2021-11-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här med att anmäla helt anonymt. Krävs det inte då också att man ringer från dolt nummer för att vara på den säkra sidan? Vet inte om Socialtjänstens system för anonyma anmälningar fungerar lite som hos Länsstyrelsen, men där gjorde jag iaf misstaget att ringa utan att dölja mitt nummer vilket då resulterade i att mitt nummer blev helt sökbart för den anmälda djurplågaren.
Om det var en miss hos myndigheten vet jag inte, men tokigt blev det och ärendet rann ändå bara ut i sanden medan jag själv gick och kollade mig över axeln en lång tid.

Så om man vill vara anonym bör man kanske helgardera sig med att vare sig presentera sig vid förnamn (eller efternamn), ringa från sökbart nummer eller mejla från sin mejladress? Eller är jag överdrivet paranoid?

Ja. Var noga med mailadress om du har namn i den. Men det är bra om man uppger vilken relation - granne, bekant etc.
Citera
2021-11-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tror inte det. Hon heter S@mb i efternamn (inte Gomis).
Finns flera MS att välja på om man kollar facebook. Behöver inte ens vara nån av dem. Surt att man slarvade.
Citera
2021-11-15, 20:43
Medlem
zemfiras avatar
MGM = Ass*ne Ndi*ye 43 år
*=a

Bor i en trea på Malteholmsvägen 119 och är gift med en 42-årig kvinna som heter M*riane.

Ass*ne är senegal.

Kan vi alla ta och hålla käften nu.
Citera
2021-11-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Tack!

Men vad har barnaga med saken att göra?

Haha läs frågan som svaret riktat till så förstår du.
Citera
2021-11-15, 20:46
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Ja. Var noga med mailadress om du har namn i den. Men det är bra om man uppger vilken relation - granne, bekant etc.
Orosanmälan kan skrivas ut från varje kommuns hemsida under Soc, skickas in anonymt. Sedan läste jag i 'Mitti', att socialtjänsten i Hässelby-Vällingby dragit ner på resurserna. Med påföljden att utredare, socialsekreterare slutar pga arbetsbelastningen. *

Undrar hur de som fattar dylika beslut kan sova om nätterna.

* https://www.mitti.se/nyheter/anstrangt-personallage-pa-socialtjansten-i-hasselby-vallingby/repujg!ET6ZPyNEpv@QjmiSpwWmMg/
Senast redigerad av Xedome 2021-11-15 kl. 20:50.
Citera
2021-11-15, 20:50
Medlem
Jag håller med dig och nu så ska det aset kosta oss ännu mer pengar som behövs till nåt bättre
Citera
2021-11-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Tyvärr så, barn till alkoholister och etc.
Svårt att säga. Han växte upp i ett utvecklingsland. Kanske under extrema förhållanden. Barnaga är tillåtet
Vi kanske får reda på det senare. Men ofta dom som är grovt traumatiserade kan ha svårt för att berätta om det.

Får en känsla att han växte upp i en farlig miljö
Citera
2021-11-15, 20:51
Medlem

Jävla fegt att hugga dom när de sover för er inte ska kunna göra så mycket motstånd: jag mår illa av tanken! Fy fan! Stackars barn. Lille pojken tre år gammal Flickan som kämpar för sitt liv.

Mamman är släppt men fortfarande misstänkt
Citera
2021-11-15, 20:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här med att anmäla helt anonymt. Krävs det inte då också att man ringer från dolt nummer för att vara på den säkra sidan? Vet inte om Socialtjänstens system för anonyma anmälningar fungerar lite som hos Länsstyrelsen, men där gjorde jag iaf misstaget att ringa utan att dölja mitt nummer vilket då resulterade i att mitt nummer blev helt sökbart för den anmälda djurplågaren.
Om det var en miss hos myndigheten vet jag inte, men tokigt blev det och ärendet rann ändå bara ut i sanden medan jag själv gick och kollade mig över axeln en lång tid.

Så om man vill vara anonym bör man kanske helgardera sig med att vare sig presentera sig vid förnamn (eller efternamn), ringa från sökbart nummer eller mejla från sin mejladress? Eller är jag överdrivet paranoid?
Du har helt rätt. För att myndigheten skall kunna garantera din anonymitet så måste du själv se till att du är helt anonym. Det som kommer in måste myndigheten lämna ut vid förfrågan.
Det var alltså ingen miss av Länsstyrelsen utan så det fungerar.
Citera
2021-11-15, 20:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Inte om man vill vara anonym.
Citera
2021-11-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jävla fegt att hugga dom när de sover för er inte ska kunna göra så mycket motstånd

Tror mer att han var för svag för att se de i ögonen när han högg. Vad skulle de kunna göra för motstånd liksom.
Citera
2021-11-15, 20:54
Medlem
Leavy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hässelby och ambulanshelikopter låter som skottlossning. Ovanligt med två ambulanshelikoptrar. Alternativet är väl vansinnesdåd av förälder.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fast vi vet ju inte om denna familj haft problem och socialtjänsten varit inkopplad ? De kan ha levt ett relativt lugnt familjeliv och enligt grannar så säger de olika hur familjen uppfattades . Det är inte alltid socialtjänsten är inkopplad bara för att det är en invandrar familj . Pappan som slänge sitt barn nedför kraftverket var en helt vanlig familj men pappan hade psykiska besvär efter en olycka och ett tablett missbruk , bara för det var inte socialen inkopplad . Det kommer nog fram och socialen varit inkopplad till denna familj och även gjort sig skyldig till tjänstefel .
Eftersom jag jobbar med dylicg så är det så att varningstecken syns långt tidigare.

Som en granne sa han har varit stökig när han kommit hem på kvällar, hon hade hört honom och buller. Det finns tecken som jag sa.
Det handlar också om att vi alla måste ta vårt ansvar och våga reagera så polis o ch socialtjänst kan göra sitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in