2021-11-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag levde med en "Stefan" som hotade att skada mig, "Veronica", och vägrade lämna över vår "Gustav" till mig när jag i panik försökte ta mig ut från vår lägenhet som han låst in oss i och slängt iväg överlåsnyckeln. Samtidigt hade jag "Elin" i famnen.

Ok, han slängde inte barnen över balkongräcket men han är helsvensk och var oerhört aggressiv under vår relation och hotade mig 24/7 om jag inte gjorde som han sa.

Lite alkohol på det så blev det riktigt otäckt.

Så, det är INTE bara människor med annan bakgrund som skadar sina barn och partners...
Så är det! Din berättelse är så viktig!
Hoppas du och dina barn har ett bra liv nu!

Vi får se vad som ligger bakom denna förfärliga händelse! Säkerligen har det föregåtts av ett liv under hot och otrygghet för barnen! Sådant här kommer oftast inte som en blixt från klar himmel!
Citera
2021-11-15, 19:50
Medlem
Psykisk ohälsa som det beskrivs att han hade behöver ju inte betyda psykos. Det kan vara ”mindre allvarliga” tillstånd också. Missbruk räknas väl också in i det. Bipolaritet, klinisk depression, tvångstankar. Vem fan vet.

Det är lätt att säga att man inte minns för då slipper man ta något ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Låter konstigt. Enligt mina informationer är det senegalesiska samhället mycket starkt patriarkaliskt.

Generellt så är folk från Senegal och grannlandet Gambia mycket mer sekulära än i andra muslimska (och till viss del katolska) länder. Speciellt de som bor i Europa. Många i dessa länder, även kvinnor, röker marijuana.
Här i Sverige dricker även många av dem alkohol på fester. Även muslimer och även kvinnor. De flesta har inte slöja, utom möjligen vid Ramadan.

Tjejerna har ofta samma sorts kläder som svenska tjejer/kvinnor.

Visst är det ett patriarkalt samhälle. Men inte att jämföra med exempelvis Somalia. Inte ens i närheten.
Inte heller den typen av hederskultur av ex. kurdisk typ där kvinnor kastas från balkonger.
Däremot ofta ett socialt tryck från släkt och familj att gifta sig med nån tremänning.

Precis som bland svenskar finns förhållanden där mannen är våldsam och kontrollerande.

Många tror på voodoo, vidskepelse och andar.

Jag håller med den skribent som spekulerade i tre alternativa förklaringar:

1)Haschpsykos med snurriga tankar om onda andar.

2) Kontrollerande, svartsjuk, psykiskt störd man som vill straffa kvinnan.

3) Eskslerande, svår psykisk sjukdom och desperation som i fallet med Tevin och Elias i Sigtuna som mamman dränkte.
Kanske pådrivet av rädsla för soc som nån skrev.
Senast redigerad av Firesnake 2021-11-15 kl. 19:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nej det gör de inte. Det krävs en hel del för att bli av med vårdnaden och vilken kommun du bor samt vilka resurser som finns.
Precis! ”Lilla hjärtat” är ett exempel på när soc inte funkar.
Citera
Medlem
Pressmeddelande Åklagaremyndigheten

Natten till måndag anhölls en man och en kvinna på sannolika skäl misstänkta för ett mord och ett försök till mord på två barn i Hässelby i nordvästra Stockholm.
Åklagaren har nu beslutat att släppa kvinnan.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/november/en-person-slappt-i-mordarende-i-hasselby-stockholm/
Citera
2021-11-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Och asteriskerna är?
https://sv-se.facebook.com/m*riane.gomis.14

Bör vara hon.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nej det gör de inte. Det krävs en hel del för att bli av med vårdnaden och vilken kommun du bor samt vilka resurser som finns.

Nej det gör det inte.

Och har han haft psykisk ohälsa under lång tid ska psykvården orosanmäla att det finns barn med i bilden!
Citera
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
a

M@riane Gomis S@mb är namnet.
De två första namnen är båda förnamn.

Den hær saken? https://ms-my.facebook.com/m*ri*ne.gomis.568

EDIT:
2:a på bollen..
Senast redigerad av JahLove 2021-11-15 kl. 19:52. Anledning: 2:a på bollen..
Citera
2021-11-15, 19:52
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed_cavalli
Hittade misstänkt GM direkt, på första sökningen jag gjorde på det namnet på FB. Sökte på namnet och filtrerade på person och stad (Stockholm). Då kom hans profil upp som enda resultat. Har inte exakt samma namn på FB som han har i verkligheten, men mycket snarlikt. Måste vara han eftersom personer med samma efternamn som hans fru kommenterat flera bilder på dem ihop, typ "grattis" etc på franska.

Och vad skulle detta ”snarlika” namn vara?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
På internationella nyheter nu.

https://news.sky.com/story/sweden-man-and-woman-arrested-on-suspicion-of-murder-after-children-thrown-from-window-of-flat-12469 307?fbclid=IwAR1wxSLxrKw6iuaQd-yQHsLwSwHcQBnhc-RVeCHLrDi3RzunVqioHPfaKq4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
96,1% i Senegal är muslimer, så allra troligast tillhör han Fredens religion.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Senegal#Religion

Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
De flesta i Senegal är sunnimuslimer.

Mm jag googlade upp Senegal och religion så fort jag skrev inlägget. Sannolikt muslimer ja, finns dock en liten möjlighet att de fått asyl för att de är kristna eller nåt, ifall det är så att kristna som en minoritet är utsatta i deras land.

Om mamman är helt oskyldig till det som hänt barnen så har hon nog världens helvete just nu som inte ens får vaka vid sitt barn på sjukhuset.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-11-15 kl. 20:04.
Citera
2021-11-15, 19:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Den hær saken? https://ms-my.facebook.com/m*ri*ne.gomis.568

EDIT:
2:a på bollen..
Tror inte det. Hon heter S@mb i efternamn (inte Gomis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in