2021-11-15, 19:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Ja man skäms över att vara svensk ibland! Inget civilkurage. Stackars barn.

Lägst civilkurage har vi i förorterna. Därmed inte sagt att det inte finns skäl till att det förhåller sig så.
Citera
2021-11-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Låter konstigt. Enligt mina informationer är det senegalesiska samhället mycket starkt patriarkaliskt.

Det är det också… men det betyder inte att man mördar sina barn.
Citera
2021-11-15, 19:28
Medlem
Kvinnan är släppt enligt media
Citera
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
https://via.tt.se/pressmeddelande/en-person-slappt-i-mordarende-i-hasselby-stockholm?publisherId=3235540&releaseId=3310978
Citat:
En person släppt i mordärende i Hässelby, Stockholm
15.11.2021 19:24:58 | Åklagarmyndigheten

Natten till måndag anhölls en man och en kvinna på sannolika skäl misstänkta för ett mord och ett försök till mord på två barn i Hässelby i nordvästra Stockholm. Åklagaren har nu beslutat att släppa kvinnan.

– Misstankarna har försvagats och jag bedömer att det inte finns skäl att ha henne frihetsberövad längre. Hon är fortfarande misstänkt och inte avförd från utredningen, säger kammaråklagare Maria Franzén.

De misstänkta och barnen är personer i nära relation. Polisen misstänker att barnen har fallit från hög höjd. Under dagen har förhörhållits och polisen har genomfört tekniska undersökningar.

Senast kl. 12 på torsdag den 18 november måste åklagaren fatta beslut om den anhållne mannen ska släppas på fri fot eller begäras häktad.

Åklagaren har ingen annan information att lämna i ärendet i nuläget och är inte tillgänglig för media i det här tidiga skedet av utredningen.
Citera
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Kvinnan släppt fri

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/kvinnan-i-haesselby-slaepps.Hm17dRYGt?utm_source=share-btn

Då var det som jag misstänkte samt fick till mig i början att hon inte var inblandad i brottet på det sättet som pappan...
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-15 kl. 19:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Varför inte gå på frun istället … fan oskyldiga barn

Varför ge sig på en annan människa alls? Är det ok att misshandla kvinnor ?
Citera
2021-11-15, 19:29
Medlem
Kvinnan släpptes på måndagskvällen.

Kvinnan släpptes på måndagskvällen.

Misstankarna har försvagats och jag bedömer att det inte finns skäl att ha henne frihetsberövad längre.

Hon är fortfarande misstänkt och inte avförd från utredningen, säger kammaråklagare Maria Franzén.

https://www.expressen.se/nyheter/yngsta-barnet-har-avlidit-pappan-anhallen/
Citera
2021-11-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby

Vissa vill få det låta som att det är vanligt i vissa kulturer att knivhugga sina barn och kasta ut dem från höghus.

Enligt medieuppgifter har mannen en lång historia av psykisk sjukdom. Vore intressant att veta varför man låter barn bo med psykotisk pappa.
Citera
2021-11-15, 19:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Enligt medieuppgifter har mannen en lång historia av psykisk sjukdom. Vore intressant att veta varför man låter barn bo med psykotisk pappa.

Finns ju inget som säger att han var just psykotisk, även om han skulle visa sig ha varit det vid mordtillfället.

Även om föräldrar haft psykos eller annan psykisk ohälsa förlorar de inte sina barn baserat på det.
Citera
2021-11-15, 19:33
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby

Inte ovanligt i muslimska sammanhang att männen tar till våld när kvinnorna inte vill foga sig under hans vilja, och att även barn kan råka illa ut som ett sätt att "straffa" kvinnan.
Med tanke på snubbens namn skulle jag hålla för mycket troligt att han tillhör Wolof-folket, ett folk som till största delen är sunnimuslimer, plus att urgamla föreställningar om onda och goda andeväsen finns i bakgrunden.
Det Aftonbladet basunerar ut som psykos kan vara helt naturliga saker i den här snubbens föreställningsvärld.
Det finns nån sorts naiv tro i det här landet på att så fort en invandrare kommer över gränsen så anammar personen ifråga genast svenska värderingar. Så är icke fallet.
Citera
2021-11-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishe93
Jag tänker på det kända fallet i USA där fadern är otrogen och när frugan kommer på han och konfronterar så stryper han henne och sedan tar med barnen och dränker dom. Visserligen inte i Sverige, men en ”vit” man.
Såna här sjuka människor finns nog i de flesta delar av världen

Pratar du om Chris Watts?
Det gick inte riktigt till så som du beskriver det.
Bland annat blev barnen kvävda.
(Hittade nu att det finns ett exempel här där en man dränkte sina barn och ströp sin fru med en trädgårdsslang när han blev konfronterad.)

Men vi har väl några exempel i Sverige också, nån man eldade väl upp sig och sina barn i en bil om jag inte minns fel? Sen har vi snubben som kastade ner sitt barn från ett stup. En kvinna som dränkte sina två barn, minns ej var hon kom ifrån ursprungligen.
Det verkar finnas många exempel både här och var tyvärr. Jag misstänker att pappans psykiska ohälsa kan ha spelat stor roll här. Det brukar sådana här fall ha gemensamt om man bortser från hedersmord.
Citera
2021-11-15, 19:36
Medlem
IcyHearts avatar
Kvinnan släppt. Dock fortfarande misstänkt men svagare misstanke verkar det som ändå. Så ja. Kvällsblaskan säger det nu ikväll, Expressen.

Fruktansvärt för kvinnan ifall hon är helt oskyldig, och andra barnet ligger på sjukhus. Osäkert om hon får träffa barnet nu eller om hon inte får det, pga misstanken kanske hon hålls borta, förståeligt men jobbigt ifall oskyldig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in