2021-11-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Mord = pojken
Flickan är ej verifierad död än så = mordfösök om hon dör blir det dubbel mord kvinnans roll låter jag vara osagt

Edit: såg att båda barnen är avlidna nu mycket tragiskt.

Var står det att flickan dött också ??
Citera
2021-11-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Ingenstans. Det är en skribent i tråden som sprider felaktig info.
Citera
2021-11-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666

Finns ingenstans vad jag sett, så jag undrar också. Oerhört tragiskt är alltihop iaf.
Citera
2021-11-15, 19:39
Medlem
Xedomes avatar
Otroligt märkligt att ett långt reportage om inflationen hamnade först på Rapport, med tanke på hur allvarlig den här händelsen är.

Inget sas (vad jag kunde höra iaf), om det, som de allra flesta undrar över nu :

Skadeläget med det överlevande barnet?
eller motiv för detta fruktansvärda dåd.

[har ännu ej sett ngn källhänvisning i tråden till påståendet om att bägge barnen avlidit]
Senast redigerad av Xedome 2021-11-15 kl. 19:41.
Citera
2021-11-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Vissa vill få det låta som att det är vanligt i vissa kulturer att knivhugga sina barn och kasta ut dem från höghus.

Enligt medieuppgifter har mannen en lång historia av psykisk sjukdom. Vore intressant att veta varför man låter barn bo med psykotisk pappa.

Du kan ha varit inneliggande på psykiatrin och fortsatt ha vårdnaden om ditt barn. Det ena utesluter inte det andra tyvärr
Citera
Medlem
Kvinna är släppt.
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Finns ju inget som säger att han var just psykotisk, även om han skulle visa sig ha varit det vid mordtillfället.

Även om föräldrar haft psykos eller annan psykisk ohälsa förlorar de inte sina barn baserat på det.

De kan naturligtvis göra det, om de är en fara för barnet. Dock skall ju socialtjänsten bevisa det för förvaltningsrätten, vilket ju inte alltid är det allra lättaste, kan jag säga.

Edit. Om han föräldern haft psykisk ohälsa i perioder, och kanske långa perioder av att ha varit frisk, så blir det ännu svårare, förstås. Man kan helt enkelt inte förebygga exakt alla såna här fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Vissa vill få det låta som att det är vanligt i vissa kulturer att knivhugga sina barn och kasta ut dem från höghus.

Enligt medieuppgifter har mannen en lång historia av psykisk sjukdom. Vore intressant att veta varför man låter barn bo med psykotisk pappa.

Du kan ha varit inneliggande på psykiatrin för en psykos och fortsatt ha vårdnaden om ditt barn. Det ena utesluter inte det andra tyvärr
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Mamman är Svensk?
Nej, hon verkar också vara från Senegal.

M*ri*ne Gomis
Citera
2021-11-15, 19:41
Medlem
Enligt Aftonbladet ska mannen ha attackerat barnen när de sov. Flera källor till tidningen har uppgett att han knivhuggit dem och sedan slängt dem från balkongen.
Det ska vara barnens föräldrar som är frihetsberövad (mamman nu släppt).
Pappan ska ha en historik av psykisk ohälsa.
Pappan säger själv att han inte minns något av händelsen.

https://www.aftonbladet.se/a/a78oVd
Citera
2021-11-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Låter konstigt. Enligt mina informationer är det senegalesiska samhället mycket starkt patriarkaliskt.
Senegal is a secular state, although Islam is the predominant religion in the country, practiced by 95.9% of the country's population; the Christian community, at 4.1% of the population, are mostly Catholics but there are also diverse Protestant denominations. One percent has animist beliefs, particularly in the southeastern region of the country. Some Serer people follow the Serer religion.
Citera
2021-11-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Jävla ynkryggar till grannar. Fan ta grannarna som hört familjen bråka under en längre tid. Dom vet att det är en barnfamilj.

Grannarna har tydligen hört skrik och gråt från lägenheten i månader. Ändå gör de inget för att de är fega jävla svennar som inte vågar knacka på en dörr.

Hade detta varit i ett annat land hade folk knackat på direkt och frågat vad som hänt.

Fan ta er, jävla horgrannar. Ni är fega svennar allihop. Nu har två barn säkert torterats i över 1 år, vafav en nu avlidit.

BARA I SVERIGE kan sånt här kan ske i MÅNADER eller ÅR utan att någon granne knackar på. Samma som när nån mamma höll sin son inlåst i 20 år i samma lägenhet.

Varför är svennar så JÄVLA fega när det kommer till att knacka på jos någon? Häng ut alla grannarna. De är lika delaktiga i detta. Grannarna har hört barnen lida i månader men har inte kontaktat någon eller knackat på.

Fuck Sverige!
Är glad jag lämnat horlandet Sverige.

Fegare folk får man leta efter.
Dessvärre har du rätt! Men det sker även det omvända! Folk anmäler till polis (som oftast fungerar) och till soc (som inte alltid fungerar). Men fegheten i detta land är tydlig! Få ingriper i exv offentlig miljö om någon blir hotfull eller misshandlad. Men undantag finns.

Här i detta fall tror jag att anmälan har gjorts till soc eller hyresvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in