2021-11-16, 14:31
Medlem
maxatdunders avatar
"Khat can cause many side effects including mood changes, increased alertness, excessive talkativeness, hyperactivity, excitement, aggressiveness, anxiety, elevated blood pressure, manic behavior, paranoia, and psychoses."

Ingen som funderat på detta?
Citera
2021-11-16, 14:32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Kan du bevisa motsatsen?
Frun fick inte gå ut eller träffa någon.
Familjen åker ut genom fönstret.

Brukar Bengt åke skicka ut sin familj genom fönstret?

Jag tror att det är mer troligt att hans fru har varit otrogen och han misstänkte att barnen inte var hans. Kanske han t.o.m. DNA-testade barnen och fick reda på att han inte var pappan. Verkar vara vanligt med cuckolding i Afrika. Kvinnorna i Nigeria ska t.ex. tydligen vara värst i världen. Ganska förståeligt att han agerade som han gjorde i så fall. Dock sjukt tragiskt om han mördade sina egna barn.

Rent anekdotisk kan jag för övrigt påpeka att jag har en kollega från Senegal och en av hans tidigare fruar var otrogen mot honom och födde en annan mans barn. Han fick reda på det p.g.a. tajmingen (han bodde i Sverige och hon i Senegal, och hon födde 12-13 månader efter den senaste gången de hade knullat).

Redigering: Det är vanligt att afrikanska män i Sverige gifter sig med kvinnor i hemländerna. Det är en stor riskfaktor som kan leda till otrohet.
Senast redigerad av Roidbert 2021-11-16 kl. 14:38.
Citera
2021-11-16, 14:33
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror att det är mer troligt att hans fru har varit otrogen och han misstänkte att barnen inte var hans. Kanske han t.o.m. DNA-testade barnen och fick reda på att han inte var pappan. Verkar vara vanligt med cuckolding i Afrika. Kvinnorna i Nigeria ska t.ex. tydligen vara värst i världen. Ganska förståeligt att han agerade som han gjorde i så fall. Dock sjukt tragiskt om han mördade sina egna barn.

Rent anekdotisk kan jag för övrigt påpeka att jag har en kollega från Senegal och en av hans tidigare fruar var otrogen mot honom och födde en annan mans barn. Han fick reda på det p.g.a. tajmingen (han bodde i Sverige och hon i Senegal, och hon födde 12-13 månader efter den senaste gången de hade knullat).

Eller så var han on drugs så att säga
Citera
2021-11-16, 14:34
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Det är såklart ett grovt svek, men rättfärdigar inte att döda någon. Dock kanske man beter sig så i Afrika, de är inte direkt välkända för att vara civiliserade så att säga.
Citera
2021-11-16, 14:40
Medlem
Citat:

Men hahaha. Var fick du cuckold-statistiken från?
Citera
2021-11-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
960 vänner på FB. Inga svenska namn så långt ögat kan nå trots att han bott här i flera år. Kan vara ett tecken på den isolering som nämts i media och en misslyckad integrationspolitik. Undrar hur många av de tusen afrikanska vännerna som vet vad han gjort med sina barn...

Han har nog känt sig lite utstött stackarn. Han har kommit hit till Sverige men han kan inte språket och kanske inte har fått något jobb. Han har haft svårt att få svenska vänner och har tröttnat och i stället isolerat sig. Då kan det gå så här.
Citera
2021-11-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
"Khat can cause many side effects including mood changes, increased alertness, excessive talkativeness, hyperactivity, excitement, aggressiveness, anxiety, elevated blood pressure, manic behavior, paranoia, and psychoses."

Ingen som funderat på detta?

Inte omöjligt alls. Vet inte hur utbrett missbruket är bland västafrikaner dock. På Afrikas horn är det iaf vanligt.
Citera
2021-11-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad menar du med det?
Att det nämnts på massor med ställen vem mannen är, vilket land han kommer ifrån, hur gamla barnen är/var, när mannen kom till Sverige, att han varit gift tidigare, och nu omgift med denna kvinna, vilken adress det gäller etc etc etc
Ändå kommer det hela tiden nya frågor från folk som ifrågasätter att han t ex är afrikan, hur barnen skadats, vem han är osv.
Tror skribenten enbart menar att alla ska hänga med i nyhetsflödet istället för att skriva eller fråga om sådant som redan är känt, nämnt samt bekräftat!
Tröttsamt att läsa kommentarer och frågor som det redan skrivits om hundratals ggr...
Citera
2021-11-16, 14:49
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är såklart ett grovt svek, men rättfärdigar inte att döda någon. Dock kanske man beter sig så i Afrika, de är inte direkt välkända för att vara civiliserade så att säga.

Håller med. Är själv tack och lov paranoid av mig och DNA-testade min dotter direkt vid födseln, för att.slippa känna tvivel, men var ändå en stressfylld graviditet för mig. Har även varnat båda mina fruar att jag kommer DNA-testa alla barn de föder och att de kan dra åt helvete om de föder någon annan mans ungdjävel.

Kan mycket väl tänka mig att jag hade blivit psykotisk och kunnat döda ett barn om jag fick reda på att jag inte var pappan. Smärtan att få reda på att det är någon annan mans barn vore överväldigande och även förödmjukelsen att man har behandlat barnen som sina egna (otroheten i sig vore en petitess i jämförelse).
Citera
2021-11-16, 14:50
Medlem
Fimparens avatar
Orkar inte gå igenom hela tråden, finns det bild på idioten?
Citera
2021-11-16, 14:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Nu talar jag från min egen erfarenhet då jag bor i ett "extremt utsatt område" Det är klart det går men väldigt få vill ta den risken, jag bor själv i en förort med utländska grannar som majoritet och bland dom högsta mord antal i sverige har hänt i min förort här vill ingen ha kontakt med socialtjänsten,polisen för dom är rädda att det där anonym grejen inte betyder ett skit och det slarvas friskt med det som ett exempel längre bak i tråden så berättade socialtjänsten för personen i fråga vem som hade anmält. Och sen ska man ju få gehör för ett svar också de som faktiskt vågar ringa blir inte hörda.

Förtroendet för myndigheterna är urholkat...
Detta kan du tacka våran handikappade regering för🙂
Hur fan ska socialtjänsten kunna ange någon som är anonym. herre gud. ha ha. Dom hade ju fått anmälningar. sluta hitta på.
Citera
2021-11-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är klart vi har haft! Men i vissa religioner och kulturer så rättfärdigas våld (till och med dödligt våld) mot tex kvinnor, och därför är det mer vanligt förekommande i de kulturerna.

Nu var det senegaleser och sannolikt inte hedersrelaterat.

Dårför könns det som när en svensson flippar rejält och istöllet för själird blev det barnslakt och nisslyckat självmord.

Det är enormt tragiskt och inte en upprätthålleb heder.

Heserskulturen skall dras upp med rötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in