2021-11-16, 07:04
Medlem
Negerhjons avatar
Usch hörde just kärringen på SVT att de senare skulle prata om det tragiska fallet där ett barn avlidit efter att ha "fallit" från balkong och tragiskt avlidit... Man hör på betoningen av "fallit" att äcklet medvetet ljuger
Citera
2021-11-16, 07:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Jag jobbar inom vården så jag kan en del och vet delvis hur socialtjänsten jobbar. Du kan inte se om någon är psykiskt sjuk. Om inte vederbörande själv söker hjälp eller anhöriga så är det svårt.
Har vederbörande någon skum västafrikansk trosuppfattning också kan det, som svensk, vara svårt att veta vad som är ren galenskap och vad som ingår i tron...
Citera
2021-11-16, 07:17
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så en svensk kvinna importerade honom så att han fick medborgarskap. Därefter skiljer de sig och han gifter sig med en från Senegal, som han får barn med..
Ska vi gissa att detta var ett skenäktenskap och att kvinnan från Senegal redan var hans fru?
Vem är den svenska kvinnan som driver med skenäktenskap och har blod på sina händer?
Den "svenska kvinnan" kan lika lätt vara en afrikanska som hade svensk medborgarskap, som bara tjänade pengar på affären.
Citera
2021-11-16, 07:25
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har vederbörande någon skum västafrikansk trosuppfattning också kan det, som svensk, vara svårt att veta vad som är ren galenskap och vad som ingår i tron...

Det skulle iofs även vara oerhört angenämt för en psykopat, att ha en sån religion att kunna ”skylla på”. För att sen få lite bekväm psykvård i några år och sen gå fri. Ifall motivet egentligen är att tex straffa frun, genom att ta bort barnen. Sånt har ju psykopater gjort förr.

Men men, bara spekulation. Hoppas man får djupdykning i motiv i FUP osv. Men låter ju inte så lovande att han ”inte minns”…
Citera
2021-11-16, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det skulle iofs även vara oerhört angenämt för en psykopat, att ha en sån religion att kunna ”skylla på”. För att sen få lite bekväm psykvård i några år och sen gå fri. Ifall motivet egentligen är att tex straffa frun, genom att ta bort barnen. Sånt har ju psykopater gjort förr.

Men men, bara spekulation. Hoppas man får djupdykning i motiv i FUP osv. Men låter ju inte så lovande att han ”inte minns”…
Vilket land i Afrika höll de på med kanibalism. Flera väl
Citera
2021-11-16, 07:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Den "svenska kvinnan" kan lika lätt vara en afrikanska som hade svensk medborgarskap, som bara tjänade pengar på affären.
Fast Senegal är väl ett land som batikhäxorna brukar semestra på?

Borde väl gå att få ut en släktrapport på GMs personnummer från Skatteverket. Borde framgå hans svenska släkthistorik på den.
Citera
2021-11-16, 07:33
Medlem
Citat:

Hur ska jag kunna svara på det. Jag känner inte honom. Det jag vet ( då jag har jobbat i Västafrika/ Senegal bla) är att det finns de som tror på trolldomar och på häxdoktorer tom de som är högutbildade.

I hans fall verkar det röra sig om psykisk ohälsa. Något han själv måste ha sagt eller hans maka då man inte får ta del av psykiatri journalen hur som helst, inte ens när vederbörande söker vård för annat.
Citera
2021-11-16, 07:34
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Vilket land i Afrika höll de på med kanibalism. Flera väl
Vad har det med något av det här att göra?
Citera
2021-11-16, 07:35
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Hur ska jag kunna svara på det. Jag känner inte honom. Det jag vet ( då jag har jobbat i Västafrika/ Senegal bla) är att det finns de som tror på trolldomar och på häxdoktorer tom de som är högutbildade.

I hans fall verkar det röra sig om psykisk ohälsa. Något han själv måste ha sagt eller hans maka då man inte får ta del av psykiatri journalen hur som helst, inte ens när vederbörande söker vård för annat.
Det var ingen fråga, det var ett medhåll - en fortsättning på det du skrev.
Citera
2021-11-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Dådet med kvinnan som dödade sina barn på tågrälsen är en påminnelse om att kvinnan även i detta fall kan ha stor delaktighet

Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Absolut men varför ringer inte kvinnan 112. Det gör ju att hennes utsaga blir mer svajig.
chock?? skadad?? vi vet INGET än..
Citera
2021-11-16, 07:37
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
chock?? skadad?? vi vet INGET än..
Hon kanske sov, eventuellt i ett annat rum till och med...
Citera
2021-11-16, 07:37
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
"Flyttade till Sverige efter att ha gift sig med en svensk kvinna, men gifte sedan om sig med en kvinna från Senegal". Tack, du svenska sexköpande kvinna och människoimportör av sexslavar, du är inte ensam, tyvärr...

Vidrigt även hon borde låsas in eftersom hon är medskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in