2021-11-15, 18:06
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde införa restriktioner igen, obligatoriskt munskydd på allmänna platser och möjligtvis införa vaccin-pass.

Du tycker alltså att restriktioner för oss alla går före begränsning för de som valt bort vaccinet?
Citera
2021-11-15, 18:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Pga av mitt arbete fick jag vaccin redan i januari. Jag är även med i en studie gällande antikroppar. Jag hade antikroppar kvar för 2 v sedan ..

Har inte sett någon publicerad studie som kommit fram till den slutsatsen faktiskt. Vilket vaccin fick du?
Citera
2021-11-15, 18:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har inte sett någon publicerad studie som kommit fram till den slutsatsen faktiskt. Vilket vaccin fick du?

Studien är pågående, Pfizer.
Citera
2021-11-15, 18:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Studien är pågående, Pfizer.

Andra sådana studier är avslutade vad gäller Pfizer-vaccinet.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/09/kraftig-nedgang-i-antikroppar-sju-manader-efter-dubbla-vaccindoser/
Citera
2021-11-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag följde restriktionerna, jag jobbade hemma i 1,5 år, jag slutade äta lunch ute ett bra tag, jag tog vaccinet, jag såg hur många vänner förlorade sina företag, jag såg vänner förlora sina jobb.

Restriktionerna i Sverige hjälpte inte, Restriktionerna i andra delar av världen fungerade inte.

Nej 15.000 är 15.000 för många, men vi kan inte offra hela vårt samhälle för att några få i riskgrupperna kan bli sjuka och dö. Jag är själv i en riskgrupp pga problem med pumpen, men inte fan vill jag att samhället ska stanna upp för mig.

Vår frihet att röra oss är viktigare än ett virus.
Att förlora ett företag eller offra folk... jag vet inte. Jag vet bara att hade vi inte alls haft restriktioner så hade 15k varit 30k med dom resurser vi har. Alla kan inte få vård samtidigt. Sen håller jag med om att lockdowns kan inte lösa de här längre.

Man kan väl starta nytt företag senare? Eller börjar plugga. Livet slutar inte för att du blir av med företaget men de gör det för en del med covid 19. Däremot tycker jag att de var alldeles för stora belopp till företag som gick med vinst samtidigt. Det är fel.

Självklart måste samhället tillbaka - ekonomi drabbas annars.
Citera
2021-11-15, 18:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
43% fler IVA-inlagda i Danmark än i Sverige

Det går så där för lockdown-, Covidpass- och munblöjeländerna
Vi får förstås se hur utvecklingen fortsätter här hemma, men det är inte förvånande om vi har en betydligt bättre flockimmunitet i Sverige än i tex Danmark.

Studier har visat att det är relativt ovanligt att hitta smitta hos de med naturlig immunitet också 9 månader efter genomgången infektion. Detta då till skillnad mot vaccinimmunitet.

Tegnell har haft rätt från början;
De allra flesta kommer att få covid, och de allra flesta upplever det som en förkylning.
Citera
2021-11-15, 18:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du inser väl att det finns stora svarta hål när det gäller provtagning runt om i världen?

Kollar vi Sverige så har vi haft lite över miljonen fall vilket ger 10% smittade.

Nu är det förmodligen fler som haft det då även välutvecklade I-länder inte hittar alla fallen.

.. JA.. och du har inga planer på att uppdatera din infantila beräkning baserat på det du nu presenterar?
Citera
2021-11-15, 18:56
Medlem
MittMalmoes avatar
[quote=LadySweden|77935207]Vi får förstås se hur utvecklingen fortsätter här hemma, men det är inte förvånande om vi har en betydligt bättre flockimmunitet i Sverige än i tex Danmark.

Studier har visat att det är relativt ovanligt att hitta smitta hos de med naturlig immunitet också 9 månader efter genomgången infektion. Detta då till skillnad mot vaccinimmunitet.

Tegnell har haft rätt från början;
De allra flesta kommer att få covid, och de allra flesta upplever det som en förkylning.[
/QUOTE]

Ajajajajajaj.... försiktig nu. Det är kanske därför som Vaccin-lobbyisterna smutskastar honom här på FB
Citera
2021-11-15, 19:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Ajajajajajaj.... försiktig nu. Det är kanske därför som Vaccin-lobbyisterna smutskastar honom här på FB
Tegnell har dessutom haft rätt i att för hårda restriktioner är skadliga för folkhälsan och speciellt för barnen, eftersom all smittspridning minskas. Det gör befolkningen mottaglig för sjukdom i allsköns smittor när restriktionerna lyfts. Tämligen grundläggande immunologi som till och med jag kan.

Följdaktligen ser vi nu ett ökat tryck på akutmottagningar för allsköns åkommor.

Lägg där till kraftiga immunresponser efter vaccination hos redan tidigare immuna, speciellt hos unga med starkt immunförsvar!
Citera
2021-11-15, 19:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Andra sådana studier är avslutade vad gäller Pfizer-vaccinet.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/09/kraftig-nedgang-i-antikroppar-sju-manader-efter-dubbla-vaccindoser/

Fick inga uppgifter om %. Utan att de var påvisbara nivåer bara
Citera
2021-11-15, 19:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Fick inga uppgifter om %. Utan att de var påvisbara nivåer bara

"Påvisbara". Okej. Så när dessa vaccin påvisar 0,000001% antikroppar anser du dig ändå som skyddad, trots att de skyddade till 95% när sprutan var färsk....?
Citera
2021-11-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Man har redan indirekt erkänt att vaccinet inte håller den nivå man trodde i början genom att nu ge ytterligare en 3:e dos. Dock inget konstigt om man ser andra typer av vaccin som kräver flera doser.

Jag har förra veckan fått den 3:e dosen och det var heller inget konstigt. Inte konstigare än de 4 TBE sprutor jag fått samt om 5 år ska det fyllas på med en igen för att bevara ett bra skydd.

Det är synd om de som blivit övertalade av antivaxxers att inte ta vaccin som skyddar folk från covid. Knappast någon kyla. Det är antivaxxers som står för oron och kylan. Låt folk få avgöra själva om de vill ta emot ett bra skydd.

Min definition på antivaxxers är sådan som slåss för sin sak att andra inte ska ta vaccin.
De som av egen övertygelse att inte ta vaccin ser jag inget konstigt med, det är deras egna fria val.
Ett fritt land med egna val. Knappast antivaxxers galenskaper.

Jag hoppas du fått göra ditt egna val av vaccin eller inte. Jag har fått göra mitt val som för mig var en självklarhet att låta mig vaccineras. Och jag vet att det inte är 100% skydd men tillräckligt bra för mig.

Det är provaxxers som är besvärliga i det dagliga livet.
När man säger att man inte vaccinerat sig och inte tänker göra det blir man bemött som att man är stollig i huvudet.
Man kunde önska att dessa kunde respektera ens val, men i de flesta fall inte alls.
Grupptrycket man byggt upp mot de ovaccinerade är besvärande.

Jag har inget emot att folk vaccinerar sig. Men jag vill att dom ska lämna mig i fred och respektera mitt beslut.

Någon antivaxers har jag inte stött på i det dagliga livet, förutom några som sitter och trollar på nätet men det är inget jag bryr mig om.

Hur som helst är jag glad för din skull som har ett bra skydd mot både covid och tbe.

Jag hoppas att D-vitamin och kosttillskott ska hjälpa mig undan med en lindrig covid när och om jag skulle råka på smittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in