2021-11-16, 10:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
. Dock är Lydia ingen gnällröv som springer runt o skvallrar om en kille slår till henne, hon är nämligen så van att få skit
Ja det kanske stämmer men när man lyssnar på förhöret reflekterar jag på att hon hela tiden talar om vad Emil gjört Emil bröt handen på mig. Emil knuffade ner mig på golvet... Emil sa att jag var dum i huvudet... Osv... Osv.. Och jag har inte glort nånting. När hon blir påkommen och ljuga blir hon aggresiv istället för och skämmas. Visar ingen ånger alls
Det tycker jag tyder på att hon inte är sanningsenlig nånstans. Ljuger som en häst travar
Vill inte ta ansvar "alla andra är dumma och .jag har inte gjort nåt fel alls
Ett beteende som jag märkt är väldigt vanligt hos kriminella att skylla ifrån sig
Hon är verkligen ingen duvunge
Och hon är van och få sin vilja igenom genom hot och manipulation
Ruggig människa som bör låsas in länge
Ingen har sagt att hon är en duvunge. Ingen har sagt att hon inte ska ta sitt straff. Kan vi åtminstone komma så långt???? Va???

Lydia minns inte. Är det konstigt? Ljuger hon när hon inget minns? Eller endast får flashback?

Hur mkt minns ni om ni har tja, runt en 2,75 promille? Är psykiskt utmattad av noll sömn och lever i en fylla med annan fyllemänniska?

Hon pressas med frågor vilket är ett sätt man jobbar på, helt naturligt. Även naturligt att man till slut blir irriterad. Om man inte är en psykopat vill säga, då kan man klara av det längre.

Eller tycker du inte hon ska svara på vad som hände? Om han vred om hennes hand, ska hon då ljuga?

Du känner ju inte Lydia, men vet att hon ingen ånger visar. Jag hör ångern!!!
2021-11-16, 10:13
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...menar du att hon skrek av samma anledning i telefon till sitt ex K? ....innan polisen ens kommit.
Ja, varför ringde hon inte sos-alarm först om hon nu bara "råkade" trycka av vapnet?
Nej, hon ringer K först för att få stöttning och tror att han kan hjälpa till med en lösning på vad hon gjort..
Det var K som sa - ring 112..
2021-11-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ja, varför ringde hon inte sos-alarm först om hon nu bara "råkade" trycka av vapnet?
Nej, hon ringer K först för att få stöttning och tror att han kan hjälpa till med en lösning på vad hon gjort..

Om jag inte minns helt fel så säger samtalsloggen plus att FH säger att hon ringde 112 först. Men hon var osäker på vad hon gjorde.
2021-11-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ingen har sagt att hon är en duvunge. Ingen har sagt att hon inte ska ta sitt straff. Kan vi åtminstone komma så långt???? Va???

Lydia minns inte. Är det konstigt? Ljuger hon när hon inget minns? Eller endast får flashback?

Hur mkt minns ni om ni har tja, runt en 2,75 promille? Är psykiskt utmattad av noll sömn och lever i en fylla med annan fyllemänniska?

Hon pressas med frågor vilket är ett sätt man jobbar på, helt naturligt. Även naturligt att man till slut blir irriterad. Om man inte är en psykopat vill säga, då kan man klara av det längre.

Eller tycker du inte hon ska svara på vad som hände? Om han vred om hennes hand, ska hon då ljuga?

Hon minns hur det gick till innan dom visar videon...
När dom konfronterar henne låter hon som en obstinat tonåring som bara skyller ifrån sig. Hon erkänner dessutom inte att hon rivit honom. förrens hon blir konfronterad. Det är bara han som gjort fel saker enligt henne. Och hon har bortförklaringar till allt. Det är inte naturligt att bli irriterad!!! Det är naturligt att visa ånger och ta på sig att det man gjort är fel!
Håller du inte med?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-16 kl. 10:28.
2021-11-16, 10:29
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Hon ringer faktiskt 112 först, enligt samtalsloggen, men säjer i förhöret att hon tror hon ringer K först
det är lite förvirrande , men rätt ska va rätt
2021-11-16, 10:50
Medlem
WinnieSeilas avatar
Nu tycker jag det är dags att alla Ljugiariddare skaffar abonnemang på PrimeCrime. (Iofs är det möjligt att det räcker med ett abonnemang eftersom flera utav riddarna har visat sig att vara samma person och därför har blivit avstängd).

I ljudfilarna kan man nämligen höra en uppvisning i hur personlighetsstörningar manifesterar sig, en uppvisning som er värd att citeras i läroböckerna.
Medan Ni lyssnar:
Notera hur vårat objekt ändrar till exempel sin attityd och sin språkbruk mellan intervju ett och två.
Ta fram penn och papper, och skriv ned några utav de konkreta uppgifterna objektet framför i intervju 1. Valfritt vilka, men tillåt mig att föreslå vad som sägs om objektets vistelse på psykiatrisk avdelning våren 2021, relationen mellan henne och brottsofferet och orsaken till att huset skulle säljas.
Jämför därefter med intervju 2. Notera också i vilket tonfall berättelsen kring inläggelsen framförs i intervju 1 vs intervju 2.
Observera generellt tonfall och fokus i båda intervjuerna. Observera hur andra aktörer i berättelsen framställs och hur objektet framställer sig själv. Notera vem det var synd om i den påstådda konflikten om Es barn.

Efter lyssnandet:
Tänk efter innan du skriver ett nytt inlägg i tråden.
Skulle det kunna vara så att du kanske bara sett den ena sidan av gärningskvinnan? Kan dina åsikter och tidigare inlägg i tråden vara färgade utav detta?
2021-11-16, 11:28
Medlem
Citat:
EmmeLee, förlåt Emilriddaren.. suck nivån hos dig är som hos en femåring.

Jag tror att de flesta vet om att man inte skjuter eller dödar nån.

Och det du hör är ju det Emil spelar in. Du får ju inte höra vad som sägs innan Emil börjar spela in. För Emil är ju inte så jävla korkad att han spelar in sig själv om han sitter och säger en massa dumt, eller vad tror du? Så, du måste begripa att det du ser/hör av det han spelat in är det han ville skulle spelas in.

Jag tror nämligen inte alls att dom här två ville skiljas åt, inte just då iaf. Utan det är ett fyllebråk som eskalerar pga psykiskt ohälsa och allt vad det innebär. Det var ju vanligt med bråk dom emellan. Så nedvärdera nu inte Emil igen så att han framstår som en liten pojke som inte kunde ta för sig eller säga ifrån.

Och du har återigen fel. Man gör helt galna saker i ett chocktillstånd. T.ex lugnt går in och låser in ett vapen.

Du får helt enkelt ta och läsa på så ska du få se hur underliga saker människor gör i ren chock.

Finns inga bevis säger du? Tja, vi får väl se vad som sker. Dock är Lydia ingen gnällröv som springer runt o skvallrar om en kille slår till henne, hon är nämligen så van att få skit.

Å andra sidan sitter ju du med alla svaren, du som inte ens kände honom från början 😂

Det är ju där du har fel. Jag kände Emil och vi visste att det var slut
2021-11-16, 11:42
Medlem
Citat:

Fint att du hör ångern, men vad är det för ånger? Hon verkar mest ångerfull för att hon har försatt sig i den här situationen.
Hennes beskrivning av relationen med E är ganska empatilös, även när hon säger att hon älskar honom och att hon aldrig skulle göra honom illa.
Och är det inte lite väl märkligt att hon minns ganska mycket ända fram till filmen men sen minns hon ingenting fram tills hon hoppar i polisbilen.
Hon minns att hon hämtar bössan ur skåpet, hon minns att det är patroner på kolven, hon minns att hon laddar den men sen är det blankt. Eller det var det inte, hon hade en annan förklaring ända tills de visade henne filmen.
Och allt är E:s fel, han har ju filmat och manipulerat filmerna så att det ska passa hans agenda. Han ville ju egentligen inte att hon skulle flytta därifrån, han försöker bara få det att se ut som så i inspelningen!
I ena stunden säger hon att hon kunde åkt därifrån till barnens pappa eller nån kompis och i andra så är E så jävla jobbig och pushar henne. Men det märks inte i inspelningarna, för de har han ju manipulerat!
Och en person som klarar av att göra allt det hon gör med 2,75 promille i blodet är inget annat än en alkoholist.
Och hur kommer det sig att hon är psykiskt utmattad av noll sömn när hon aldrig observeras ha sömnsvårigheter när hon är inlagd?
2021-11-16, 12:09
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Fint att du hör ångern, men vad är det för ånger? Hon verkar mest ångerfull för att hon har försatt sig i den här situationen.
Hennes beskrivning av relationen med E är ganska empatilös, även när hon säger att hon älskar honom och att hon aldrig skulle göra honom illa.
Och är det inte lite väl märkligt att hon minns ganska mycket ända fram till filmen men sen minns hon ingenting fram tills hon hoppar i polisbilen.
Hon minns att hon hämtar bössan ur skåpet, hon minns att det är patroner på kolven, hon minns att hon laddar den men sen är det blankt. Eller det var det inte, hon hade en annan förklaring ända tills de visade henne filmen.
Och allt är E:s fel, han har ju filmat och manipulerat filmerna så att det ska passa hans agenda. Han ville ju egentligen inte att hon skulle flytta därifrån, han försöker bara få det att se ut som så i inspelningen!
I ena stunden säger hon att hon kunde åkt därifrån till barnens pappa eller nån kompis och i andra så är E så jävla jobbig och pushar henne. Men det märks inte i inspelningarna, för de har han ju manipulerat!
Och en person som klarar av att göra allt det hon gör med 2,75 promille i blodet är inget annat än en alkoholist.
Och hur kommer det sig att hon är psykiskt utmattad av noll sömn när hon aldrig observeras ha sömnsvårigheter när hon är inlagd?

Svarar lite snabbt då jag är en smula upptagen.

Vet du vad traumatisk chock är? Vet du hur man fungerar?

Lydia lider dessutom sedan tidigare av PTSD, lite svårt att kort gå in och förklara vad som sker i kroppen då.

Hon tror hon minns, hon försöker finna minnesbilder. Hon får se filmen och blir såklart chockad av vad hon ser. Hon försöker hitta förklaringar i sitt huvud och tro mig, det hade vi alla gjort.

Nu är det ju tyvärr så underligt i denna tråden att ingen har någonsin haft Flashback efter en rolig fest. Och då är det människor som anses friska och har mått bra dom får flashback. Hade nån haft PTSD bl a så hade den så kanske förstått en liiiiiten smula varför man ej minns allt om och hur vår fantastiska hjärnan försöker pussla ihop allt.

Jamen snälla, ser du hur Emil filmar sig själv flinandes? Va? Ser du honom filma sig själv annars?
Tänk lite längre, inte fan filmar man när man själv bär sig illa åt om man tänkt visa upp en del av en verklighet.
Ja

Ja, hon har hög tolerans med alkohol efter att ha druckit mkt och länge bl a i Emils sällskap. Han var ju dygnrak fem på e.m och var känd för detta.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-16 kl. 12:11.
2021-11-16, 12:13
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Hon ringde 112 först. Ta reda på fakta innan du sprider osanningar.
2021-11-16, 12:20
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon minns hur det gick till innan dom visar videon...
När dom konfronterar henne låter hon som en obstinat tonåring som bara skyller ifrån sig. Hon erkänner dessutom inte att hon rivit honom. förrens hon blir konfronterad. Det är bara han som gjort fel saker enligt henne. Och hon har bortförklaringar till allt. Det är inte naturligt att bli irriterad!!! Det är naturligt att visa ånger och ta på sig att det man gjort är fel!
Håller du inte med?

Det är naturligt att bli irriterad. Det tillhör vårt känsloregister förstår du. Sen finns de olika anledningar till varför man blir irriterad. T.ex under psykisk press.

Men då lägger jag till det också. Ni har aldrig varit irriterad, aldrig haft flashback m.m.m.m.m

Ja, det är naturligt att känna ånger vilket hon gör. Du som inte känner henne kan tyvärr ej avgöra det genom de lilla du råkar få höra.

Tro mig, hon är djupt olycklig över det som hänt.
Lydia är dock inte som den mystiska människan som smyger runt Emils hus och gråter. Lydia gråter ensam, oftast. Du har noll susning när hon gråter.

Hon försökte hjälpa Emil vad du än tror. Hon fanns vid hans sida när han hade det tufft. Hon försökte hjälpa trots hon mådde skit själv.

Men två människor som lider av psykiskt ohälsa och som har beroendeproblem m.m slutar oftast inte bra.
2021-11-16, 12:23
Medlem
Citat:
Tro mig, hon är djupt olycklig över det som hänt.
Lydia är dock inte som den mystiska människan som smyger runt Emils hus och gråter. Lydia gråter ensam, oftast. Du har noll susning när hon gråter.

Hon försökte hjälpa Emil vad du än tror. Hon fanns vid hans sida när han hade det tufft. Hon försökte hjälpa trots hon mådde skit själv.

Men två människor som lider av psykiskt ohälsa och som har beroendeproblem m.m slutar oftast inte bra.
Och det här vet du för att du har pratat med henne? Känner du henne? Ja, hon hjälpte verkligen E att komma till de sälla jaktmarkerna…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in