Citat:
Ursprungligen postat av
Porky123
vem ha påstått det? inte jag iaf... jag har inte fått skiten alls fast jag umgåts med folk tydligen hade påtagliga symtom och testats positivt. jag har inte en aning ifall jag klarar det och tänker inte gå runt att vara orolig, vad tjänar det till?
orolig för vaccinerna? what? vad svamlar du om.. jag anser att vaccinerna är urusel totalt kass för egen del. Men visst alla får väl pumpa i sig hur mycket dem vill jag bryr mig inte. Jag är starkt emot tvång , vaccinpass och de idiotiska grupptycket som verkar finnas i samhället. Ja står för att det ska vara fritt val och ingen annan ska diskrimineras för sina val alls. Det är för mycket censur över allt ihop för att det ska vara minsta intressant att ta skiten. Dessutom irriterar det en jäkla massa pro-vaxxare vilker är otroligt roligt.
Du är allt rolig du! Du tycker alltså inte det är någon idé att oroa sig för om din kropp kommer att tåla en ny infektion, som den aldrig tidigare utsatts för. Samtidigt som du slår fast att vaccinen är usla för din egen del. Hur kan du veta det? Kanske vaccinet räddar dig ifrån svår sjukdom eller rent av en förtidigt död.
Också ränner du runt och, aktivt, försöker bli smittad, istället för att ta det säkra före det osäkra: Att först vaccinera dig och, sedan, försöka få en genombrottsinfektion. Vi kommer, alla, att tids nog få hybridimmunitet. Men vissa kommer att bli svårt sjuka, och vissa kommer att dö, beroende på vilka personliga val som görs.
Däremot så kan jag förstå att, även, mer sansade vaccinmotståndare, blir anti om samhället inför för hårda diskriminerande åtgärder, som i USA. Vaccinationsarbetet gynnas inte av sådant. Men att grupptryck finns är oundvikligt, eftersom vi är sociala varelser.