2021-11-15, 22:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Hoppas alla ni Lydia riddare nu sätter er ner och lyssnar på rättegången nu.

Hon ljuger , blir emot sagd av åklagaren hela tiden och blir ännu mer dryg
Är stöddig och kaxig

Har nån av er haft en panikångest ?
Jag har - då blir man kallsvettig, börjar hyperventilera och får panik, börjar gråta.

Det fysiskt omöjligt att under en panikattack stå lugnt med ett vapen och sikta och skjuta nån.
Än mindre kunna få ihop hjärnan så skarp så man minns en 6 siffror kod med över 2 promille dessutom i blodet - för att öppna och även låsa in sitt vapen.

Hon påstår även att hon kan bo hos sin exman- och han har själv sagt i förhör att han håller sig borta helt från henne.

Och att hon och E skulle köpa något gemensamt /flytta ihop - det framgår tydligt att det inte var så

Nu ska jag lyssna vidare.
Hon har ju talsvårigheter oxå
Herregud vilket white trash psyko bitch

Vi kanske kan slopa domstolar m.m och endast anlita dig EmmeLee?

Du har för fan noll susning hur någon annans panikattack är. Bara för att du börjar böla så gäller det inte för alla andra.

Vad vet du om var hon kan bo? Just det. Det vet du inte ett enda skit om!

Du är såååå full av skit EmmeLee att du anklagar alla andra för att vara lögnare och Lydiariddare? Hur gammal är du? Riddare?? Stort skämt att läsa ditt skit!

Det framgår inte alls tydligt det du nämner. Hur mådde Emil? Varför var han inlagd? Hallucinationer?
De går överhuvudtaget inte in på varför han ej fick ha barnen. Varför Lydia och han ljög för att han skulle få träffa sina barn. Det är så mkt som inte nämns överhuvudtaget.

Och vad i hela friden vet du om att hamna i chock? En krisreaktion?

Tror det är viktigt att expertis uttalar sig istället för du, EmmeLee. Vad händer med en människa som mår psykiskt dåligt, ej sover, ej tar sin medicin. Ett par som lever i fylla med så mycket elände.

Varför tror ni hon skriker som hon gör? Ett avgrundsvrål som hennes ex berättar. Polis som berättar hur de får sätta på sig hörselkåpor. Vad tror ni hon skriker för? Vad tror ni sker inom henne just då? I det tillståndet när man inte ens vet om det är en mardröm eller verklighet.

Läs på om psykologi innan du ska berätta hur allt fungerar.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-15 kl. 22:40.
2021-11-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Du har för fan noll susning hur någon annans panikattack är. Bara för att du börjar böla så gäller det inte för alla andra.

Du är såååå full av skit EmmeLee att du anklagar alla andra för att vara lögnare och Lydiariddare? Hur gammal är du? Riddare?? Stort skämt att läsa ditt skit!

Det framgår inte alls tydligt det du nämner. Hur mådde Emil? Varför var han inlagd? Hallucinationer?
De går överhuvudtaget inte in på varför han ej fick ha barnen. Varför Lydia och han ljög för att han skulle få träffa sina barn. Det är så mkt som inte nämns överhuvudtaget.

Tror det är viktigt att expertis uttalar sig istället för du, EmmeLee. Vad händer med en människa som mår psykiskt dåligt, ej sover, ej tar sin medicin. Ett par som lever i fylla med så mycket elände.

Varför tror ni hon skriker som hon gör? Ett avgrundsvrål som hennes ex berättar. Polis som berättar hur de får sätta på sig hörselkåpor. Vad tror ni hon skriker för? Vad tror ni sker inom henne just då? I det tillståndet när man inte ens vet om det är en mardröm eller verklighet.

Finns kriterier för panikångest /panikattack - läs dem innan du uttalar dig. Kapten röksvamp

Ovasett vad man går igenom
Eller vilka diagnoser man har -
Så blir man ombedd att lämna en persons hus (som hon sitter uppkäftigt i förhör och minsann påstår att hon inte alls skulle bo i ) men ändå bodde- för hon var hemlös .
Så skjuter man inte ihjäl en annan person.

Och man går inte iskallt in i huset och låser in vapnet och klär på sig sen ringer 112.

Man tappar tron på mänskligheten när såna där uttalanden kommer upp- trots svart på vitt i förhör.
Finns inga bevis alls framlagda för det Lida hävdar, nämligen att Emil varit inlagd, att Emil har behandlat henne illa etc etc
Bara hennes ord och lögner som vanligt
2021-11-15, 23:01
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Jadu, man blir mörkrädd när man läser här. Hur vissa endast hör eller ser det som de vill höra/se och sen sorterar ut allt annat.
Håller med dig i allt du säger! 🙏 och som sagt och har även påpekat om och om igen så har EmmeLee riktigt svåra skrivsvårigheter.
För övrigt räcker det med att lyssna på akutläkarens bedömning av hennes tillstånd när hon kom in, något som amatörpsykologerna här bedömt som att hon fejkar, jag litar mer på expertisen än hysterikorna här.
Det som var nytt för mig var att E ganska nyligen legat inne för hallucinationer.
2021-11-15, 23:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Håller med dig i allt du säger! 🙏 och som sagt och har även påpekat om och om igen så har EmmeLee riktigt svåra skrivsvårigheter.
För övrigt räcker det med att lyssna på akutläkarens bedömning av hennes tillstånd när hon kom in, något som amatörpsykologerna här bedömt som att hon fejkar, jag litar mer på expertisen än hysterikorna här.
Det som var nytt för mig var att E ganska nyligen legat inne för hallucinationer.

Javisst räcker det att läsa akutläkarens bedömning så förstår åtminstone några utav oss vad det handlar om. Men jag antar att akutläkaren är en Lydiariddare? För det är ju den nivån man är på härinne.

Det är just sånt som att Emil legat inlagd m.m som behövs komma fram för att vi ska få en helhetsbild.
Vi behöver få veta vad som hände där hos dom. Varför fick han inte ha sina barn på kvällarna? Varför ljög dom för exet att det var slut? -allt för att Emil skulle få träffa sina barn.
Hur kontrollerande var Emil? Lydia upprepar hela tiden att hon säger att hon kan stanna hemma. När man hör sånt där så förstår man att detta är ett problem hos dom. Hon måste lugna honom? Hon kan avstå att umgås med andra så länge han ej blir sur? Vad handlar det om? Vad händer när han blir sur?
Kan man lite om psykologi så vill man gärna veta mer. Då nöjer man sig inte med det lilla vi fått höra för vi förstår att det handlar om mera. Och jag behöver väl inte säga det? Jo, ok då... ,Säger det för att annars får man det i nacken och det får man ändå. Nej, man får inte döda ngn.
2021-11-15, 23:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Då frågar jag dig Cedderik vart du fått din information ifrån att E skulle ha legat inne för hallucinationer?
Det är väl en trådsanning?
Tänk dig noga för innan du svarar (fel).
Att Lida skrek och gapade är inget konstigt alls efter mordet på E, hon ville till psyket, få medömkan och lite mer piller istället för att bli anhållen direkt..
Enkel matematik och svårare än så blir det inte.
2021-11-15, 23:39
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Finns kriterier för panikångest /panikattack - läs dem innan du uttalar dig. Kapten röksvamp

Ovasett vad man går igenom
Eller vilka diagnoser man har -
Så blir man ombedd att lämna en persons hus (som hon sitter uppkäftigt i förhör och minsann påstår att hon inte alls skulle bo i ) men ändå bodde- för hon var hemlös .
Så skjuter man inte ihjäl en annan person.

Och man går inte iskallt in i huset och låser in vapnet och klär på sig sen ringer 112.

Man tappar tron på mänskligheten när såna där uttalanden kommer upp- trots svart på vitt i förhör.
Finns inga bevis alls framlagda för det Lida hävdar, nämligen att Emil varit inlagd, att Emil har behandlat henne illa etc etc
Bara hennes ord och lögner som vanligt

EmmeLee, förlåt Emilriddaren.. suck nivån hos dig är som hos en femåring.

Jag tror att de flesta vet om att man inte skjuter eller dödar nån.

Och det du hör är ju det Emil spelar in. Du får ju inte höra vad som sägs innan Emil börjar spela in. För Emil är ju inte så jävla korkad att han spelar in sig själv om han sitter och säger en massa dumt, eller vad tror du? Så, du måste begripa att det du ser/hör av det han spelat in är det han ville skulle spelas in.

Jag tror nämligen inte alls att dom här två ville skiljas åt, inte just då iaf. Utan det är ett fyllebråk som eskalerar pga psykiskt ohälsa och allt vad det innebär. Det var ju vanligt med bråk dom emellan. Så nedvärdera nu inte Emil igen så att han framstår som en liten pojke som inte kunde ta för sig eller säga ifrån.

Och du har återigen fel. Man gör helt galna saker i ett chocktillstånd. T.ex lugnt går in och låser in ett vapen.

Du får helt enkelt ta och läsa på så ska du få se hur underliga saker människor gör i ren chock.

Finns inga bevis säger du? Tja, vi får väl se vad som sker. Dock är Lydia ingen gnällröv som springer runt o skvallrar om en kille slår till henne, hon är nämligen så van att få skit.

Å andra sidan sitter ju du med alla svaren, du som inte ens kände honom från början 😂
2021-11-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Då frågar jag dig Cedderik vart du fått din information ifrån att E skulle ha legat inne för hallucinationer?
Det är väl en trådsanning?
Tänk dig noga för innan du svarar (fel).
Att Lida skrek och gapade är inget konstigt alls efter mordet på E, hon ville till psyket, få medömkan och lite mer piller istället för att bli anhållen direkt..
Enkel matematik och svårare än så blir det inte.

...menar du att hon skrek av samma anledning i telefon till sitt ex K? ....innan polisen ens kommit.
Senast redigerad av cactaceae 2021-11-15 kl. 23:46. Anledning: Felstavning
2021-11-15, 23:46
Medlem
När man läser vad kvinnan som mer än alla andra symboliserar Frankrike, dvs den fiktiva Marianne, skriver här nedan, så inser man att allt inte blev till det bättre genom revolutionen 1789

Ursprungligen postat av "Marianne"

Mycket bra inlägg!

För det är ju naturligtvis så att det inlägg som "Marianne" mha ett utropstecken och en emoji så varmt hyllar, i själva verket bara är ett mediokert men aggressivt angrepp på en annan skribent.
"Marianne" söker skaffa sig bundsförvanter och vänner här I tråden och då drar hon sig inte för att posta oneliners utan att motivera varför hon hyllar inlägget.

Men se!
Här nedan finner vi ju den hyllade skribenten:
Citat:
Jadu, man blir mörkrädd när man läser här. [..]
Oj, en mörkrädd kapten?
En som knappt vågar läsa här?
Kanske jag får komma till undsättning med lite upplysning?

OnT: Om Kapten gör sig omaket att noga lyssna igenom 'Prime Crime'-dokumentären om Lydia Barth och hör hur hon försöker undvika att svara på för henne besvärande frågor plus om Kapten lyssnar på Lydias aggressiva utfall mot förhörsledare, så kanske Kapten då blir lite upplyst och inte längre behöver leva mörkrädd. Vem vet?

Tycker ändå väldigt synd om Lydias barn som kan råka ut för gliringar och mobbing, när obetänksamma människor runt dessa fyra barn, låter meddela vad de tycker om deras mamma Lydia.
Barn kan vara hemska.
Barn kan vara nästan lika hemska som en del vuxna är på ett visst välkänt forum..
2021-11-16, 00:03
Medlem
Citat:

Det som jag fetat:
Men ändå, att vid den typen av psykosgenombrott och/eller raptus, vara betrodd med licens för tre skjutvapen, det anser du vara förenligt med principerna för utfärdande av vapenlicenser och reglerna för vapeninnehav?
2021-11-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det som jag fetat:
Men ändå, att vid den typen av psykosgenombrott och/eller raptus, vara betrodd med licens för tre skjutvapen, det anser du vara förenligt med principerna för utfärdande av vapenlicenser och reglerna för vapeninnehav?

Det vore väl en adekvat fråga att ställa till polismyndigheten som utfärdar licensen?
Nu utfärdades väl den för ca 7 år sedan när hon bedömdes frisk. Nu fråntas hon sannolikt den.

Punkt.
Senast redigerad av Remark 2021-11-16 kl. 00:29.
2021-11-16, 00:31
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det som jag fetat:

Carina78, vad menar du?

Vapenlicensen fick hon ju inte utfärdat denna kväll då hon sköt Emil. Den fick hon, 2015 eller när det nu var?

När hon fick vapenlicens ansåg väl dom att hon var lämplig?!

Dessutom har jag tidigare skrivit att jag tycker det är mkt märkligt att läkare på psykiatrin kan skriva att hon tycker om Jakt, MC och har jägarexamen. Det anser jag är illa efter att en person som varit eller är suicid, -att man då inte agerar.

Att de inte kan fråga alla som mår dåligt om de har vapenlicens, det kan jag förstå.

Men vad tycker du om att Emil hade vapen, även en oregistrerad pistol. Vi ska ju inte tala om Emil i denna tråd, men jag vill veta förstår du. Vad hade han vapen för? Hur många djur sköt han?

Var det ett vanligt beteende mellan Lydia och Emil att man satt och vifta med vapen? Tja, frågan kan kanske tyckas konstig, men kanske ändå inte?

Han satt lugnt kvar medan hon sikta. Säger han något? Flinar han???

Han har iaf sagt att hon är sjuk i huvudet. Han vet att hon varit inlagd. Han vet att hon mår psykiskt dåligt tydligen. Ändå gör han inget för att lugna ner stämningen, han filmar lugnt vidare...
Jag undrar varför? För om jag går till mig själv, hade jag blivit ganska så skraj om det stod en ostabil, psykisk sjuk människa framför mig och rikta ett vapen mot mig. Jag hade gjort allt för att lugna ner stämningen, lugna ner den personen. Allt!!

Fast så tänker jag vidare...., Kanske var det vanligt där hos dom att hota med vapen? Att hota ta sina liv? Kanske var det så illa att vi faktiskt inte vet och den enda som vet, kanske inte minns för att hennes hjärna stängt ner för att det blev för traumatisk.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-16 kl. 00:37.
2021-11-16, 07:11
Medlem
. Dock är Lydia ingen gnällröv som springer runt o skvallrar om en kille slår till henne, hon är nämligen så van att få skit
Ja det kanske stämmer men när man lyssnar på förhöret reflekterar jag på att hon hela tiden talar om vad Emil gjört Emil bröt handen på mig. Emil knuffade ner mig på golvet... Emil sa att jag var dum i huvudet... Osv... Osv.. Och jag har inte glort nånting. När hon blir påkommen och ljuga blir hon aggresiv istället för och skämmas. Visar ingen ånger alls
Det tycker jag tyder på att hon inte är sanningsenlig nånstans. Ljuger som en häst travar
Vill inte ta ansvar "alla andra är dumma och .jag har inte gjort nåt fel alls
Ett beteende som jag märkt är väldigt vanligt hos kriminella att skylla ifrån sig
Hon är verkligen ingen duvunge
Och hon är van och få sin vilja igenom genom hot och manipulation
Ruggig människa som bör låsas in länge
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-16 kl. 07:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in