2021-11-15, 19:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom TH har operert som motparten, så er det merkelig at han ikke ble avslørt under den hemmelige overvåkningen som ble gjort. Hvis han har fått andre til å være motpart, måtte han hver gang han ble stresset kontaktet disse for å si hva de skulle gjøre. Det burde være enkelt å avsløre under en hemmelig overvåkning.

Det er sånn Tor er laget. Det skal ikke kunne spores.
TH har jo sagt selv at han følte seg mistenkt av politiet, og at han spurte om dette, men ikke fikk noe svar. Klart, når TH føler seg mistenkt, og ser den ene og den andre mistenkelige bilen, så tar han sine forhåndsregler. Hvis det F.eks. er Ebbestad som er motpart, så kan TH ta han med ned i generatorrommet på Futurum. Rommet er meget støyende grunnet generatoren, en svær FG-Wilson V12 dieselgenerator. Veggene er dessuten strålebeskyttet med blyplater og tykk betong, og det blir dermed umulig å avlytte rommet. Det er ikke umulig å ha en samtale uten at politiet får dette med seg.
Båttur uten mobiltelefon, er også en mulighet.

En ting jeg syntes er merkelig med "dere" eller skal vi kalle dere "TT", er at dere bare kommer med innlegg som skal tale for at det sannsynligvis ikke er TH, men vi hører ikke et eneste ord om hva dere tror har skjedd, bare at det ikke er TH.
Jeg spurte Havhest om dette i går, men hun hadde ingen teori annet enn at hun siktet til et av sine første innlegg, som hun ikke husker hva var. Hun mente teorien hadde styrket seg, og når jeg spurte hva som hadde styrket seg, så kom det aldri noe svar, bare fres.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-15 kl. 20:07.
Citera
2021-11-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
En ting jeg syntes er merkelig med "dere" eller skal vi kalle dere "TT", er at dere bare kommer med innlegg som skal tale for at det sannsynligvis ikke er TH, men vi hører ikke et eneste ord om hva dere tror har skjedd, bare at det ikke er TH.

Jeg er sikkert det du vil kalle TT, selv om jeg mistenker at TH er skyldig i å bestille eller iscenesette hele/deler av handlingen. Jeg klarer allikevel ikke si hva jeg tror jeg har skjedd, uansett om TH er skyldig eller ei. Til det er saken altfor sammensatt og rar.
Forklaringsproblemer ift hva som faktisk har skjedd gjelder jo uansett begge veier.

Det jeg derimot misliker sterkt, er direkte oppspinn, dumme økenavn og konspirasjonsteoretisk fjas som brorparten av Anti-Tom-gjengen serverer på nærmest daglig basis. Dere fremstår som en gjeng fanatikere som har veggene fulle av bilder av avisutklipp og tegnestifter med røde tråder festet til, og med tilhørende skyggelapper. Det er i det hele tatt lite objektivitet og mye følelser i sving her inne.

Jeg tror som sagt TH kan være skyldig på ett eller annet vis, i mangel på andre alternativer. Det betyr ikke at han må være konemishandler, psykopat, maktsyk, voldelig, eller at han dytter familien foran seg.

For øvrig er det jo flere her inne som kjenner detaljer fra saken og som ikke er nevnt i media. Det blir litt vanskelig for oss som ikke gjør det å ettergå den type opplysninger som kommer frem på den måten.
Senast redigerad av CptHastings 2021-11-15 kl. 21:15.
Citera
2021-11-15, 21:14
Medlem
Citat:
Jeg spurte Havhest om dette i går, men hun hadde ingen teori annet enn at hun siktet til et av sine første innlegg, som hun ikke husker hva var. Hun mente teorien hadde styrket seg, og når jeg spurte hva som hadde styrket seg, så kom det aldri noe svar, bare fres.

Da følger du svært dårlig med. Den hypotesen som jeg mener er mest sannsynlig er et samarbeid mellom TEH og RU om en ekte kidnapping, der AE ble drept uten at dette var en del av planen. F.eks. ved et fall ned trappen fra 2.etasje.

Noen har mest tro på at det er personer RU har vært i kontakt med angående "hvalen" som er de skyldige.

Andre har lansert en hypotese som involverer ekssvogeren. Legokatt har vel flere hypoteser. Kanskje det eksisterer andre hypoteser også som jeg ikke kommer på i farten.

De fleste i det du kaller TT er vel også åpne for at TH er skyldig. Men hypotesene som kommer fra de som er overbevist om at TH er skyldig er jo alt for svake.

Du virker selv lite interessert i å komme med en helhetlig teori. Du er mest opptatt av hvor stor psykopat du mener TH er, og hvem som står bak brukerprofilene til de du kaller TT. I stedet for å lytte når noen kommer med saklige, logiske motargumenter til påstandene dine, så synker du ytterligere ned i konspirasjonsteoriene dine. Jeg vet ikke om du skjønner hvor galt det kan gå.
Citera
2021-11-15, 21:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Jeg er sikkert det du vil kalle TT, selv om jeg mistenker at TH er skyldig i å bestille eller iscenesette hele/deler av handlingen. Jeg klarer allikevel ikke si hva jeg tror jeg har skjedd, uansett om TH er skyldig eller ei. Til det er saken altfor sammensatt og rar.
Forklaringsproblemer ift hva som faktisk har skjedd gjelder jo uansett begge veier.

Det jeg derimot misliker sterkt, er direkte oppspinn, dumme økenavn og konspirasjonsteoretisk fjas som brorparten av Anti-Tom-gjengen serverer på nærmest daglig basis. Dere fremstår som en gjeng fanatikere som har veggene fulle av bilder av avisutklipp og tegnestifter med røde tråder festet til, og med tilhørende skyggelapper. Det er i det hele tatt lite objektivitet og mye følelser i sving her inne.

Jeg tror som sagt TH kan være skyldig på ett eller annet vis, i mangel på andre alternativer. Det betyr ikke at han må være konemishandler, psykopat, maktsyk, voldelig, eller at han dytter familien foran seg.

Det er nok mange her inne som tror at TH er skyldig i drap eller bestilling av dette, men som ikke nødvendigvis tror at han er psykopat. Det kan være ulike grunner til det. F.eks. hvilken informasjon man egentlig har om han osv. Men noe jeg tror, er at mange ikke egentlig vet hva en psykopat er.
Å finne det ut er altfor tørt og kjedelig, og selv etter flere timers lesning, forstår man ikke egentlig hva det er. For veldig mange er ordet psykopat bare det samme som gal, og man ser for seg Jack Nicholson der han står i døra med øksa i hånden. Og da er det lett å tenke at TH ikke er slik.

Økenavnet ser jeg ingen grunn til at skal være oppspinn. Det har blitt oppgitt her inne av en person som har vist seg flere ganger er troverdig, og som har kommet med ting tidligere som har blitt bekreftet og har kunnet latt seg verifisere.
Økenavnet er uansett noe som vi med sikkerhet kan si er et negativt ladet ord. Et styggord.
Så sånnsett spiller det ikke noen rolle om det er "nullet", fjolset, fehuet, nautet etc.

Hva som egentlig har skjedd sånn detaljmessig er jo vanskelig å vite, og det får vi vel aldri vite heller.
Men slik det er nå så ser det jo veldig ut som at det er TH som står bak. Enten selv eller med innleid hjelp. Det er altfor mange indisier som taler for det. Indisier og løgner.
Citera
2021-11-15, 21:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Dersom TH har operert som motparten, så er det merkelig at han ikke ble avslørt under den hemmelige overvåkningen som ble gjort. Hvis han har fått andre til å være motpart, måtte han hver gang han ble stresset kontaktet disse for å si hva de skulle gjøre. Det burde være enkelt å avsløre under en hemmelig overvåkning.
Hele plottet bygger på minimal kommunikasjon, så det var fullt mulig for TH å være sin egen motpart uten å bli oppdaget. Planen var sirlig utarbeidet nettopp for dette, og overvåkingen var dessuten i starten kjent for TH og hans nærmeste.

Da han i et tidlig avhør fattet mistanke til at etterforskningen kunne være rettet mot han, tror jeg han forsto at han måtte være ekstra forsiktig. Hvis, noe jeg som kjent tror, medhjelperne tilhørte nærmeste familie, kunne han fritt kommunisere med disse uten å vekke mistanke, i tillegg slapp han å være usikker på lojalitet.
Citera
2021-11-15, 21:27
Medlem
Citat:
TH har jo sagt selv at han følte seg mistenkt av politiet, og at han spurte om dette, men ikke fikk noe svar. Klart, når TH føler seg mistenkt, og ser den ene og den andre mistenkelige bilen, så tar han sine forhåndsregler. Hvis det F.eks. er Ebbestad som er motpart, så kan TH ta han med ned i generatorrommet på Futurum. Rommet er meget støyende grunnet generatoren, en svær FG-Wilson V12 dieselgenerator. Veggene er dessuten strålebeskyttet med blyplater og tykk betong, og det blir dermed umulig å avlytte rommet. Det er ikke umulig å ha en samtale uten at politiet får dette med seg.

Nå var det jeg du spurte og jeg som svarte på at jeg postet min hypotese i mitt første innlegg på tråden her. Der skrev jeg bl.a. at jeg mente det måtte være flere enn en GM, i motsetning til hva noen her mente, altså at dette hadde nok TH klart helt på egenhånd. Jeg skrev også at AEH mest sannsynlig var blitt fraktet bort i bil, i motsetning til andres teorier om at hun nok var murt inne i kjelleren, gjemt i kummen, i underjordiske kjellere, m.m. Jeg mener også jeg har nevnt en eller annen gang at spor som er lagt igjen sannsynligvis er lagt der bevisst, med tanke på å holde politiet opptatt med sjekking av spor som ikke vil lede til de ansvarlige GM. Altså at sporene er plantet, eller rigget. Alt dette er noe som har vist seg å stemme etter som etterforskningen har gått fremover. Min teori er kidnapping med uplanlagt dødsfall som resultat, evt. drap som skissert i trusselbrevet: "tilintetgjøring av kropp til AEH" (e.l.) Jeg har aldri skrevet at jeg ikke husker teorien min, men at jeg ikke klarer å finne tilbake til mine tidligere innlegg. Jeg har heller ikke skrevet at teorien min har styrket seg, men at flere ting har vist seg å stemme med det politiet har kommet fram til/funnet ut. Brukernavnet mitt er Univers123, Havhest er en annens brukernavn.
Citera
2021-11-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hva sier du hvis du fikk vite at BSL gikk i mellom og fikk avverget at AE ble banket opp av TH? At det faktisk var noen som så hva som foregikk? Står i boken Lørenskogsaken, mellom linjene. Les den.

Dessuten vil jeg tro trusselanmeldelsen fra 1994 lå i politiets arkiver, noe de fant ut tidlig i saken Regner med at noe av det første politiet gjorde, var å gjennomgå eventuelle tidligere anmeldelser av TH. Det var en grunn for at de brøt opp isen på Langvannet januar 2019, som brukeren Skaanseth også nevner.

TH er en manipulator. En manipulator er i utgangspunktet svak og føler seg usikker når han ikke har kontroll og makt. Derfor manipulasjon. Dette vet politiet og bruker innsikten for alt den er verdt. Legg merke til at hver gang politiet har stresset TH ved hjelp av media, har « motparten» reagert, enten ved å sende krypterte mail eller TH har reagert ved å ville betale/ utlove dusør mm.Når han skulle avhøres av Kripos, var han pjusk...han tar i bruk alle manipulatoriske knep når han blir stresset.
Han kommer til å avsløre seg selv på grunn av dette. Blir en spennende januar og februar 2022 for TH.
Nå stilte jeg bare et enkelt ja/nei spørsmål, men fint at du syntes spørsmålet mitt fortjente et så langt svar. Til ditt spørsmål: "Hva sier du hvis du fikk vite at BSL gikk i mellom og fikk avverget at AE ble banket opp av TH?" Det syntes jeg hadde vært absolutt riktig gjort, uansett hvem personer i en slik situasjon måtte være.
Jeg har lest boka "Lørenskogmysteriet", noen sider/situasjoner flere ganger. I min utgave står det dessverre ingenting mellom linjene. Mine evner strekker seg kun til å lese det som faktisk er å lese, men hvis jeg ikke ikke husker feil er det vel du som også kan lese mellom stjernene? Så du klarer sikkert å finne mer informasjon enn meg, jeg har nok beina plantet så godt i bakken at kun det som faktisk er fakta er sannheten for meg.
Citera
2021-11-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har forstått det slik at BSL og THs søster aldri var gift. Jeg vet ikke om BSL og THs søster fremdeles var sammen på tidspunktet for utroskapen, men jeg har funnet info om at de var sammen i 1979.

Det er forøvrig morsomt at AmunRa "har lest mellom linjene" i boken "Lørenskog Mysteriet", og funnet ut at BSL avverget at TH banket opp AEH.
Ok. Ja er det ikke fint at vi har litt forskjellige evner? Kjedelig hvis alle hadde vært like
Citera
2021-11-15, 21:46
Medlem
Citat:

Politiet var vel også klar over hvilke muligheter TH har til å snike seg unna, og kunne ta hensyn til dette under etterforskningen som pågikk. De forventet vel ikke at han skulle avsløre seg i en telefonsamtale på fasttelefonen.
Citera
2021-11-15, 21:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Politiet var vel også klar over hvilke muligheter TH har til å snike seg unna, og kunne ta hensyn til dette under etterforskningen som pågikk. De forventet vel ikke at han skulle avsløre seg i en telefonsamtale på fasttelefonen.

Men fortsatt er det mulighet for TH å kunne være "motpart" eller kommunisere med andre om hva de skulle skrive. Du skriver det motsatte, at dette ikke lar seg gjøre.
Citera
2021-11-15, 21:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Da følger du svært dårlig med. Den hypotesen som jeg mener er mest sannsynlig er et samarbeid mellom TEH og RU om en ekte kidnapping, der AE ble drept uten at dette var en del av planen. F.eks. ved et fall ned trappen fra 2.etasje.

Noen har mest tro på at det er personer RU har vært i kontakt med angående "hvalen" som er de skyldige.

Andre har lansert en hypotese som involverer ekssvogeren. Legokatt har vel flere hypoteser. Kanskje det eksisterer andre hypoteser også som jeg ikke kommer på i farten.

De fleste i det du kaller TT er vel også åpne for at TH er skyldig. Men hypotesene som kommer fra de som er overbevist om at TH er skyldig er jo alt for svake.

Du virker selv lite interessert i å komme med en helhetlig teori. Du er mest opptatt av hvor stor psykopat du mener TH er, og hvem som står bak brukerprofilene til de du kaller TT. I stedet for å lytte når noen kommer med saklige, logiske motargumenter til påstandene dine, så synker du ytterligere ned i konspirasjonsteoriene dine. Jeg vet ikke om du skjønner hvor galt det kan gå.

Mulig at du har skrevet det for lenge siden, men fortsatt ser det ut som at det for mange dreier seg om at TH er uskyldig. Jeg ser at du skriver det motsatte. Jeg ser at du kommer med en teori, men klarer du å komme med noen god begrunnelse for at det skulle være Utengen og sønnen til TH? Annet enn bare magefølelse?

Jeg har en teori. Men fullstendige detaljer blir vanskelig. Blir bare spåing.
Politiet holder tilbake for mye til at man kan si noe sikkert og detaljert.
Jeg tror som sagt mange ganger tidligere at TH står bak selv, eller med innleid hjelp.
Som flere har sagt, verden er ikke så tilfeldig at akkurat når hun skulle skilles, så blir hun søkk borte.
TH kan ha gjort dette selv med f.eks. forgiftning, eller han kan ha leid inn folk.
Hvis jeg skal ta hele greia, så blir jo innlegget mitt en meter langt, så det gidder jeg rett og slett ikke.
Citera
2021-11-15, 21:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nå var det jeg du spurte og jeg som svarte på at jeg postet min hypotese i mitt første innlegg på tråden her. Der skrev jeg bl.a. at jeg mente det måtte være flere enn en GM, i motsetning til hva noen her mente, altså at dette hadde nok TH klart helt på egenhånd. Jeg skrev også at AEH mest sannsynlig var blitt fraktet bort i bil, i motsetning til andres teorier om at hun nok var murt inne i kjelleren, gjemt i kummen, i underjordiske kjellere, m.m. Jeg mener også jeg har nevnt en eller annen gang at spor som er lagt igjen sannsynligvis er lagt der bevisst, med tanke på å holde politiet opptatt med sjekking av spor som ikke vil lede til de ansvarlige GM. Altså at sporene er plantet, eller rigget. Alt dette er noe som har vist seg å stemme etter som etterforskningen har gått fremover. Min teori er kidnapping med uplanlagt dødsfall som resultat, evt. drap som skissert i trusselbrevet: "tilintetgjøring av kropp til AEH" (e.l.) Jeg har aldri skrevet at jeg ikke husker teorien min, men at jeg ikke klarer å finne tilbake til mine tidligere innlegg. Jeg har heller ikke skrevet at teorien min har styrket seg, men at flere ting har vist seg å stemme med det politiet har kommet fram til/funnet ut. Brukernavnet mitt er Univers123, Havhest er en annens brukernavn.

Okei, det var deg. Dere skriver på en veldig lik måte, så det er lett å huske feil.
Bra, da vet jeg litt mer om din teori. Men noe slags begrunnelse ser jeg fortsatt ikke.
Altså hvorfor det skulle være en kidnapping som gikk galt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in