2021-11-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Mulig at du har skrevet det for lenge siden, men fortsatt ser det ut som at det for mange dreier seg om at TH er uskyldig. Jeg ser at du skriver det motsatte. Jeg ser at du kommer med en teori, men klarer du å komme med noen god begrunnelse for at det skulle være Utengen og sønnen til TH? Annet enn bare magefølelse?

Jeg har en teori. Men fullstendige detaljer blir vanskelig. Blir bare spåing.
Politiet holder tilbake for mye til at man kan si noe sikkert og detaljert.
Jeg tror som sagt mange ganger tidligere at TH står bak selv, eller med innleid hjelp.
Som flere har sagt, verden er ikke så tilfeldig at akkurat når hun skulle skilles, så blir hun søkk borte.
TH kan ha gjort dette selv med f.eks. forgiftning, eller han kan ha leid inn folk.
Hvis jeg skal ta hele greia, så blir jo innlegget mitt en meter langt, så det gidder jeg rett og slett ikke.

Min hovedhypotese: Motivet for kidnappingen var penger. Spor på åstedet tyder på at noe har gått galt. Det rimer også godt med oppførsel til motparten. Valg av åsted og at GM har tatt seg god tid på åstedet, kan peke mot en i nær omgangskrets til AE/TH. Det kan også kjennskap til medisinske opplysninger i den siste e-posten fra motparten tyde på. TH har alibi, og har ingen grunn til å pynte på et åsted etter medhjelpere. I tillegg har man denne badekarhistorien, som er uheldig for TEH.

RU er/var kompis med TEH. Han har innrømmet at han løy om at Monero var tema med TH. Den nye versjonen der TH var svært opptatt av Monero, og RU sa at det var en kjeltringvaluta, høres ut som en åpenbar løgn i mine ører.
Citera
2021-11-15, 22:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
läs brevet och tänk på ägaren till vapnet som uppenbarligen och inte överraskande inte tror att det går att vara så dum att man pratar om ett olagligt vapen i en telefon man vet är övervakad...
men det är såklart för mycket av det mesta i det här fallet, förutom ett lik och kidnappare är det alldeles för mycket av allt...
Brevet fikk meg til å lande på hypotesen jeg har hatt siden det ble publisert, og alt vi har fått vite etterpå har bare styrket den.
Citera
2021-11-15, 23:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Brevet fikk meg til å lande på hypotesen jeg har hatt siden det ble publisert, og alt vi har fått vite etterpå har bare styrket den.

ja vi är inte helt överens om allt men en kidnappning är vi överens om att brevet hjälper till att indikera att det inte var...

men TH har varit bra på att använda människor och det här fallet kommer också att visa det
Citera
2021-11-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Okei, skjønner hva du mener. Det kunne vært en mulighet isolert sett.
Men når hun ville skille seg etter 49 års ekteskap slik de tre vitnene sa i den foreningen, hun sjekket om hvordan gå fram ved skilsmisse, og hun satt å lette etter leilighet på Finn, og hun var også innmeldt i en gruppe på Facebook, mener du at alt dette er helt tilfeldig? AE hadde gått av med pensjon året før, og hadde dermed fast inntekt, og også tilgang til de 200.000 som mest sannsynligvis krevde THs underskrift for å kunne bli tatt ut.
Advokater sier at ekteskapskontrakten ville blitt satt til side, så skeivfordelt som den var, og det åpner jo opp for at AE kunne tatt halve THs formue. Er ikke dette noe som ser ut som et motiv?
Og når TH atpåtil lyver om at han ikke har noen problemer med å dele, så tenker man sitt.
Han sier en ting i NRK-intervjuet, men skriver det stikk motsatte i sine dagbøker.
Det med problemer med å dele, er bare en av en rekke ting som TH har løyet om.
Isolert sett, kunne jeg kjøpt din teori, og jeg trodde jo først også at det hele dreide seg om kidnapping, men det er når alt det andre kommer fram at man skjønner at TH er en gjerrigknark, manipulator, voldsmann, og tilogmed drapsmann. En psykopat. En meget kalkulerende, beregnende og iskald psykopat, og det er også det som politiet har omtalt han som. En som ville nærmest ta over hele avhøret, og styre det dit han ville med masse villedninger.
Jo, det er ting her som kunne vært et motiv. Samtidig er det uttalelsene fra bekjente som sier AEH virket glad, smilende og pratsom, gledet seg over barnebarna, den nye valpen osv. Jeg er selvfølgelig klar over at personer kan fremstå slik utad, selv om de har det vondt og vanskelig hjemme, eller inni seg. Men så er det igjen inntrykket av at hjemmet deres har vært et "åpent hus", det var stadig noen innom, både voksne, barn og hunder . Og i følge boka om saken, er det ingen av de som kjente AEH som tror hun ble utsatt for vold i heimen. De har feriert sammen med vennepar, vært sosiale sammen med andre (restaurant og teaterbesøk...)Så at TH har vært den psykoen du vil ha han til, får jeg ikke til å stemme. At han har en forvirrende måte å ordlegge seg på, kan jeg være enig i, men at alt du nevner, er løgn, tror jeg ikke. Hvor har du lest at politiet har omtalt han som en kalkulerende, beregnende og iskald psykopat? Så er det logikken i det hele, hvorfor i all verden etter 49 års ekteskap, selv med "humper i veien", når de har kanskje 10-20 år igjen å leve, skulle han kvitte seg med kona nå? Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? Hvis AEH hadde ønsket å forlate ham, hadde hun klart det selv om hun ikke hadde så mye å rutte med, vi bor tross alt i Norge som forplikter seg å gi alle tak over hodet. Hun hadde også hytta på Biri, barn og venner som garantert hadde stilt opp for henne.
Citera
2021-11-15, 23:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jo, det er ting her som kunne vært et motiv. Samtidig er det uttalelsene fra bekjente som sier AEH virket glad, smilende og pratsom, gledet seg over barnebarna, den nye valpen osv. Jeg er selvfølgelig klar over at personer kan fremstå slik utad, selv om de har det vondt og vanskelig hjemme, eller inni seg. Men så er det igjen inntrykket av at hjemmet deres har vært et "åpent hus", det var stadig noen innom, både voksne, barn og hunder . Og i følge boka om saken, er det ingen av de som kjente AEH som tror hun ble utsatt for vold i heimen. De har feriert sammen med vennepar, vært sosiale sammen med andre (restaurant og teaterbesøk...)Så at TH har vært den psykoen du vil ha han til, får jeg ikke til å stemme. At han har en forvirrende måte å ordlegge seg på, kan jeg være enig i, men at alt du nevner, er løgn, tror jeg ikke. Hvor har du lest at politiet har omtalt han som en kalkulerende, beregnende og iskald psykopat? Så er det logikken i det hele, hvorfor i all verden etter 49 års ekteskap, selv med "humper i veien", når de har kanskje 10-20 år igjen å leve, skulle han kvitte seg med kona nå? Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? Hvis AEH hadde ønsket å forlate ham, hadde hun klart det selv om hun ikke hadde så mye å rutte med, vi bor tross alt i Norge som forplikter seg å gi alle tak over hodet. Hun hadde også hytta på Biri, barn og venner som garantert hadde stilt opp for henne.

ja då kan vi konstatera att det är extremt små chanser att du dödar din fru/man efter 40 - 50 år, godt...
det han fruktade mest av allt i värden är inte uppmärksamhet, der har du fel...
han använde den strategi han trodde skulle säkerställa att han aldrig greps och dömdes för detta mord, därav det spelet här...
Citera
2021-11-15, 23:40
Medlem
Citat:
ja då kan vi konstatera att det är extremt små chanser att du dödar din fru/man efter 40 - 50 år, godt...
det han fruktade mest av allt i värden är inte uppmärksamhet, der har du fel...
han använde den strategi han trodde skulle säkerställa att han aldrig greps och dömdes för detta mord, därav det spelet här...
Ok, skjønner at du sitter på informasjon jeg ikke har tilgang til. Alle som kjenner ham, sier det motsatte av deg, han ønsket aldri å stikke seg frem. Jeg hadde aldri hørt om TH før denne saken, i motsetning til div. andre rikinger, Olav Thon, Petter Stordalen, m.fl.
Og nei, det er ikke så mange partnerdrap blant par i alderen 60-70 år, som du nesten må være etter 50 års ekteskap. I hvert fall ikke i norsk statistikk, mulig svenskene venter lenger før de går til slike skritt
Senast redigerad av univers123 2021-11-15 kl. 23:49.
Citera
2021-11-15, 23:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ok, skjønner at du sitter på informasjon jeg ikke har tilgang til.

Jag vet faktiskt inte om jag vet något du inte vet, och så mycket som inte står i tråden vet jag inte, det mest intresanta som jag inte har sett i tråden är nog att AEF fortfarande hade inkomst 2019...
Citera
2021-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte om jag vet något du inte vet, och så mycket som inte står i tråden vet jag inte, det mest intresanta som jag inte har sett i tråden är nog att AEF fortfarande hade inkomst 2019...
"det han fruktade mest av allt i värden är inte uppmärksamhet, der har du fel..." Hva mener du han fryktet? Etter hva jeg har lest, var oppmerksomhet i media noe han absolutt ikke ønsket.
Citera
2021-11-15, 23:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
"det han fruktade mest av allt i värden är inte uppmärksamhet, der har du fel..." Hva mener du han fryktet? Etter hva jeg har lest, var oppmerksomhet i media noe han absolutt ikke ønsket.

att inte vilja något och vara rädd för något är som att du förmodligen vet inte samma sak...
TH använde publicitet när det var bra för affärerna långt innan det här fallet, det vet alla som har följt hela tråden...
Citera
2021-11-15, 23:59
Medlem
Citat:
att inte vilja något och vara rädd för något är som att du förmodligen vet inte samma sak...
TH använde publicitet när det var bra för affärerna långt innan det här fallet, det vet alla som har följt hela tråden...
Jeg har fulgt hele tråden, pluss fulgt saken i media, pluss lest boka om saken, men har ikke lest noe om det? Kan du vise til noen eksempler/links?
Citera
2021-11-16, 00:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg har fulgt hele tråden, pluss fulgt saken i media, pluss lest boka om saken, men har ikke lest noe om det? Kan du vise til noen eksempler/links?

Jag och ett par till har lagt upp flera länkar som pekar på precis vad jag säger så har ni inte sett dem kan ni titta igen, de finns här efter maj förra året
Citera
2021-11-16, 00:12
Medlem
Citat:
Jag och ett par till har lagt upp flera länkar som pekar på precis vad jag säger så har ni inte sett dem kan ni titta igen, de finns här efter maj förra året
Ok, da har jeg gått glipp av noe. Eneste jeg har sett om han i media før denne saken er intervjuet/reportasjen i DN. Men det jeg har fått med meg via uttalelser fra alle som har beskrevet ham, er at han er mediesky, ikke ønsker å stikke seg frem på noe vis, osv. Men som nevnt tidligere er jeg dårlig på å lese evt. tekst som måtte befinne seg mellom linjene, i tillegg til innlegg fra brukere som sjelden poster noe interessant eller relevant. Så mulig at noe har gått meg hus forbi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in