det är så. Att hon faktiskt älskar honom, men hon låter inte övertygad.
Där håller jag inte med, om du hör längre fram i förhöret säger hon ju just det, att hon ser att hon skjuter men kan inte fatta att hon gjort det, låter väldigt dämpad och ledsen. Om hon inte minns vad mer kan hon säga, det är ju inte så att hon nekar. Men det är nog för att vi har litet olika ståndpunkt i detta faller, och nej, jag är ingen sk Lydiariddare, föredrar dessutom mitt motsatta kön 😄 men jag kan däremot sätta mig in i en annan persons mående/handlande utan att för den sakens skull tycka annat än att hon givetvis är skyldig. Men jag vill inte bli som i dom länder dom stenar kvinnor till döds ( och enligt vissa inskränkta i denna tråden även deras familjer, barn osv).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in